گرانی مواد اولیه و نبود بیمه؛ از مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی ملایر

[ad_1] ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: گرانی مواد اولیه و نبود بیمه حمایتی برای همه هنرمندان از جمله مشکلات موجود پیش‌روی فعالان عرصه صنایع دستی شهرستان ملایر است. ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سطح این شهرستان در حوزه صنایع دستی به طور مستقیم ۱۲ هزار و

کد خبر : 449162
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
گرانی مواد اولیه و نبود بیمه؛ از مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی ملایر

[ad_1]

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: گرانی مواد اولیه و نبود بیمه حمایتی برای همه هنرمندان از جمله مشکلات موجود پیش‌روی فعالان عرصه صنایع دستی شهرستان ملایر است.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سطح این شهرستان در حوزه صنایع دستی به طور مستقیم ۱۲ هزار و ۳۰۰ هنرمند در بیش از ۲۰ رشته فعالیت می‌کنند که از جمله این هنرهای دستی رشته مبلمان منبت است.

وی افزود: از این تعداد حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ هزار نفر غیرمستقیم در رشته مبلمان منبت مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت فوق با پیگیری‌های صورت گرفته در ۲۹ فروردین سال ۹۸، ملایر توانست عنوان شهر ملی منبت ایران را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: احراز شرایط و ثبت به عنوان شهر ملی صنایع دستی پیش‌نیاز کاندیدا شدن برای احراز عنوان شهر یا روستای جهانی صنایع دستی است که پس از طی مراحل ارسال پرونده مدارک و درخواست برای شورای جهانی صنایع دستی و متعاقب آن بازدید، مورخ دوم دی سال ۹۸ ارزیابی و تأیید نهایی از سوی ارزیابان بین‌المللی و شورای جهانی صنایع دستی انجام شد در نهایت در ۹ دی سال ۹۸ با تأیید شورای جهانی صنایع دستی، مبلمان منبت ملایر در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی قرار گرفت.

جلیلی اظهار کرد: به اذعان مدیران ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ملایر موفق‌ترین تجربه‌ شهر جهانی در کشور است و در کمتر شهری از شهرهای جهانی در سطح بین‌المللی و ملی این حرکت مستمر و پرتلاشی که در ملایر دیده می‌شود را شاهد هستیم.

وی درباره اقدامات مهم شهر جهانی مبلمان منبت، از شرکت فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه بین‌المللی تهران در سال قبل و سایر نمایشگاه‌ها، افتتاح چندین فروشگاه و پرداخت تسهیلات، توسعه شهرک صنعتی مبلمان منبت، رشد تولید و ایجاد اشتغال و … نام برد و خاطرنشان کرد: گرانی مواد اولیه و نبود بیمه حمایتی برای همه هنرمندان از جمله مشکلات موجود است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر در ادامه با بیان اینکه ایران یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر تنوع صنایع دستی است، اظهار کرد: ۱۱ شهر و سه روستای ایران در شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر و روستای جهانی انتخاب شده‌اند که دو شهر آن شهر جهانی سفال و شهر جهانی مبلمان منبت در استان همدان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی این شهرها و روستاها در سراسر دنیا دارای شهرت و شناخته شده هستند، گفت: در سال‌های اخیر مسئولان و فعالان صنایع دستی در ایران تلاش کرده‌اند تا شهرهای مختلف ایران که دارای صنایع دستی خاص و شناخته ‌شده هستند را در فهرست جهانی شهرهای صنایع دستی ثبت کنند.

جلیلی مطرح کرد: ثبت جهانی شهرها، فرصتی عالی فراهم می‌کند تا اهالی بومی این مناطق برای یادگیری و توسعه صنایع دستی خود، تمایل و اشتیاق بیشتری نشان دهند، ثبت جهانی، باعث شهرت بیشتر این صنایع می‌شود و منافع اقتصادی و اجتماعی متعددی برای اهالی بومی دارد و  یکی از فاکتورهای رشد گردشگری است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.