گاوهای XAU/USD با افت شدید دلار آمریکا به زندگی باز می گردند

طلا در بالاترین سطح هفته به شدت افزایش یافت. دلار آمریکا از بالاترین سطح 20 سال اخیر سقوط کرده و مجموعه ای از سفارشات بازار را در سراسر جهان شکست داده است. به دنبال حرکت خرس‌ها در دلار آمریکا در روز چهارشنبه، قیمت طلا افزایش یافت. XAU/USD به 1662.78 دلار صعود کرده است که بالاترین

کد خبر : 260833
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
گاوهای XAU/USD با افت شدید دلار آمریکا به زندگی باز می گردند


  • طلا در بالاترین سطح هفته به شدت افزایش یافت.
  • دلار آمریکا از بالاترین سطح 20 سال اخیر سقوط کرده و مجموعه ای از سفارشات بازار را در سراسر جهان شکست داده است.

به دنبال حرکت خرس‌ها در دلار آمریکا در روز چهارشنبه، قیمت طلا افزایش یافت. XAU/USD به 1662.78 دلار صعود کرده است که بالاترین میزان در روز بوده است.

جهش قیمت طلا زمانی اتفاق افتاد که دلار آمریکا به شدت از بالاترین سطح 20 سال اخیر سقوط کرد و فشار بر طلا را در مدلی که به عنوان مدل ثابت پایان ماه توصیف شده کاهش داد. هنوز دلایل اساسی زیادی برای بازیابی طلا وجود دارد، زیرا در زمان تنش‌های ژئوپلیتیکی به عنوان پناهگاهی امن تلقی می‌شود. علاوه بر این، بازدهی اوراق خزانه ایالات متحده نیز پس از صعود به بالاترین میزان از ژانویه 2008 کاهش یافت. بازدهی اسکناس 10 ساله ایالات متحده آخرین بار با 24.2 واحد کاهش به 3.705 درصد، پس از رسیدن به 4.01 درصد، اولین افزایش بالای 4 درصد در سال گذشته، مشاهده شد. نزدیک به 15 سال در حالی که بازارهای پول برای نرخ‌های بهره بالاتری که احتمالاً برای مدت طولانی‌تر از پیش‌بینی‌ها باقی می‌ماند، بسته بودند.

با این حال، در معاملات اخیر روز چهارشنبه، معامله گران آمریکایی در بازار سهام انباشته شدند، زیرا بازدهی اوراق خزانه ایالات متحده به بالاترین سطح یک دهه رسید که در جلسات اخیر باعث شد شرکت های حساس به نرخ بهره برای سرمایه گذاران جذابیت کمتری داشته باشند. کاهش بازدهی به دنبال مداخله بانک مرکزی انگلیس در بازار طلای بریتانیا بود، زمانی که این بانک اعلام کرد در اقدامی با هدف بازگرداندن ثبات مالی در پی بودجه کوچک دولت جدید انگلیس، اوراق قرضه با تاریخ طولانی بریتانیا را خریداری خواهد کرد. فروش شدید در طلاهای بریتانیا.

به نوبه خود، دلار از بالاترین سطح 20 سال اخیر که در آستانه افتتاح نیویورک به 114.778 امتیاز رسیده بود، سقوط کرد و به پایین ترین سطح فعلی 112.561 سقوط کرد. این حرکت باعث شد تا موقعیت طولانی مدت زیادی در سایر ارزها در برابر دلار آمریکا در این هفته ایجاد شود که منجر به افزایش سفارشات بازار در طول مسیر شد و طلا و پوند را بالاتر برد.

تحلیلگران بانک ANZ می‌گویند: «در حالی که این سیاست زیر چتر ثبات مالی است، اما عملاً به معنای انجام تسهیلات کمی موقت (یعنی تسهیل سیاست‌ها) است، در زمانی که کمیته سیاست پولی در تلاش برای مهار تورم افسارگسیخته است. وی افزود، «بنابراین دشوار است که ببینیم BoE چگونه می تواند چیزی کمتر از 100 واحد افزایش نرخ بهره را در نشست نوامبر خود ارائه دهد.»

با این حال، تحلیلگران در TD Securities استدلال می‌کنند که «ما همچنان شاهد افزایش خطر تسلیم شدن فلز زرد هستیم. با معامله قیمت‌ها به زیر سطح دوران همه‌گیری، تعداد کمی از دفاتر خانوادگی و مغازه‌های تجاری اختصاصی به‌طور فزاینده‌ای تحت فشار قرار می‌گیرند تا در نهایت روی طلای بسیار متورم و راضی خود تسلیم شوند.»

“بازارهای نرخ پتانسیل نرخ های بهره بالاتر را برای مدتی ادامه می دهند و یک جریان ثابت از Fedspeak احتمالاً این نقطه را به پایان می رساند.”

در همین راستا، از سخنرانان فدرال رزرو، چارلز ایوانز دوباره در روز چهارشنبه و همچنین رالف بوستیک شنیدیم. ایوانز گفت: «فدرال رزرو به سرعت نرخ های بهره را برای مقابله با تورم بسیار بالا و پایدار افزایش می دهد و احتمالاً هزینه های استقراض کوتاه مدت ایالات متحده را تا اوایل سال آینده به جایی خواهد رساند که باید باشد». ایوانز در رویدادی افزود: «بیشتر سیاستگذاران فدرال رزرو بر اساس پیش‌بینی‌های خود که هفته گذشته منتشر شد، نرخ بالای سیاست فدرال رزرو را بین 4.5 تا 4.75 درصد تا پایان سال آینده تعیین می‌کنند و تا ماه مارس ما در آن نقطه خواهیم بود.» در مورد شرایط اقتصادی فعلی به میزبانی مدرسه اقتصاد لندن. در همین حال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، روز چهارشنبه گفت: «عدم پیشرفت واضح در مورد تورم به این معنی است که فدرال رزرو به نرخ‌های بهره «محدودی محدودکننده» نیاز دارد که باید تا پایان سال جاری به سطحی بین 4.25 تا 4.50 درصد برسد. ‘

فدرال رزرو در سال جاری به شدت نرخ بهره را 3 درصد افزایش داده است و محدوده هدف خود را به 3.00٪ -3.25٪ رسانده است. هفته گذشته سومین افزایش متوالی 75 واحد پایه خود را انجام داد و نشان داد که احتمالاً نرخ ها تا پایان سال به محدوده 4.25٪ – 4.5٪ افزایش می یابد.

تحلیل تکنیکال طلا

قیمت طلا از بالاترین سطح هفته 1649 دلار عبور کرد و اکنون به بالاترین قیمت روز جمعه به 1675 دلار رسیده است. از جنبه نزولی، اصلاح به اوج های روز دوشنبه، تلاقی با سطح فیبوناچی 38.2 درصدی خواهد داشت که از عدم تعادل قیمت، مناطق خاکستری در نمودار ساعتی بالا محافظت می کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.