گردباد در مرکز آرکانزاس، دست کم 2 کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت

[ad_1] به گفته مقامات، ساعاتی بعد تصور می شد که گردباد دیگری یا وزش شدید باد سقف سالنی در شمال ایلینوی را شکسته و باعث ریزش سقف شده است، در حالی که یک گروه راک در حال اجرای روی صحنه بود. شان شادل، رئیس آتش نشانی در بلویدر، شهری کنار رودخانه در نزدیکی مرز ویسکانسین،

کد خبر : 341116
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
گردباد در مرکز آرکانزاس، دست کم 2 کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت

[ad_1]

به گفته مقامات، ساعاتی بعد تصور می شد که گردباد دیگری یا وزش شدید باد سقف سالنی در شمال ایلینوی را شکسته و باعث ریزش سقف شده است، در حالی که یک گروه راک در حال اجرای روی صحنه بود.

شان شادل، رئیس آتش نشانی در بلویدر، شهری کنار رودخانه در نزدیکی مرز ویسکانسین، به خبرنگاران گفت که یک نفر جان خود را از دست داد و 28 نفر دیگر با آمبولانس به بیمارستان های منطقه منتقل شدند که پنج نفر از آنها جراحات جدی داشتند.

او گفت که حدود 260 نفر در کنسرت آپولو تریتر شهر که گروه Morbid Angel را به عنوان بخشی از “تور وحشت” این گروه حضور داشتند، شرکت کردند.

چرخش اواسط بعد از ظهر در آرکانزاس و طوفان در ایلینویز هر دو توسط یکی از طوفان‌های شدید تندری ایجاد شده‌اند که بخش وسیعی از قلب ایالات متحده را به عنوان بخشی از گستره وسیع‌تری از آب و هوای شدید بهاری به‌وجود آورده‌اند.

بیمارستان علوم پزشکی دانشگاه آرکانزاس، تنها مرکز بزرگ تروما در منطقه، پس از آنکه گردباد در اواسط بعد از ظهر به لیتل راک، پایتخت ایالت و پرجمعیت‌ترین شهر حمله کرد، سطح یک هشدار تلفات جمعی اعلام کرد.

سارا هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس در یک کنفرانس خبری اواخر شب گفت که گردباد حداقل دو نفر را در وین در حدود 100 مایلی (160 کیلومتری) شرق لیتل راک در نزدیکی مرز تنسی کشته است.

شهردار فرانک اسکات جونیور به خبرنگاران گفت: نزدیک به 30 نفر در لیتل راک توسط آتش نشانی و سایر پرسنل اورژانس به دلیل جراحات به بیمارستان های منطقه منتقل شدند و افزود: “به لطف خدا، ما هیچ تلفاتی را تجربه نکرده ایم.”

پلیس گفت که چندین منطقه در انتهای غربی شهر بیشترین آسیب را دیده است و شهردار خسارت مالی را “گسترده” توصیف کرد.

در شهر مجاور نورث لیتل راک، درست در آن سوی رودخانه آرکانزاس از پایتخت، مرکز پزشکی باپتیست از درمان 11 بیمار طوفان خبر داد که وضعیت یکی از آنها وخیم است. ایستگاه تلویزیونی KTHV-TV یک مورد مرگ ناشی از طوفان را در نورث لیتل راک گزارش کرد، اما نمی‌توان فورا تایید کرد.

مدیر کوین برتون گفت که بین پنج تا 10 بیمار دیگر در بخش اورژانس بیمارستان Unity Health در نزدیکی جکسونویل تحت درمان قرار گرفتند.

ریچارد دنیس، رئیس پلیس وین، به نقل از ایستگاه تلویزیونی KAIT8-TV در جونزبورو، آرکانزاس، پیامدهای طوفان در شهر خود را “ویرانی کامل” توصیف کرد و افزود که ده ها نفر در آوار محبوس شده اند.

فیلم‌های هوایی منتشر شده توسط The Weather Channel، منطقه‌ای از لیتل راک را نشان می‌دهد که به شدت آسیب دیده است که چندین بلوک را در بر می‌گیرد و خانه‌های متعددی سقف و دیوار ندارند، برخی از آنها فروریخته و وسایل نقلیه واژگون شده‌اند که در خیابان‌ها پر از زباله هستند. KATV تصویری از یک دبیرستان به شدت آسیب دیده در وین منتشر کرد.

آب و هوای متلاطم یک هفته پس از انبوهی از طوفان های رعد و برق رخ داد که گردباد مرگباری را به راه انداخت که شهر رولینگ فورک می سی سی پی را ویران کرد و بسیاری از 400 خانه این جامعه را ویران کرد و 26 نفر را کشت.

تماس نزدیک در سالن ناخن

ویدئویی که روز جمعه از پنجره یک مرکز بهداشتی باپتیست گرفته شده و توسط رویترز تأیید شده است، ستون سیاه و چرخشی بلند و چرخشی از هوا، رطوبت و گرد و غبار را نشان می دهد که به آرامی در منظره در فاصله ای نزدیک شخم می زند.

یک زن در یک مصاحبه زنده که توسط KATV پخش شد، نقل کرد که در حال بازدید از یک سالن برای اصلاح ناخن هایش بود که از پنجره به بیرون نگاه کرد و لحظاتی قبل از کنده شدن سقف ساختمان، برگ ها را دید که در حال چرخش هستند.

زن که به نظر می رسید صدمه ای ندیده بود، گفت که او و سایرین در مغازه در یک اتاق پشتی پوشیده شدند، وقتی چرخش به آن برخورد کرد و بیرون آمد و دید سقف از بین رفته است.

فرماندار سندرز گفت که حدود 100 سرباز گارد ملی را برای کمک به واکنش اضطراری بسیج کرده است و یک فرمان اجرایی برای صدور مجوز فوری 250000 دلار از صندوق پاسخگویی به بلایا و بازیابی ایالت امضا کرده است.

این چرخش زمانی رخ داد که یک انفجار هوای شدید بهاری بسیاری از ایالات متحده را در بر گرفت و میان بخش این کشور از تگزاس تا دریاچه های بزرگ را با رعد و برق و گردباد تهدید کرد.

سرویس ملی آب و هوا (NWS) در حال ردیابی حداقل سه دوجین گزارش گردباد تایید نشده در آرکانزاس، تنسی، ایلینوی و آیووا بود.

به گفته NWS، ده‌ها میلیون آمریکایی در سراسر دشت‌های بزرگ، غرب میانه، جنوب و شرق تحت اخطارها و توصیه‌های مربوط به خطرات جوی مختلف در عصر جمعه و تا آخر هفته قرار داشتند.

به گفته سرویس هواشناسی، علاوه بر آرکانزاس، جنوب میسوری، کنتاکی غربی و تنسی غربی در معرض بیشترین خطر طوفان‌های شدید تندری قرار دارند که می‌توانند گردبادهای شدید، تگرگ بزرگ و بادهای مخرب ایجاد کنند.

انتظار می‌رود لبه شمالی و سردتر سامانه طوفانی، که از دشت‌های مرتفع تا دریاچه‌های بزرگ بالا امتداد دارد، برف سنگینی را به همراه داشته باشد که با بادهایی با سرعت 50 مایل در ساعت (80 کیلومتر در ساعت) ترکیب شود تا شرایط کولاک ایجاد کند.

(گزارش توسط استیو گورمن در لس آنجلس و دانیل تروتا در کارلزباد، کالیفرنیا؛ گزارش اضافی توسط شارون برنشتاین در ساکرامنتو، کالیفرنیا، و برندان اوبراین در شیکاگو؛ ویرایش توسط جیمی فرید، روزالبا اوبراین، راجو گوپالاکریشنان و ویلیام ملارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.