گاو USD/JPY در بحبوحه بازدهی قوی تر، ترس از سقف بدهی ایالات متحده و تعصب شدید Ueda BoJ 136.00 تولید کرد.

[ad_1] اشتراک گذاری: الاکلنگ USD/JPY نزدیک به بالاترین سطح در یک هفته، روند صعودی سه روزه را چاپ می کند. بازدهی در بحبوحه سقف بدهی ایالات متحده و مشکلات بانکی و همچنین مذاکرات جنگ طلبانه فدرال رزرو افزایش می یابد. Ueda BOJ از سیاست پول آسان دفاع می کند، نخست وزیر ژاپن کیشیدا

کد خبر : 358867
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۱۵
گاو USD/JPY در بحبوحه بازدهی قوی تر، ترس از سقف بدهی ایالات متحده و تعصب شدید Ueda BoJ 136.00 تولید کرد.

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • الاکلنگ USD/JPY نزدیک به بالاترین سطح در یک هفته، روند صعودی سه روزه را چاپ می کند.
  • بازدهی در بحبوحه سقف بدهی ایالات متحده و مشکلات بانکی و همچنین مذاکرات جنگ طلبانه فدرال رزرو افزایش می یابد.
  • Ueda BOJ از سیاست پول آسان دفاع می کند، نخست وزیر ژاپن کیشیدا از ارزیابی چشم انداز دستمزد توسط دولت و BoJ.
  • PPI نرم‌تر ژاپن، سیگنال‌های تورم غیر قابل توجه ایالات متحده، معامله‌گران جفت ین را سرگرم نمی‌کند.

USD/JPY علیرغم کاهش اخیر از بالاترین سطح هشت روزه اخیر با افتتاح توکیو در روز دوشنبه، یک رگه برنده سه روزه نزدیک به 135.80 را نشان می دهد. با انجام این کار، جفت ین سرنخ‌هایی از قدرت گسترده دلار آمریکا در بحبوحه روحیه ریسک‌پذیری به دست می‌آورد، و همچنین از داده‌های اخیر ژاپنی ملایم‌تر و اظهارنظرهای کذب کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن (BoJ) خوشحال می‌شود.

اخیراً، شاخص قیمت تولیدکننده ژاپن (PPI) برای آوریل به ترتیب به 0.2 درصد در ماه اوت و 5.8 درصد در سال در مقابل 0.3 درصد و 6.0 درصد کاهش یافته است. داده‌های ملایم‌تر تورم از اظهارات اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در دفاع از سیاست پولی آسان بانک مرکزی ژاپن حمایت می‌کند. Ueda از BoJ در آخرین اظهارنظر خود در رویترز گفت: «بانک مرکزی تا زمانی که تورم فشار هزینه اخیر به رشد پایدار قیمت‌ها که ناشی از تقاضای داخلی قوی و همراه با دستمزدهای بالاتر است، نرخ‌های بهره بسیار پایین را حفظ خواهد کرد.»

از سوی دیگر، فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو و جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، از سیاست پولی فعلی بانک مرکزی ایالات متحده دفاع می کنند و در عین حال تورم بالاتر را به عنوان یک چالش بزرگ ذکر می کنند. در همین راستا، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) روز جمعه گفت: “نرخ سیاست باید برای مدتی به اندازه کافی محدود کننده باقی بماند.”

برخلاف Ueda BoJ، نظرات سیاستگذاران فدرال رزرو نتوانست از داده های ایالات متحده پشتیبانی کند زیرا قرائت اولیه شاخص اعتماد مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) برای ماه می از 63.5 قبلی در مقابل 63.0 پیش بینی بازار به 57.7 کاهش یافت. جالب‌تر اینکه انتظارات تورمی یک ساله از 4.6 درصد به 4.5 درصد در ماه مذکور کاهش یافت، اما مشابه 5 ساله به بالاترین میزان از سال 2011، از 3.0 درصد به 3.2 درصد رسید.

مهم‌تر از همه، به نظر می‌رسد که نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اگر سقف بدهی به زودی تغییر نکند، ممکن است در اوایل ماه ژوئن دچار نکول شود، بر احساسات بازار تاثیر می‌گذارد و زیربنای روند صعودی دلار آمریکا است و به نوبه خود به USD/JPY دامن می‌زند. در همین راستا، نگرانی‌هایی که از سوی بانک‌های ایالات متحده نشأت می‌گرفت، زیرا برخی از بانک‌های میان‌رده کاهش شدیدی را در قیمت سهام و سپرده‌ها در هفته گذشته منتشر کردند.

لازم به ذکر است که خلق و خوی محتاطانه پیش از ارزیابی فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از دستمزدها، به نظر می رسد که USD/JPY را افزایش دهد. به گزارش رویترز، روزنامه نیکی روز یکشنبه گزارش داد: «فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، روز دوشنبه دستوری برای دولت و بانک مرکزی صادر خواهد کرد تا ارزیابی کنند که آیا افزایش دستمزدهای اخیر پایدار است یا خیر».

در مقابل این پس‌زمینه، وال استریت با زیان بسته شد و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده ثابت‌تر باقی می‌ماند در حالی که S&P 500 Futures زیان ملایمی را تا زمان انتشار چاپ می‌کند.

با نگاه به آینده، شاخص تولید ایالات متحده NY Empire State برای ماه مه و سفارشات کیشیدا نخست وزیر ژاپن برای جهت فوری USD/JPY مورد توجه قرار خواهند گرفت. مهمتر به روز رسانی سقف بدهی ایالات متحده برای مسیرهای روشن خواهد بود. همچنین مذاکرات فدرال رزرو قبل از خرده فروشی ایالات متحده، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و قرائت اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول (سه ماهه اول) ژاپن مهم خواهد بود.

تحلیل فنی

بازگشت موفقیت آمیز جفت USD/JPY از حمایت 50-DMA در حدود 135.75، خریداران جفت ین را به سمت مانع 200-DMA نزدیک به 137.30 هدایت می کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.