گروسی از سفر مجدد به ایران خبر داد

رافائل گروسی روز دوشنبه در نشست خبری در وین این مطلب را بیان داشت. وی گفت که محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قرار است هفته آینده برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی آژانس به وین سفر کند و دو طرف با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. مدیرکل آژانس افزود که سپس

کد خبر : 103863
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
گروسی از سفر مجدد به ایران خبر داد



رافائل گروسی روز دوشنبه در نشست خبری در وین این مطلب را بیان داشت. وی گفت که محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قرار است هفته آینده برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی آژانس به وین سفر کند و دو طرف با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

مدیرکل آژانس افزود که سپس قصد دارد تا دوباره به ایران سفر کند اما تاریخی برای آن مشخص نشده است.  گروسی به این نکته بسنده کرد که سفر او پس از سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به وین و «خیلی زود» خواهد بود.

او درباره عیار توافق به دست آمده با ایران در جریان سفر اخیرش به تهران گفت به مقامات ایران گفته مسائل مورد اختلاف دو طرف «جدی» است و نیاز دارد تا با دولت جدید مذاکرات شفافی را داشته باشد. وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دیدگاه محکمی درباره فعالیت‌های اتمی گذشته، جاری و آینده ایران دارد افزود: باید با انها بنشینم، بگویم اوضاع را چگونه می بینیم، چه انتظاری دارم و حرف‌های آن‌ها را بشنوم. 

گروسی درباره احتمال صدور قطعنامه و اتخاذ موضع تند علیه ایران در نشست شورای حکام گفت که این مساله در حوزه اعضای شورا است.

مدیرکل آژانس تلویحا نیاز به صدور قطعنامه را با توجه به توافق با ایران غیرضروری دانست و افزود که او تمام اطلاعات را در اختیار شورای حکام قرار داده تا جایی برای گمانه زنی نباشد، فرصت تصمیم‌گیری داشته باشند و اقدام بعدی خود را سبک سنگین کنند.

وی تکرار کرد که کار آژانس ارائه گزارش فنی است و هرگونه اقدامی در حوزه تصمیم‌گیری شورای حکام است.

مدیرکل آژانس دیروز در تهران بود تا با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره همکاری‌های فنی دو طرف گفت‌وگو کند. گروسی ملاقات خود با طرف ایرانی را سازنده و حاوی معنای بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بعد از روی کار آمدن دولت جدید جمهوری اسلامی نخستین بار است که این بازدید انجام می‌شود.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم تاکید کرد که روح حاکم بر مذاکرات، ایجاد فرصت برای توسعه تعاملات، همکاری‌ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

اظهارات گروسی و اسلامی در بیانیه مشترک هم به نوعی منعکس شد. طرفین در این بیانیه روحیه همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

همچنین در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند.

براساس این بیانیه مشترک همچنین به بازرسان آژانس اجازه داده شد تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند.

گروسی دیشب (یکشنبه) در بدو ورودش به خبرنگاران در وین گفت که توافق به دست آمده با ایران، فضا برای دیپلماسی را باز نگه داشته است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.