گاز طبیعی پس از افزایش 17 درصدی در هفته گذشته، روند صعودی را افزایش داد

[ad_1] اشتراک گذاری: گاز طبیعی پس از یکی از مثبت ترین هفته های سال 2023 که در آن شاهد افزایش 17 درصدی بود، به روند صعودی خود ادامه می دهد. قیمت گاز به دلیل نگرانی‌های پایدار در مورد تامین تقاضای اروپا پس از قطعی برق در نروژ، تولیدکننده اصلی قاره، افزایش می‌یابد. علی‌رغم

کد خبر : 363382
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
گاز طبیعی پس از افزایش 17 درصدی در هفته گذشته، روند صعودی را افزایش داد

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • گاز طبیعی پس از یکی از مثبت ترین هفته های سال 2023 که در آن شاهد افزایش 17 درصدی بود، به روند صعودی خود ادامه می دهد.
  • قیمت گاز به دلیل نگرانی‌های پایدار در مورد تامین تقاضای اروپا پس از قطعی برق در نروژ، تولیدکننده اصلی قاره، افزایش می‌یابد.
  • علی‌رغم عوامل بنیادی صعودی، تا زمانی که قیمت‌ها زیر 3.079 دلار MMBtu باقی بمانند، روند فنی بلندمدت کاهش می‌یابد.

قیمت گاز طبیعی در روز دوشنبه حدود 2 درصد افزایش یافت که بر اساس رشد قوی هفته گذشته بود. علیرغم دوری تجار آمریکایی از میزهای خود برای تعطیلات ملی ژوئن، روند صعودی کوتاه مدت افزایش می یابد.

افزایش قیمت گاز طبیعی در هفته گذشته یکی از بزرگترین افزایش های سال 2023 بود که قیمت گاز طبیعی بیش از 17 درصد افزایش یافت. کاتالیزور اصلی نگرانی از عرضه بود زیرا چندین نیروگاه گاز اروپا دچار قطعی طولانی‌تر از حد انتظار شدند که منجر به نگرانی‌ها در مورد تکرار بحران عرضه سال گذشته ناشی از حمله روسیه به اوکراین شد – و هوای گرم غیرمنتظره باعث افزایش تقاضای تهویه مطبوع شد.

XNG/USD در روز کمی بالاتر معامله می شود و در زمان نگارش این مقاله با 2.739 دلار MMBtu مبادله می شود.

اخبار گاز طبیعی و محرکان بازار

  • قیمت گاز طبیعی با کاتالیزور اصلی اخبار مربوط به قطعی طولانی‌تر از حد انتظار در نیروگاه‌های گاز نروژ، به‌علاوه شایعات مربوط به تعطیلی زودتر از حد انتظار میدان گازی گرونینگن در هلند، بالاتر می‌رود.
  • بر اساس گزارش CNN، عرضه نروژ اکنون برای قاره اروپا حیاتی است، زیرا در سال 2022 جایگزین روسیه به عنوان تامین کننده اصلی شد، زمانی که گاز نروژ 23 درصد از واردات را در مقایسه با 15 درصد روسیه به خود اختصاص داد.
  • یک منبع به سی ان ان گفت: تعطیلی طولانی مدت نیروگاه ها در نروژ می تواند یک میلیارد متر مکعب گاز را کاهش دهد، و “تنها 5 میلیارد متر مکعب کمتر … نیاز است تا بازار بسیار تنگ تر شود.”
  • “بازار گاز اروپا – و در نتیجه بازار جهانی گاز – [is] تام مارزک-منسر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل گاز در ICIS، به سی‌ان‌ان گفت: مطمئناً از نظر تطابق کافی عرضه با تقاضا، خارج از شرایط نیست.
  • طبق داده‌های زیرساخت گاز، این وضعیت به اندازه سال‌های گذشته مخاطره‌آمیز نیست: انبارهای ذخیره‌سازی اروپا در حال حاضر ۷۳ درصد پر شده‌اند – سطحی بسیار بالاتر از میانگین ۵۶ درصدی که در همان زمان از سال در پنج سال گذشته بود. اروپا (گزارش شده توسط CNN).
  • رقابت آسیایی برای عرضه محدود اروپا نیز احتمالاً کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود، زیرا ژاپن و کره جنوبی فروشگاه‌های بسیار بالاتری را ثبت کردند و اقتصاد چین پس از ماه‌ها قرنطینه همچنان به تزلزل خود ادامه می‌دهد.
  • تقاضا برای تهویه مطبوع به دلیل هوای گرمتر از حد انتظار در نیمکره غربی با شروع فصل تابستان افزایش یافته است.
  • ادامه فصل طوفان اقیانوس اطلس در ایالات متحده می تواند تقاضا را در ایالات متحده افزایش دهد.
  • عرضه کاهش غیرمنتظره ای را در داده های هفته گذشته اداره اطلاعات انرژی (EIA) نشان داد، پس از کاهش به 84 میلیارد فوت مکعب (Bcf) در مقابل پیش بینی 95 Bcf و 104 Bcf در دوره قبل، که باعث تشدید عدم تعادل عرضه و تقاضا شد.
  • دلار آمریکا می تواند عاملی برای XNG/USD باشد، زیرا انتظارات بازار از مسیر تغییرات نرخ بهره آتی در ایالات متحده با اظهارات مقامات فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) در تضاد است.
  • سخنرانان فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، نسبت به آنچه که سنج های مبتنی بر بازار نشان می دهند، خط جنگ طلبانه تری اتخاذ می کنند، به طوری که پاول اخیراً به احتمال دو افزایش دیگر در سال 2023 اشاره کرده است، در حالی که بازار فقط انتظار یک افزایش را دارد.
  • افزایش نرخ بهره برای دلار آمریکا صعودی است (نزولی برای XNG/USD) زیرا نرخ‌های بهره بالاتر جریان‌های ورودی بیشتری را از سوی سرمایه‌گذاران جهانی جذب می‌کند که به دنبال پارک کردن پول خود در ایالات متحده برای حداکثر بازده هستند.

تجزیه و تحلیل فنی گاز طبیعی: روند نزولی بلند مدت. روند کوتاه مدت صعودی

قیمت گاز طبیعی از زمانی که در آگوست 2022 به اوج 9.960 دلار MMBtu رسید، در یک روند نزولی بلندمدت قرار دارد. با این حال، شتاب نزولی از فوریه 2023 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. ) اندیکاتور مومنتوم با قیمت، از اردیبهشت امسال آغاز می شود. همگرایی صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به پایین‌ترین حد خود برسد اما RSI نتواند کپی کند. می تواند نشان دهنده یک بازگشت صعودی در آینده باشد.

با توجه به اینکه روند بلندمدت نزولی است، گاز طبیعی برای معکوس کردن روند، باید از آخرین اوج پایین روند نزولی بلندمدت در 3.079 دلار MMBtu بشکند.

از آنجایی که همه چیز به زیر 2.110 دلار MMBtu پایین تر از سال گذشته است، سیگنالی برای ادامه نزول به هدف 1.546 دلار MMBtu ارائه می دهد. این هدف، گسترش فیبوناچی 61.8 درصدی ارتفاع محدوده تحکیم تقریباً جانبی است که در طول سال 2023 آشکار شده است.


گاز طبیعی: نمودار هفتگی

با توجه به نمودار روزانه، می توان مشاهده کرد که قیمت در محدوده تثبیت خود در حال افزایش است. اکنون از میانگین متحرک ساده 50 و نه از میانگین متحرک 100 روزه (SMA) که یک علامت صعودی کوتاه مدت است، شکسته است.


گاز طبیعی: نمودار روزانه

نمودار 4 ساعته جفت را در یک روند صعودی کوتاه مدت نشان می دهد که به طور متوالی اوج های بالاتر و پایین تر را نشان می دهد.


گاز طبیعی: نمودار 4 ساعته

این با همگرایی RSI صعودی مشاهده شده در نمودار هفتگی مطابقت دارد.

با این حال، در نمودار 4 ساعته، RSI اکنون چشمک می زند “بیش از حد خرید” (بالاتر از 70)، که سیگنالی برای گاوها برای اضافه کردن موقعیت های خرید جدید است. از اوج خود پایین آمده است و در صورتی که RSI از منطقه اشباع خرید خارج شود و به قلمرو خنثی بازگردد، سیگنالی برای گاوهای نر افق کوتاه مدت خواهد بود که موقعیت های طولانی خود را به طور کامل ببندند و احتمالاً نشان دهنده عقب نشینی است. در قیمت پس از سودهای قوی اخیر.

سوالات متداول دلار آمریکا

دلار آمریکا چیست؟

دلار آمریکا (USD) واحد پول رسمی ایالات متحده آمریکا و واحد پول “عملی” تعداد قابل توجهی از کشورهای دیگر است که در آنها در کنار اسکناس های محلی در گردش است. بر اساس داده‌های سال 2022، این ارز پرمعامله‌ترین ارز در جهان است که بیش از 88 درصد از کل گردش ارز جهانی یا میانگین 6.6 تریلیون دلار مبادلات در روز را به خود اختصاص داده است.
پس از جنگ جهانی دوم، دلار آمریکا از پوند انگلیس به عنوان ارز ذخیره جهان خارج شد. در بیشتر تاریخ خود، دلار آمریکا توسط طلا پشتیبانی می‌شد، تا اینکه توافقنامه برتون وودز در سال 1971 که استاندارد طلا از بین رفت.

تصمیمات فدرال رزرو چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

مهمترین عامل منفرد تأثیرگذار بر ارزش دلار آمریکا، سیاست پولی است که توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت (کنترل تورم) و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این دو هدف، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابند و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، فدرال رزرو نرخ ها را افزایش می دهد که به ارزش دلار کمک می کند. زمانی که تورم به زیر 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد که بر گرین‌بک تأثیر می‌گذارد.

تسهیل کمی چیست و چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

در شرایط شدید، فدرال رزرو همچنین می تواند دلار بیشتری چاپ کند و تسهیل کمی (QE) را اعمال کند. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد.
این یک اقدام سیاستی غیراستاندارد است که زمانی استفاده می‌شود که اعتبار خشک شود، زیرا بانک‌ها به یکدیگر وام نمی‌دهند (به دلیل ترس از نکول طرف مقابل). زمانی که صرفاً کاهش نرخ بهره بعید است به نتیجه لازم دست یابد، آخرین راه حل است. این سلاح منتخب فدرال رزرو برای مبارزه با بحران اعتباری بود که در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 رخ داد. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه دولتی ایالات متحده عمدتاً از موسسات مالی است. QE معمولاً منجر به ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا می‌شود.

انقباض کمی چیست و چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

انقباض کمی (QT) فرآیندی معکوس است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در سررسید نگهداری می‌کند، مجدداً سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولا برای دلار آمریکا مثبت است.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.