گرشکویچ گزارشگر آمریکایی برای اعتراض به بازداشت و بازداشت در زندان روسیه

[ad_1] گرشکویچ، اولین روزنامه نگار آمریکایی که پس از پایان جنگ سرد در روسیه به اتهام جاسوسی بازداشت شد، و ژورنال نیز مانند واشنگتن، دست داشتن او در جاسوسی را رد کرده است. طبق یک سند قضایی عمومی روسیه، دادگاه روسیه روز سه شنبه به شکایت گرشکویچ علیه تصمیم به بازداشت وی در زندان لفورتوو

کد خبر : 347889
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
گرشکویچ گزارشگر آمریکایی برای اعتراض به بازداشت و بازداشت در زندان روسیه

[ad_1]

گرشکویچ، اولین روزنامه نگار آمریکایی که پس از پایان جنگ سرد در روسیه به اتهام جاسوسی بازداشت شد، و ژورنال نیز مانند واشنگتن، دست داشتن او در جاسوسی را رد کرده است.

طبق یک سند قضایی عمومی روسیه، دادگاه روسیه روز سه شنبه به شکایت گرشکویچ علیه تصمیم به بازداشت وی در زندان لفورتوو در حالی که پرونده در حال بررسی است، رسیدگی خواهد کرد.

اسناد دادگاه چیزی بیش از جزئیات اولیه در مورد این پرونده را ارائه نمی دهد. دادگاه اعلام کرد که انتشار برخی اسناد ممنوع است. یک وکیل روسی گرشکویچ به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

این جلسه اساساً رویه ای است که چگونگی بازداشت گرشکویچ را در حالی که در انتظار محاکمه است، پوشش می دهد، نه در مورد محتوای اتهامات، زیرا بازرسان هنوز در حال کار بر روی جزئیات پرونده هستند.

گرشکویچ، پسر آمریکایی یهودیان شوروی الاصل که در سال 1979 به غرب گریخت، در 29 مارس مدت کوتاهی پس از ورودش به استیک‌خانه در یکاترینبورگ در دومین سفر خود به اورال در یک ماه، توسط FSB بازداشت شد.

او به زندان Lefortovo منتقل شد، که در زمان شوروی توسط KGB اداره می شد، اما اکنون توسط سرویس مجازات فدرال اداره می شود. به طور سنتی از آن برای نگهداری افرادی که توسط FSB مظنون به جاسوسی و سایر جنایات سنگین بودند استفاده می شد.

کرملین گفته است که گرشکویچ “زیر پوشش” روزنامه نگاری جاسوسی می کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه به ایالات متحده گفته است که گرشکویچ در حالی که تلاش می کرد به اسرار دست یابد، دستگیر شد.

لین تریسی، سفیر ایالات متحده در روسیه، روز دوشنبه گفت که برای اولین بار با گرشکویچ دیدار کرده است.

او احساس خوبی دارد و در حال ایستادگی است. تریسی در بیانیه ای گفت: ما درخواست خود را برای آزادی فوری ایوان تکرار می کنیم.

در واشنگتن، کاخ سفید گفت که امیدوار است به طور منظم به گرشکویچ دسترسی کنسولی داشته باشد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت: «خوب بود که امروز او را دیدم و دوباره می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم به این کار ادامه دهیم.»

ایالات متحده هفته گذشته گرشکویچ را به عنوان “به اشتباه بازداشت شده” معرفی کرد، در واقع گفت که اتهامات جاسوسی ساختگی و پرونده سیاسی است.

فرستاده گروگان آمریکا متعهد شده است «هر کاری که لازم باشد» برای بازگرداندن گرشکویچ و پل ویلان، تفنگدار سابق آمریکایی که در سال 2020 به اتهام جاسوسی محکوم شد و همچنین توسط واشنگتن به عنوان بازداشتی غیرقانونی معرفی شده است، به خانه بازگرداند.

سخنگوی وال استریت ژورنال روز دوشنبه به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

(گزارش توسط گای فالکونبریج ویرایش توسط گرت جونز و انگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.