گاوهای XAU/USD جلوتر از نرخ تورم مطلوب فدرال رزرو به 1787 دلار نگاه می کنند

قیمت طلا پس از ثبت بزرگترین جهش روزانه در سه هفته اخیر افزایش یافت. اظهار نظر ژروم پاول، رئیس فدرال رزرو، داده های ایالات متحده به نفع خریداران XAU/USD است. دلار آمریکا کاهش یافت زیرا پاول افزایش کندتر نرخ بهره فدرال رزرو از دسامبر را تایید کرد. خوش‌بینی پیرامون چین و ضعف احتمالی داده‌های ایالات

کد خبر : 287968
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۵۶
گاوهای XAU/USD جلوتر از نرخ تورم مطلوب فدرال رزرو به 1787 دلار نگاه می کنند


  • قیمت طلا پس از ثبت بزرگترین جهش روزانه در سه هفته اخیر افزایش یافت.
  • اظهار نظر ژروم پاول، رئیس فدرال رزرو، داده های ایالات متحده به نفع خریداران XAU/USD است.
  • دلار آمریکا کاهش یافت زیرا پاول افزایش کندتر نرخ بهره فدرال رزرو از دسامبر را تایید کرد.
  • خوش‌بینی پیرامون چین و ضعف احتمالی داده‌های ایالات متحده، خریداران طلا را به سمت بالاترین سطح ماهانه تازه‌سازی می‌کند.

قیمت طلا (XAU/USD) پس از ثبت بیشترین افزایش ماهانه در 29 ماه گذشته در ماه نوامبر، در ماه دسامبر با ثباتی در حدود 1768 دلار آغاز می شود. با این حال، آخرین روند صعودی فلز زرد را می‌توان به اظهارنظرهای بدخواهانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) و همچنین خوش‌بینی پیرامون چین مرتبط دانست. با این حال، به نظر می‌رسد خریداران کمی جلوتر از شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده برای ماه اکتبر، فاصله بگیرند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دلار آمریکا را غرق کرد و قیمت طلا را افزایش داد

روز چهارشنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اولین حضور عمومی خود را پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در نوامبر در حالی که در موسسه بروکینگز درباره چشم انداز اقتصادی، تورم و اشتغال صحبت می کرد، نشان داد. این سیاستگذار بیان کرد که تعدیل سرعت افزایش نرخ بهره منطقی است و همچنین پیشنهاد می کند که زمان کاهش سرعت افزایش نرخ می تواند به محض جلسه بعدی در دسامبر فرا برسد.

پیش از او، لیزا دی. کوک، عضو شورای حکام فدرال رزرو نیز صحبت کرد و از داده های تورم ستایش کرد تا نشان دهد که فدرال رزرو با حرکت رو به جلو احتمالاً گام های کوچک تری برخواهد داشت.

پس از سخنرانی پاول، شرط‌بندی‌های بازار به نفع افزایش 50 واحدی نرخ از سوی فدرال رزرو در دسامبر از 69.9 درصد قبل از سخنرانی به بالای 75 درصد افزایش یافت.

با این کار، شاخص دلار آمریکا (DXY) یک روند صعودی سه روزه را تجربه کرد و در عین حال بزرگترین ضرر روزانه در یک هفته را به تصویر کشید، بدون اینکه به بزرگترین سقوط ماهانه در 12 سال گذشته اشاره کنیم. شایان ذکر است که معیارهای وال استریت اظهارات ناخواسته رئیس فدرال رزرو را تشویق کردند در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده افزایش های اولیه را معکوس کرد تا در پایان نوامبر در یک موقعیت منفی حدود 3.61%.

با توجه به رابطه معکوس بین دلار آمریکا و طلا، این فلز با عبور از مانع فنی کلیدی و جذب خریداران، افت گرینبک را تشویق کرد.

داده های ایالات متحده نیز به نفع گاوهای XAU/USD بود

علاوه بر اظهارنظرهای کذب از سوی سیاست گذاران فدرال رزرو (فدرال رزرو)، اقتصاد ضعیف ایالات متحده (ایالات متحده) نیز پشتوانه افزایش قیمت طلا در روز گذشته بود.

در میان آنها، تغییر اشتغال ADP ایالات متحده توجه زیادی را به خود جلب کرد زیرا با رقم 127 هزار برای نوامبر در مقابل پیش بینی 200 هزار و 239 هزار قرائت قبلی، کمترین میزان از ژانویه 2021 را به خود اختصاص داد. در همین راستا، فرصت های شغلی JOLTS ایالات متحده در ماه اکتبر به 10.334 میلیون کاهش یافت در مقابل 10.3 میلیون مورد انتظار و 10.687 میلیون پیش از آن. از سوی دیگر، دومین برآورد تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) سالانه برای سه ماهه سوم (سه ماهه سوم) رشد 2.9 درصدی را در مقابل 2.6 درصدی پیش بینی های اولیه نشان داد.

خوش بینی مرتبط با چین به روند صعودی قیمت طلا قدرت می بخشد

با در نظر گرفتن وضعیت چین به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا، کاهش اخیر در شیوع روزانه کووید در این کشور به نفع گاوهای XAU/USD بود. گفتنی است، کشور اژدها روز سه‌شنبه فقط حدود 38000 مورد ابتلا به کرونا را در روز گزارش کرد که در روز چهارشنبه اعلام شد، که دومین روز متوالی کاهش تعداد ویروس‌ها پس از به‌روزرسانی رکورد بالا است.

نه تنها موارد آسان، بلکه تسکین تدریجی کنترل فعالیت های تحت هدایت ویروس در شهرهای بزرگ مانند ژنگژو، گوانگژو و چونگ کینگ نیز به نفع قیمت طلا بوده است.

ایالات متحده اصلی تورم PCE چشم

با نگاهی به آینده، تورم مرکزی PCE ایالات متحده که انتظار می‌رود 5.0% در سال در اکتبر در مقابل 5.1% قبل باشد، برای حرکت فوری قیمت طلا بسیار مهم خواهد بود زیرا افزایش غیرمنتظره در اعداد تورم می‌تواند روند صعودی XAU/USD را بررسی کند. همچنین چاپ ماهانه PMI تولید ISM ایالات متحده برای ماه نوامبر مهم خواهد بود که انتظار می رود 49.8 در مقابل 50.2 قبلی باشد.

به طور کلی، قیمت طلا قبل از داده های کلیدی ایالات متحده در رادار خریدار باقی می ماند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا پس از تایید حرکت صعودی بیشتر با شکستن یک خط روند نزولی دو هفته‌ای و همچنین نشان دادن جهش‌های مکرر از میانگین متحرک ساده 100 باری (SMA) که بیشتر به 100-SMA معروف است، ثابت‌تر می‌ماند.

آخرین روند صعودی شمش همچنین سیگنال های صعودی شاخص میانگین متحرک همگرایی و واگرایی (MACD) و همچنین چاپ محکم تر از خط شاخص قدرت نسبی (RSI) را که در 14 قرار گرفته است، توجیه می کند که بیش از حد خرید نیست.

با این وضعیت، افزایش قیمت طلا به سمت بالاترین قیمت ماهانه 1787 دلار قریب الوقوع به نظر می رسد.

با این حال، آستانه 1800 دلار و اوج ماه آگوست نزدیک به 1808 دلار می تواند پس از آن گاوهای XAU/USD را به چالش بکشد.

از طرف دیگر، خط حمایت تبدیل به مقاومت، در حدود 1758 دلار در زمان چاپ، نزولی فوری فلز را قبل از سطح 100-SMA در اطراف 1751 دلار محدود می کند.

با این حال، شایان ذکر است که فروشندگان طلا ممکن است ریسک ورود به بازار را نداشته باشند، مگر اینکه شاهد شکست واضح حمایت افقی یک ماهه، در حدود 1730 دلار باشند.

قیمت طلا: نمودار چهار ساعته

روند: صعودی بیشتر انتظار می رود



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.