گردشگری خلاق بر اساس نیازهای انسان امروز است

ایسنا/خراسان رضوی نویسنده کتاب گردشگری خلاق گفت: اصطلاح گردشگری خلاق در هزاره سوم به وجود آمده و بر اساس نیازها و خواسته‌های به‌روز گردشگر مطرح شده است. فرید جواهرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کتاب گردشگری خلاق اظهار کرد: از دهه ۱۹۵۰ میلادی مفهوم گردشکری گسترش یافت و گردشگری تفریحی رونق گرفت. از دهه

کد خبر : 311257
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
گردشگری خلاق بر اساس نیازهای انسان امروز است



ایسنا/خراسان رضوی نویسنده کتاب گردشگری خلاق گفت: اصطلاح گردشگری خلاق در هزاره سوم به وجود آمده و بر اساس نیازها و خواسته‌های به‌روز گردشگر مطرح شده است.

فرید جواهرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کتاب گردشگری خلاق اظهار کرد: از دهه ۱۹۵۰ میلادی مفهوم گردشکری گسترش یافت و گردشگری تفریحی رونق گرفت. از دهه ۱۹۸۰ میلادی اشکال مختلف گردشگری شکل گرفت و از سال ۲۰۰۰ میلادی مفهوم گردشگری خلاق که نوع جدیدی از گردشگری است مطرح شد. گردشگری خلاق نسل سوم گردشگری است.

وی افزود: در کتاب گردشگری خلاق مفهوم گردشگری خلاق از جهت نزدیکی آن به فرهنگ خلاقیت تعریف و در چهارچوب رفتارهای جدید گردشگر تبیین شده است. نکته‌ای که در کتاب به آن اشاره شده این است که خلاقیت نتیجه اتفاقی بوده که در درون انسان رخ می‌دهد و بعد نمودی بیرونی می‌گیرد.

گردشگری بخش جدانشدنی زندگی انسان امروز است

نویسنده کتاب گردشگری خلاق بیان کرد: گردشگری امروزه بخشی جدانشدنی از زندگی انسان است و کمتر کسی با آن مواجه نشده است. تنها با درک نقش خلاقیت در گردشگری می‌توان به ایجاد تجارب خلاق کمک و نوعی از گردشگری به نام گردشگری خلاق را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: گردشگران امروزی تمایل دارند در اعمال روزمره خود از خلاقیت بهره ببرند که بخشی از این خلاقیت به فعالیت‌های روزانه گردشگر و بخشی نیز به مواجهه او با جامعه مربوط است.

جواهرزاده در خصوص محتوای کتاب گردشگری خلاق بیان کرد: این اصطلاح در هزاره سوم به وجود آمده است و بر اساس نیازها و خواسته‌های به‌روز گردشگر مطرح شده است. این نوع از گردشگری طیف وسیعی از خلاقیت‌ها را شامل می‌شود که ما سعی کردیم بخشی از آن را در زمره گردشگری خلاق در این کتاب تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در کتاب گردشگری خلاق به عواملی که منجر به شناسایی فرد و فرآیندهای خلاقیت محور در حوزه گردشگری می‌شود پرداخته شده است. هچنین به تجاربی که در گردشگری خلاق با آن مواجه شدیم و برای رفع نیازهای اساسی اجتماعی و فکری گردشگران ضروری بوده در این کتاب پرداخته شده است.

جواهرزاده عنوان کرد: همچنین در این کتاب عواملی مانند مشارکت جامعه محلی، تاثیر فرهنگ مقاصد سفر و تعاملات میان میزبان و مهمان در این نوع گردشگری شرح داده شده است.

گردشگر- شهروند نگاهی نو به گردشگران است

وی در خصوص نگاه به گردشگر در گردشگری خلاق گفت: در این نوع گردشگری به گردشگر به عنوان یک شهروند نگاه شده و از عبارت گردشگر- شهروند استفاده می‌شود. در کتاب گردشگری خلاق این عبارت نیز تبیین شده است.

هدف گردشگری خلاق درک عمیق از مقصد است

جواهرزاده ادامه داد: در واقع در نسل سوم گردشگری با گردشگرانی مواجه هستیم که به دیدن جاذبه‌های گردشگری اکتفا نمی‌کنند و با هدف تجربه و درک عمیق از مقصد به سفر می‌روند. این نسل از گردشگران اطلاعات زیادی دارند و به دنبال درک عمیقی از معنای زندگی خود هستند.

وی تصریح کرد: کتاب گردشگری خلاق در این چهارچوب‌ها نگارش شده است و سعی شده ضمن معرفی اصطلاحات مرتبط با گردشگری خلاق، نقش خلاقیت و تجربه بر اساس یادگیری و خودشکوفایی در مفهوم گردشگری خلاق برای نسل جوان و دانشجویان تبیین شود.

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران در خصوص مخاطبان این اثر گفت: از این رو که در کتاب گردشگری خلاق به طور مختصر و عمومی به مفهوم این نوع گردشگری پرداخته شده است، این کتاب براس استفاده دانشجویان، پژوهشگران، علاقه‌مندان و فعالان حوزه گردشگری و عامه مردم مناسب است.

کتاب گردشگری خلاق نوشته فرید جواهرزاده و الهام عناصری است که به طور خلاصه به مفهوم گردشگری خلاق که نسل سوم گردشگری است پرداخته است و در راستای تبیین مفهوم جدید گردشگری خلاق حرکت کرده است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.