گردشگران عراق و ترکیه می‌توانند با خودروهای شخصی به ایران سفر کنند

[ad_1] ایسنا/فارس معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم تسهیل تردد گردشگران خارجی است، گفت: تاکنون امکان سفر گردشگران کشورهای عراق و ترکیه با خودروهای شخصی به کشورمان فراهم شده است و طی ماه‌های آینده ارمنستان هم اضافه خواهد شد. علی اصغر شالبافان امروز، ۲۳ آبان در

کد خبر : 429915
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
گردشگران عراق و ترکیه می‌توانند با خودروهای شخصی به ایران سفر کنند

[ad_1]

ایسنا/فارس معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم تسهیل تردد گردشگران خارجی است، گفت: تاکنون امکان سفر گردشگران کشورهای عراق و ترکیه با خودروهای شخصی به کشورمان فراهم شده است و طی ماه‌های آینده ارمنستان هم اضافه خواهد شد.

علی اصغر شالبافان امروز، ۲۳ آبان در حاشیه افتتاح یکی از هتل‌های شیراز و در جمع خبرنگاران به ارائه آماری در خصوص گردشگران خارجی پرداخت و افزود: در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، رشد ۴۰ درصدی را در موضوع گردشگران خارجی داشتیم. در سال ۱۴۰۱ به دلیل ناآرامی‌ها شاهد افول صنعت گردشگری بودیم اما از اسفندماه سال گذشته روند رو به رشدی در این حوزه شاهد بودیم؛ البته این روند، متناسب با ظرفیت‌های کشور نیست و بخشی از ظرفیت‌های گردشگری ورودی در ارتباط با همسایگان پیگیری شده است اما ورود گردشگران از برخی از کشورها مثل آذربایجان به خاطر موضوعاتی خارج از موضوعات گردشگری، کاهش پیدا کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌های که دولت سیزدهم دنبال می‌کند، بتوانیم هم سیاست تنوعی در بازار دنبال کنیم و هم بحث تسهیل تردد گردشگران خارجی با خودرو را گسترش دهیم که البته این کار تاکنون برای کشورهای عراق و ترکیه به نتیجه رسیده است و برای کشور ارمنستان نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد تا گردشگران این کشورها بتوانند با خودروهای شخصی خود به ایران سفر کنند.

اجرای ۲۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور

شالبافان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه گردشگری و اقامتی در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۳۷۰ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است، گفت: از این بین ۱۸۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان متعلق به استان فارس است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساخت سه هتل ۵ ستاره و ۵ هتل ۴ ستاره اشاره کرد که در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای تشویق حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری در نظر گرفته شد و در قالب برنامه توسعه هفتم تصویب شد، امکان در نظر گرفتن کاربری‌های ترکیبی در اراضی گردشگری است که به نوعی امکان لحاظ کاربری‌های اداری، تجاری و مسکونی در کنار کاربری‌های گردشگری را فراهم می‌کند و به گونه‌ای تأمین مالی از محل خود پروژه گردشگری محسوب می‌شود؛ البته این امر باید به گونه‌ای باشد که با هماهنگی ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها باشد و با در نظر گرفتن اینکه نباید ماهیت پروژه قطع شود و ماهیت گردشگری خود را از دست دهد، اجرایی شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که چنین اقدامی، مشوق بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری ایجاد می‌کند و همچنین امکان فروش و پیش فروش برخی از بخش‌های تأسیسات گردشگری در کنار امکان بهره‌برداری، فازبندی و…را می‌دهد و به گونه‌ای مشوق خواهد بود که سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری به این حوزه هم ترغیب شوند و هم پروژه‌های در حال احداث سریع‌تر تکمیل شوند.

وی، یکی از برنامه‌هایی که در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری دنبال می‌شود را موضوع استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما شناسایی ایرانیان خارج از کشور متعلق به هر استان و استفاده از ظرفیت آنان است. استان فارس در این زمینه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

شالبافان ادامه داد: تاکنون استان‌های بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران از جمله استان‌هایی بودند که توانستند از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری استفاده بهینه داشته باشند.

جذب ۲۹۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جذب ۲۹۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دو ساله دولت سیزدهم در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها توسط ایرانیان خارج از کشور انجام شده است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری هستند که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۱، رشد ۱۰ برابری داشته است و نشان‌دهنده استقبالی است که ایرانیان خارج از کشور به سرمایه‌گذاری در حوره گردشگری دارند لذا این موضوع باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه با پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی ذیل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که ریاست آن به عهده رئیس جمهور است، کمیته مستقل گردشگری تصویب و تشکیل شد، افزود: هفته گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اولین جلسه کمیته گردشگری برگزار شد.

شالبافان با تصریح اینکه یکی از برنامه‌هایی که در حوزه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور داریم، بحث معرفی ایران از طریق آنان است. همگی آنان به ایران عزیز علاقه بسیار زیادی دارند، گفت: حوزه دیگر استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است. در این راستا حدود ۱۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شدند و ۲۱۰ بسته از بین ۱۵۰۰ فرصت انتخاب شدند و برخی از این‌ها با هماهنگی استانداری‌ها به صورت بی‌نام مجوز گرفتند، به نحوی که کلیه مراحل اداری و بروکراسی پیچیده طی شده و نیاز به طی مراحل ندارد و آماده سرمایه‌گذاری هستند. این بسته‌ها در سال آینده در همایش سرمایه‌گذاری که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

فارس مسئول گردشگری ادبی و عشایر کشور شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان فارس در کشور مسئولیت چند میز گردشگری را به عهده دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر فارس، این استان مسئول گردشگری ادبی و گردشگری عشایری است.

به گفته وی، امروز اولین رونمایی از فعالیت‌های میز ملی عشایر به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود که در آن عشایر استان‌های مختلف کشور حضور دارند و هدف از آن هم معرفی ظرفیت‌های فرهنگی بی نظیری است که عشایر کشور دارند.

شالبافان با بیان اینکه بسته‌های سفر بسیار خوبی توسط دفاتر مسافرتی در نظر گرفته شده است، گفت: در نمایشگاه گردشگری که در سال گذشته برگزار شد، برخی از این دفاتر با این بسته‌ها حضور داشتند و بسته‌های سفر عشایر را عرضه کردند.

انتهای پیام  

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.