گرفتن استعلام خلافی با استفاده از USSD در سه سوت!

در سال های گذشته با رشد هرچه بیشتر فناوری تقریبا تمام کارهای مهم و غیر مهم روزانه به وسیله گوشی موبایل انجام می‌شود. یکی از مهم ترین کارهایی که به وسیله گوشی می توان انجام داد استعلام خلافی با پیامک است. در سال های گذشته تا صحبت از خلافی و پرداخت آن می شد افراد

کد خبر : 221260
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
گرفتن استعلام خلافی با استفاده از USSD در سه سوت!


در سال های گذشته با رشد هرچه بیشتر فناوری تقریبا تمام کارهای مهم و غیر مهم روزانه به وسیله گوشی موبایل انجام می‌شود. یکی از مهم ترین کارهایی که به وسیله گوشی می توان انجام داد استعلام خلافی با پیامک است.

در سال های گذشته تا صحبت از خلافی و پرداخت آن می شد افراد به شعب پلیس+10 در سراسر کشور مراجعه می کردند و با پرداخت مبلغی کارهای خلافی خود را انجام می دادند.

استعلام خلافی با پیامک چیست؟

برای استعلام خلافی خودرو با پیامک تعدادی شماره معرفی شده که معتبر ترین آن ها 1101202020 است. بعد از انتخاب این شماره در قسمت اس ام اس موبایل تان باید کد vin موجود در کارت ماشین تان را پیامک کنید.

شماره vin چیست و چگونه آن را پیدا کنیم؟

یکی از اعدادی که پشت کارت هر وسیله نقلیه نوشته شده شماره وین است. این شماره حاوی اعداد و حروف انگلیسی است. شماره vin برای هر وسیله نقلیه منحصر به فرد است و برای شناسایی ماشین در سراسر جهان استفاده می شود. با استفاده از این کد همه مشخصات مربوط به خودروی شما اعم از سال تولید، مدل و کشور آن مشخص می شود.

گرفتن استعلام خلافی با استفاده از USSD

یکی دیگر از روش ها برای استعلام خلافی خودرو با پیامک استفاده از کد USSD است. برای استفاده از این روش باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. شماره گیری کد *110# با گوشی همراهتان
  2. آماده کردن کد وین وسیله نقلیه تان
  3. دنبال کردن اس ام اس هایی که بعد از به صورت سریالی برای تان ارسال می شود.

استعلام جریمه بدون نیاز به اینترنت

زمانی که کد USSD را وارد کنید در جواب برای شما پیامی ارسال می شود که شما را در پرداخت و استعلام خلافی راهنمایی می کند. در جواب این پیام اگر قصد مشاهده میزان خلافی و استعلام آن را داشته باشید باید عدد 1 را وارد و ارسال کنید.

در مرحله بعدی نیز برای نهایی شدن پروسه استعلام خلافی باز عدد 1 را ارسال کنید. در مرحله سوم نیز باید کد وین خود را که شامل حروف انگلیسی است را به درستی وارد کنید. بعد از آن میزان خلافی شما قابل رصد است و می توانید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

مقایسه استعلام خلافی خودرو با پیامک با اپلیکیشن های گوشی

شاید زمانی که تصمیم به استعلام خلافی اس ام اس گرفته اید چشمتان به اپلیکیشن های موجود برای استعلام خلافی نیز بخورد. امروزه بر تعداد این APP ها اضافه شده و هرکدام دارای کارایی های خاص خود نیز هستند.

اگر می خواهید از اپلیکیشن برای استعلام خلافی یا پرداخت آن استفاده کنید بهتر است ابتدا آنها را بررسی کنید و بعد از اطمینان ار اعتبار آنها، یکی را انتخاب کنید. در برخی اپلیکیشن ها علاوه بر استعلام خلافی، می توانید بیمه های خودرو مانند بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه را خریداری کنید.

هزینه استعلام خلافی خودرو با پیامک SMS چقدر است؟

استعلام خلافی اس ام اس چقدر هزینه دارد؟ شاید این سوالی باشد که در هنگام اقدام برای استعلام خلافی برایتان پیش بیاید. استعلام اس ام اسی چیزی حدود 350 تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

مزایای پرداخت خلافی با اپلیکیشن چیست؟

استفاده از اپلیکیشن برای پرداخت و استعلام خلافی مزیت هایی دارد که ممکن است شما را مجاب به استفاده از آن کند. مزیت های اپلیکیشن ها نسبت به استعلام خلافی با پیامک sms دارند عبارتند از:

  • انجام کارهای مرتبط دیگر مانند امتحان رانندگی
  • پرداخت لحظه ای خلافی
  • پرداخت یکجا یا قسطی خلافی ها

برای دانلود این اپلیکیشن ها می توانید به سایت های مثل گوگل پلی google play و کافه بازار مراجعه کنید.

آیا امکان استعلام خلافی تلفنی وجود دارد؟

بله، شما می توانید در روزهای مختلف هفته با گرفتن شماره 02188288888 نسبت به استعلام خلافی خودرو خود اقدام کنید. بعد از تماس با این شماره اطلاعات مربوط به ماشین تان را ارائه بدهید تا بتوانید استعلام خلافی را بگیرید. البته روش های دیگری نظیر استعلام خلافی خودرو با کد ملی نیز یا حتی با یکی از دیگر از روش‌های پرداخت خلافی خودرو از طریق دستگاه ATM است. در ابتدا فقط امکان پرداخت جریمه با استفاده از دستگاه‌های ATM بانک ملی امکان‌پذیر بود؛ اما اکنون می‌تواند از طریق دستگاه‌های عابربانک بانک‌های ملی، سپه، صادرات، رفاه، پاسارگاد، سینا، دی، حکمت، توسعه تعاون و پارسیان جریمه و مقدار خلافی را پرداخت کرد. برای پرداخت خلافی خودرو با ATM فقط نیاز است که یک کارت بانکی و شناسه قبض و پرداخت را داشته باشید. بعد از داخل کردن کارت به دستگاه، وارد بخش پرداخت قبض شده و شناسه قبض و پرداخت را وارد کنید. بعد از تائید، جریمه شما پرداخت و رسیدی تحویلتان داده خواهد شد. این رسید را نزد خود نگه دارید.

استعلام خلافی خودرو با تلفن

5 نکته مهم در زمان استعلام و پرداخت خلافی

در زمان پرداخت و استعلام خلافی خودروی تان به نکات زیر توجه کنید:

  1. استعلام خلافی به صورت منظم

بهتر است برای پرداخت و استعلام خلافی برنامه مرتب داشته باشید و حداقل دو ماه یکبار خلافی رخودرو خود را پرداخت کنید زیرا بعد از گذشت 60 روز، میزان خلافی شما دو برابر می‌شود.

  1. تاخیر در آپدیت و بروز رسانی سایت راهور

شما از هر طریقی که خلافی ماشین را پرداخت می کنید چیزی حدود 3 تا 7 روز طول می کشد تا اطلاعات مربوط به خلافی شما در سایت راهور به وزرسانی شود.

  1. عدم استفاده پلاک برای گرفتن خلافی

برای خلافی گرفتن و پرداخت آن به داشتن بارکد و کد vin نیاز است و به تنهایی با وارد کردن مشخصات پلاک نمی توانید خلافی ماشین تان را بگیرید.

  1. مراجعه به پلیس+10 در شرایط حساس

در صورتی که روند پرداختی خلافی تان به مشکل خورد یا بعد از پرداخت آنلاین آن بعد از گذشت یک هفته روی سایت راهور به روزرسانی نشد بهتر است نزدیکترین پلیس+10 مراجعه کنید.

  1. داشتن بیمه شخص ثالث

اگر قصد تعویض پلاک دارید یا ماشین تان به هر دلیلی در پارکینگ متوقف شده باشد؛ باید ضمن کاهش خلافی خود به زیر عدد 1 میلیون تومان، بیمه شخص ثالث دارای اعتبار به همراه داشته باشید، تا بتوانید بدون مشکل ماشین خود را از پارکینگ ترخیص کنید. بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند. شما می توانید با استعلام از شرکت های مختلف بیمه نظیر بیمه دات کام بهترین بیمه شخص ثالث خودرو را برای ماشین خود خریداری کنید و با خیال راحت تری به رانندگی بپردازید.

خرید بیمه شخص ثالث برای ترخیص خودرو از پارکینگ

همانطور که بالاتر نیز گفته شده؛ اگر ماشین شما توسط پلیس راهی پارکینگ شده باشد باید علاوه بر استعلام خلافی خودرو با پیامک یا روش های دیگر و پرداخت آن، بیمه شخص ثالث داشته باشید. در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث جریمه ای جدا به آن تعلق خواهد گرفت. همچنین اگر شرایط حساسی دارید می توانید بیمه کوتاه مدت شخص ثالث را خریداری کنید تا مشکل تان رفع شود. اما به هر حال خرید بلند مدت این بیمه مقرون به صرفه تر است. شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://bimeh.com/ ، بهترین بیمه شخص ثالث را با توجه به شرایط خود از بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف انتخاب و خریداری نمایید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.