گاوهای طلا با چالشی روبرو می شوند که شاخص دلار (DXY) سطح بالایی دارد

[ad_1] پیش بینی قیمت طلا: پیشنهاد شده توسط زین وودا پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید بیشتر بخوانید: پیش بینی ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY در مرحمت بحث مداخله قیمت طلا تحت فشار شاخص انعطاف پذیر دلار (DXY) باقی می ماند. با نزدیک شدن به نشست FOMC، قدرت دلار می تواند به عوامل متعددی

کد خبر : 379429
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
گاوهای طلا با چالشی روبرو می شوند که شاخص دلار (DXY) سطح بالایی دارد

[ad_1]

پیش بینی قیمت طلا:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشتر بخوانید: پیش بینی ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY در مرحمت بحث مداخله

قیمت طلا تحت فشار شاخص انعطاف پذیر دلار (DXY) باقی می ماند. با نزدیک شدن به نشست FOMC، قدرت دلار می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. به نظر می‌رسد قیمت طلا در این مرحله به یک کاتالیزور نیاز دارد و به نظر می‌رسد محدوده جدیدی به ترتیب بین 1950 و 1980 دلار ایجاد شده است.

نظرسنجی Refinitiv در نشست ژوئیه FOMC

*نظرسنجی 106 اقتصاددان؛ همه در جلسه فردا شاهد افزایش 25bps هستند

image1.png

منبع: Refinitiv

نشست FOMC، DXY و داده های PCE ایالات متحده

شاخص دلار (DXY) در جلسه آسیایی تحت فشار فروش ملایمی قرار گرفت زیرا امید به بسته محرک در چین به احساسات کمک کرد و بر دلار آمریکا به عنوان پناهگاه امن فشار آورد. با این حال، باز اروپا شاهد این بود که این ضررها از بین رفته است زیرا DXY در آستانه نشست مورد انتظار FOMC بالاتر رفت. قدرت DXY تا حدودی می تواند به تغییر موقعیت و کسب سود احتمالی پس از فروش هفته گذشته نسبت داده شود.

نشست فردای FOMC می تواند کاتالیزوری باشد که قیمت طلا باید به پیش برود. فعالان بازار عمدتاً به افزایش 25 واحدی در ثانیه از سوی فدرال رزرو انصراف داده اند که نباید بازارها را آنقدر که به نظر می رسد در حال حاضر قیمت گذاری شده است، حرکت دهد. همانطور که در کنفرانس مطبوعاتی اخیر توسط پاول، رئیس فدرال رزرو انجام شد، احتمالاً کلید حرکت رو به جلوی احساسات بازار و همچنین هرگونه تعدیل چشم انداز فدرال رزرو برای بقیه سال 2023 خواهد بود. علائم مثبت در جبهه تورم، نویدبخش توقف دیگری است که می تواند شاهد عقب نشینی DXY و افزایش قیمت طلا باشد. به نظر فروتنانه من، برای DXY برای حفظ حرکت صعودی فعلی خود با تکیه جسارت من به سمت ضعف دلار پس از FOMC، به نظرات بسیار تندخویی از طرف رئیس فدرال رزرو نیاز است.

برای پایان هفته، فدرال رزرو نگاهی اجمالی به شاخص تورم مورد علاقه خود با داده های Core PCE برای انتشار خواهد داشت. این یک حرکت جالب برای داده های PCE در سال 2023 با 3 ماه کاهش متوالی بوده که در آوریل افزایش یافته است. افت دوباره در این ماه به دنبال کاهش در ماه می با چاپ زیر تخمین ها که فشار فروش بیشتری را بر DXY اضافه می کند، خواهد بود.

image2.pngنمای نزدیک از یک پس‌زمینه سفید توضیحات به‌طور خودکار ایجاد شد

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از دیدگاه فنی، به نظر می رسد قیمت طلا با وجود عقب نشینی اخیر از بالاترین سطح در حدود 1987 دلار در هر هرز، برای صعود بیشتر آماده است. در بازه زمانی روزانه، بسته شدن یک شمع زیر 1952 دلار، شاهد تغییر در ساختار و افزایش فشار نزولی بر قیمت طلا خواهد بود.

به نظر می‌رسد که طلا در جلسه دیروز آمریکا در حال حرکت است و به نظر می‌رسد که طلا برای یک حرکت صعودی مجدد آماده است زیرا حمایتی را در حوالی MA 100 روزه پیدا کرده است. با این حال، تداوم قدرت DXY باعث کاهش قیمت طلا شد و بین میانگین 50 و 100 روزه در نوسان بود. احتمال زیادی وجود دارد که طلا بین این دو MA که به ترتیب در حدود 1963 دلار و 1947 دلار قرار دارند، پیش از نشست فردای FOMC محبوس شود.

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 25 جولای 2023

image4.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

شاخص دلار (DXY) برای مسیر طلا در روزها و هفته های آینده کلیدی خواهد بود. به نظر می رسد رالی اخیر پس از افت زیر سطح روانی 100.00 در حال تمام شدن است.

با در نظر گرفتن این موضوع و نشست فردای FOMC، گاوهای دلار امیدوار به نوعی اظهارات جنگ طلبانه از سوی رئیس فدرال رزرو پاول خواهند بود تا رالی را به سمت مقاومت در نرخ 102.00 نگه دارد. شکستن این سطح در صورتی که DXY به پیشروی خود ادامه دهد، MA 50 و 100 روزه را با تمرکز بر روی دستگیره 102.50 که در شکاف بین سطوح اصلاحی فیب 61.8-78.6 قرار دارد، متمرکز خواهد کرد. این منطقه تلاقی اگر به آن برسد می تواند به عنوان یک منطقه مقاومت قوی عمل کند که حرکت گسترده تر به سمت نزول شاخص دلار را تسهیل می کند.

نمودار روزانه شاخص دلار (DXY) – 25 ژوئیه 2023

image5.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل چارچوب زمانی

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.