گاوهای XAU/USD با کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، دلار آمریکا خوشحال می شوند

[ad_1] اشتراک گذاری: قیمت طلا در اوایل هفته افزایش یافت و در اواخر هفته افزایش یافت. تورم ایالات متحده، صورتجلسه فدرال رزرو بر بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، USD تاثیر می گذارد و خریداران XAU/USD را الهام می بخشد. بازارها در حالت ادغام هستند و از این رو نمی توان عقب

کد خبر : 344927
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۴۸
گاوهای XAU/USD با کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، دلار آمریکا خوشحال می شوند

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا در اوایل هفته افزایش یافت و در اواخر هفته افزایش یافت.
  • تورم ایالات متحده، صورتجلسه فدرال رزرو بر بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، USD تاثیر می گذارد و خریداران XAU/USD را الهام می بخشد.
  • بازارها در حالت ادغام هستند و از این رو نمی توان عقب نشینی قیمت طلا را رد کرد.
  • سرنخ های بیشتری از تورم ایالات متحده، کاتالیزورهای ریسک به دنبال جهت های روشن هستند

قیمت طلا (XAU/USD) در حدود 2,015 دلار، با پیشنهاد ملایم در طول روند صعودی سه روزه، در حاشیه باقی می ماند، زیرا ضعف گسترده دلار آمریکا به بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده پیوست. در پشت این حرکت ها، آخرین اعداد تورم ایالات متحده و صورتجلسه نشست سیاست پولی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) وجود دارد.

قیمت طلا تورم ملایم‌تر ایالات متحده را توجیه می‌کند و صورتجلسه‌های غیر قابل توجه فدرال رزرو را توجیه می‌کند

قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از کاهش نرخ تورم در ایالات متحده و هیچ جزئیات تازه یا قابل توجهی از صورتجلسه آخرین نشست سیاست پولی فدرال رزرو (فدرال رزرو) که بر بازده دلار و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا از طریق شرط بندی فدرال رزرو تأثیر گذاشت، افزایش یافت.

در روز چهارشنبه، شاخص تورم ایالات متحده، بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، از 6.0 درصد قبل و در مقابل 5.2 درصد پیش بینی بازار، به پایین ترین سطح از ماه می 2021 به 5.0 درصد در ماه مارس رسید. با این حال، CPI سالانه، یعنی CPI سابق غذا و انرژی، در طول ماه مذکور به 5.6% سالانه بهبود یافت در حالی که با پیش‌بینی‌های قبلی مطابقت داشت و از 5.5% پیشی گرفت.

با این حال، صورتجلسه آخرین جلسه سیاست پولی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) نشان داد که انتظارات برای افزایش نرخ بهره به دلیل آشفتگی در بخش بانکی کاهش یافته است، که به نوبه خود هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نکرد و شک و تردیدهایی را در مورد تندروها ایجاد کرد. فدرال رزرو، به غیر از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه می، حرکت می کند. رویترز می‌گوید: «چندین سیاست‌گذار فدرال رزرو ماه گذشته توقف افزایش نرخ بهره را پس از شکست دو بانک منطقه‌ای و پیش‌بینی کارکنان فدرال رزرو مبنی بر اینکه استرس بخش بانکی اقتصاد را وارد رکود خواهد کرد، در نظر گرفتند.»

به دنبال این داده ها، مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت که آنها خبرهای خوبی در مورد تورم دارند، اما افزود که او نمی خواهد پایان چرخه انقباض را پیش بینی کند. در همین راستا، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، روز سه شنبه در مصاحبه با CNBC گفت که تورم قطعا به اوج خود رسیده است اما هشدار داد که هنوز راه هایی در پیش است.

از آنجایی که کاتالیزورهای فوق الذکر سیگنال های ضعیفی را برای حرکت بعدی فدرال رزرو منتشر کردند، شاخص دلار آمریکا (DXY) به پایین ترین حد یک هفته ای سقوط کرد و بازده اوراق خزانه داری اولین ضرر روزانه خود در هفته را رقم زد. با این اوصاف، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده روند صعودی سه روزه را با زیان ملایم به حدود 3.40 درصد رساند، در حالی که همتای دو ساله نیز با ثبت اولین منفی روزانه در پنج روز به 3.96 درصد کاهش یافت.

سرنخ های بیشتری از تورم ایالات متحده برای جهت های جدید XAU/USD مورد توجه است

با توجه به اینکه سیگنال های اولیه تورم ایالات متحده و دقایق FOMC هر دو حاکی از چرخش سیاست فدرال رزرو و پشتوانه صعودی قیمت طلا هستند، معامله گران XAU/USD ممکن است به جزئیات بیشتری از تورم توجه کنند تا سوگیری صعودی در مورد طلا را تأیید کنند. در نتیجه، شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) امروز برای ماه مارس و قرائت های اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان در ماه آوریل از نزدیک مشاهده خواهد شد. مهمتر از همه، مذاکرات فدرال رزرو و بازدهی برای معامله گران طلا بسیار مهم است که برای مسیرهای روشن دنبال کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا با وجود آخرین انفعال، به خوبی از حمایت های کلیدی کوتاه مدت گذشته است. همچنین امیدوار نگه داشتن خریداران XAU/USD، وضعیت نزدیک به 50 شاخص قدرت نسبی (RSI) است که در 14 قرار گرفته است، و همچنین سیگنال های کند از شاخص میانگین متحرک همگرایی و واگرایی (MACD).

با این حال، خط روند صعودی یک هفته‌ای و میانگین متحرک 200 ساعته (HMA) به ترتیب نزدیک به 2003 دلار و 1995 دلار می‌توانند نزولی کوتاه مدت قیمت طلا را محدود کنند.

پس از آن، خط مقاومت قبلی از 20 مارس، حداکثر نزدیک به 1982 دلار، ممکن است به عنوان آخرین دفاع از گاوهای XAU/USD عمل کند.

در همین حال، یک شکست صعودی پایدار 2032 دلاری می‌تواند با به تصویر کشیدن افزایش قیمت سالانه 2070 دلاری، این صحبت‌ها را که خریداران طلا از زمین خارج شده‌اند، رد کند.

در شرایطی که XAU/USD از مرز 2070 دلار گذشته است، بالاترین رکورد 2075 دلاری چاپ شده در سال 2020 در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

قیمت طلا: نمودار ساعتی

روند: صعودی بیشتر انتظار می رود

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.