گاوهای XAU/USD نسبت به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده قانع نیستند

[ad_1] اشتراک گذاری: در حالی که گاوها در انتظار آمارهای کلیدی ایالات متحده هستند، قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن زنجیره برد دو روزه کاهش یافت. احساسات منفی، داده‌های عمدتاً خوش‌بینانه ایالات متحده و بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری ثابت باعث افزایش قیمت XAU/USD شد. تولید ناخالص داخلی نرم تر سه ماهه اول

کد خبر : 351444
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۴۲
گاوهای XAU/USD نسبت به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده قانع نیستند

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • در حالی که گاوها در انتظار آمارهای کلیدی ایالات متحده هستند، قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن زنجیره برد دو روزه کاهش یافت.
  • احساسات منفی، داده‌های عمدتاً خوش‌بینانه ایالات متحده و بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری ثابت باعث افزایش قیمت XAU/USD شد.
  • تولید ناخالص داخلی نرم تر سه ماهه اول ایالات متحده می تواند قیمت طلا را به بالاترین سطح سال 2023 بازگرداند.

قیمت طلا (XAU/USD) پس از شکستن روند صعودی دو روزه در روز گذشته که در اوایل روز پنجشنبه نزدیک به 1990 دلار کاهش یافت، اولین افزایش هفتگی را کاهش داد. با انجام این کار، فلز زرد روحیه محتاطانه بازار را در آستانه تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه اول (سه ماهه اول) توجیه می کند، به ویژه در بحبوحه ترس های بخش بانکی و اخیرا داده های متفاوت ایالات متحده. با این حال، بازگشت دلار آمریکا در اواخر روز چهارشنبه نیز فشار نزولی بر قیمت XAU/USD وارد کرد. علاوه بر این، رای گیری مداوم در مورد این لایحه که حاکی از افزایش سقف بدهی ایالات متحده است، بر اضطراب بازار می افزاید و قیمت طلا را در وضعیت عقب نگه می دارد.

کاهش قیمت طلا در میان تشدید نگرانی های بانکی، اضطراب پیش از داده ها

قیمت طلا اولین کاهش روزانه خود را در سه روز گذشته ثبت کرد، زیرا جو بازار در بحبوحه تشدید نگرانی ها از سوی بانک فرست ریپابلیک (FRB) پس از کاهش 20 درصدی دیگر سهام این بانک در روز چهارشنبه، به دنبال رکود 50 درصدی روز قبل، به ثبت رسید. با این کار، FRB احتمالاً با محدودیت‌هایی در مورد استقراض‌های فدرال رزرو مواجه خواهد شد، که به نوبه خود اثر موجی را در بازارها گسترش می‌دهد و بر ریسک‌پذیری و XAU/USD تأثیر می‌گذارد.

در جاهای دیگر، جو محتاطانه پیرامون انقضای سقف بدهی ایالات متحده نیز فشار نزولی بر قیمت طلا وارد می کند زیرا اکثر سیاست گذاران با اقدامات پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده موافق نیستند. گفتنی است، مجلس نمایندگان ایالات متحده در حال حاضر به لایحه ای رای می دهد که پیشنهاد افزایش سقف بدهی و کاهش هزینه های دولت را دارد که به نام “قانون Limit, Save, Grow” شناخته می شود. اگرچه تصویب این لایحه تنها یک قدم به مقصد نهایی نزدیک‌تر است، اما هرگونه ناامیدی می‌تواند روحیه ریسک‌پذیری را افزایش داده و فشار نزولی بیشتری بر قیمت طلا وارد کند.

در صفحه ای دیگر، داده های اخیر آمریکا درهم آمیخته، بازیگران بازار را در مورد حرکت فدرال رزرو (فدرال رزرو) پس از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه می گیج می کند.

در روز چهارشنبه، سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده 3.2 درصد در ماه مارس در مقابل 0.8 درصد پیش بینی شده و -1.2 درصد افزایش یافت. جزئیات بیشتر نشان می دهد که سفارشات کالاهای بادوام سابق حمل و نقل و دفاع سابق نیز پیش بینی های بازار و قرائت های قبلی در ماه مارس افزایش یافته است. پیش از آن، شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس ایالات متحده در ماه آوریل به 101.3 در مقابل 104.0 قبلی کاهش یافت. در جزئیات بیشتر این نشریه آمده است که شاخص وضعیت فعلی از 148.9 قبل از 148.9 به 151.1 در ماه مذکور رسیده است در حالی که شاخص انتظارات مصرف کننده از 74 قرائت قبلی به 68.1 کاهش یافته است. علاوه بر این، انتظارات تورمی مصرف کننده یک ساله از 6.3 درصد در ماه مارس به 6.2 درصد در آوریل کاهش یافت.

در میان این بازی‌ها، شاخص دلار آمریکا (DXY) به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته سقوط کرد و سپس برخی از زیان‌های روزانه را کاهش داد و معاملات چهارشنبه را نزدیک به 101.43 پایان داد. علاوه بر این، وال استریت در حالی بسته شد که بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده عمدتاً در حاشیه قرار دارد.

به طور خلاصه، احساسات منفی و افزایش اخیر در DXY باعث می‌شود خریداران طلا از داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول ایالات متحده جلوتر باشند که انتظار می‌رود به 2.0 درصد بر اساس سالانه در مقابل 2.6 درصد قبلی کاهش یابد.

همچنین بخوانید: پیش بینی قیمت طلا: خرس ها با افزایش نگرانی ها کنترل را در دست می گیرند

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا در محدوده معاملاتی کوچکی بین خط مقاومت نزولی هشت روزه، حدود 2010 دلار و تلاقی حمایتی 1978 دلار از جمله میانگین متحرک ساده 200 باری (SMA) و یک روند صعودی پنج هفته‌ای کاهش می‌یابد. خط

با توجه به خط ثابت شاخص قدرت نسبی (RSI) که در 14 قرار گرفته است، احتمالاً آخرین سنگ زنی ادامه خواهد داشت. با این حال، سیگنال های صعودی از شاخص میانگین متحرک همگرایی و واگرایی (MACD) نشان دهنده صعود بیشتر XAU/USD است.

در این صورت، قیمت طلا به شکست موفقیت‌آمیز مانع 2010 دلاری نیاز دارد که به نوبه خود می‌تواند باعث صعود طلا به سمت بالاترین قیمت ماهانه در حدود 2049 دلار شود.

پس از آن، رقم دور 2050 دلار و 61.8 درصد گسترش فیبوناچی (FE) XAU/USD بین 15 مارس و 19 آوریل نزدیک به 2070 دلار حرکت می کند.

در همین حال، عقب نشینی قیمت طلا مبهم باقی می ماند مگر اینکه قیمت از حمایت کلیدی 1978 دلار فراتر رود، که شکست آن در هدایت خرس های XAU/USD به سمت پایین ترین نرخ اواخر ماه مارس در اطراف 1934 دلار تردیدی ندارد.

به طور کلی، قیمت طلا همچنان در رادار گاو نر باقی می ماند، زیرا داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در حال ظهور است.

قیمت طلا: نمودار چهار ساعته

روند: صعودی بیشتر انتظار می رود

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.