گاز طبیعی به روند صعودی خود با چشم انداز تقاضای رو به رشد، دلار ضعیف تر ادامه می دهد

[ad_1] اشتراک گذاری: پس از اینکه بانک مرکزی اروپا هر سه نرخ را 25 واحد در ثانیه افزایش داد و پیش بینی های تورم را اصلاح کرد، گاز طبیعی افزایش می یابد و از SMA 100 روزه عبور می کند. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی لحن کلی جنگ طلبانه را

کد خبر : 361067
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
گاز طبیعی به روند صعودی خود با چشم انداز تقاضای رو به رشد، دلار ضعیف تر ادامه می دهد

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • پس از اینکه بانک مرکزی اروپا هر سه نرخ را 25 واحد در ثانیه افزایش داد و پیش بینی های تورم را اصلاح کرد، گاز طبیعی افزایش می یابد و از SMA 100 روزه عبور می کند.
  • لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی لحن کلی جنگ طلبانه را اتخاذ کرد که بر دلار آمریکا تأثیر گذاشت و گاز طبیعی را تقویت کرد.
  • حباب تقاضای بازار گاز و باد مخالف عرضه بیشتر زیربنای این کالا است.
  • از نظر فنی، قیمت گاز طبیعی با وجود باقی ماندن در یک روند نزولی بلندمدت در حال بهبود است.

قیمت گاز طبیعی به روند افزایش اخیر خود در روز پنجشنبه ادامه می دهد که با حمایت از کاهش ارزش دلار آمریکا به دنبال تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد نرخ بهره، که در آن بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد، همانطور که انتظار می رفت، و پیش بینی های تورم خود را اصلاح کرد. بنابراین راه را برای صعود در آینده هموار می کند. این امر باعث تقویت یورو و کاهش شدید شاخص دلار آمریکا (DXY) شد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از این نشست، در مجموع مخالف بود و گفت که احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جولای وجود دارد که به دارایی های دلاری دامن می زند.

XNG/USD با پیش‌بینی هوای گرم‌تر تابستان که احتمالاً تقاضا برای گاز طبیعی در سیستم‌های خنک‌کننده را افزایش می‌دهد، تقویت می‌شود. افزایش تقاضا از آسیا، قطع شدن میادین نروژی و اختلال در جریان گاز خط لوله روسیه از دیگر عواملی هستند که برای احیا ذکر شده اند.

در زمان نگارش این مقاله، گاز طبیعی بیش از 3 درصد در روز با 2.478 دلار MMBtu معامله می شود.

اخبار گاز طبیعی و محرکان بازار

  • گاز طبیعی پس از نشست بانک مرکزی اروپا و تصمیم برای افزایش هر سه نرخ بهره کلیدی خود به میزان 0.25% به 4.00%، 4.25% و 3.50% برای تسهیلات بازپرداخت اصلی، وام نهایی و تسهیلات سپرده افزایش یافت.
  • مهمتر از آن، بانک مرکزی اروپا پیش بینی های خود را برای تورم اصلی در سال 2023-2023 تجدید نظر کرد.
  • این احتمالاً منجر به نرخ‌های بهره بالاتر در آینده خواهد شد و در تضاد با چشم‌انداز نسبتاً کمتر جنگ طلبانه فدرال رزرو ایالات متحده است.
  • یک عبارت کلیدی در بیانیه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا این بود: «تصمیمات آتی شورای حاکم تضمین خواهد کرد که نرخ‌های بهره کلیدی بانک مرکزی اروپا به حد کافی محدود می‌شود تا به بازگشت به موقع تورم به هدف میان‌مدت 2 درصد برسد. تا زمانی که لازم باشد در آن سطوح نگه داشته شود.»
  • با این اوصاف، بانک مرکزی اروپا نیز برآوردهای رشد سالانه 2023-2023 را اصلاح کرد – یک نشانه منفی.
  • لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از این تصمیم، درها را برای افزایش بیشتر در آینده باز گذاشت، گفت که بازار کار در آتش است، تورم احتمالاً برای مدتی ثابت خواهد ماند و بانک مرکزی اروپا هنوز کار بیشتری برای انجام دارد. .
  • قیمت گاز طبیعی بیشتر با ترکیبی از افزایش تقاضای آسیایی، پیش‌بینی هوای گرمتر، اختلالات خط لوله روسیه و قطعی نروژی حمایت می‌شود.
  • معامله گران اکنون منتظر کنفرانس مطبوعاتی با رئیس بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد برای سرنخ های بیشتر در مورد چشم انداز بانک مرکزی اروپا و داده های کلیدی موجودی گاز طبیعی EIA در ساعت 14:30 GMT هستند.

تجزیه و تحلیل فنی گاز طبیعی: بهبود در یک روند نزولی بلند مدت

قیمت گاز طبیعی پس از کاهش از اوج 9.960 دلاری MMBtu که در آگوست 2022 به دست آمد، در یک روند نزولی بلندمدت قرار دارد. همچنان به پایین‌ترین سطح خود ادامه می‌دهد، اگرچه حرکت نزولی از فوریه 2023 به طور قابل توجهی کاهش یافته است، همانطور که همگرایی صعودی نشان می‌دهد. شاخص حرکت شاخص قدرت نسبی (RSI) از ماه می. همگرایی صعودی زمانی رخ می دهد که قیمت به پایین ترین حد خود برسد اما RSI شکست بخورد. می تواند نشان دهنده تمایل به بازگشت قیمت باشد.

با این وجود، تا زمانی که گاز طبیعی نتواند بالاتر از آخرین اوج پایین روند نزولی بلندمدت در 3.079 دلار MMBtu بشکند، این شانس همچنان به نفع روند نزولی و شورت نسبت به بلندمدت است.

شکستن کمتر از 2.110 دلار MMBtu پایین‌ترین سطح سالیانه تا به امروز، چشم‌انداز نزولی را تقویت می‌کند و ادامه کاهش تا هدف 1.546 دلار MMBtu را نشان می‌دهد، یعنی افزایش 61.8 درصدی فیبوناچی از ارتفاع دامنه تثبیت تقریباً جانبی که در طول سال 2023 آشکار شده است.


گاز طبیعی: نمودار هفتگی

با توجه به نمودار روزانه، می توان مشاهده کرد که قیمت از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) عبور کرده است، اما در اولین جلسه روز پنجشنبه توسط SMA 100 روزه رد شده است. SMA 100 روزه احتمالاً مانع قابل توجهی برای گاو نر خواهد بود و برای غلبه بر آن نیاز به یک استراحت قاطع دارد.

شکست های صعودی قاطع با شکستن سطح توسط یک شمع سبز روزانه طولانی تر از حد متوسط ​​مشخص می شود که نزدیک به شمع های روزانه بالا یا سه شمع سبز روزانه متوالی بسته می شود.


گاز طبیعی: نمودار روزانه

با نگاهی به نمودار 4 ساعته، شکست قاطع فعلی که بالاتر از حداکثر 2.433 MMBtu در 31 می رخ می دهد، یک علامت صعودی است که نشان می دهد ادامه روند بالاتر در کوتاه مدت محتمل است، با فرض اینکه شکست صعودی باقی بماند، و 4 ساعت فعلی. دوره نزدیک به اوج خود نزدیک می شود.


گاز طبیعی: نمودار 4 ساعته

این با همگرایی RSI صعودی مشاهده شده در نمودار هفتگی مطابقت دارد. در همین حال، در نمودار 4 ساعته، RSI قیمت بالاتر را دنبال می کند و در کوتاه مدت با قیمت به اوج خود می رسد. این امر مشعل را برای گاو نر روشن نگه می دارد و احتمال افزایش قیمت ها را به خصوص در کوتاه مدت نشان می دهد.

سوالات متداول بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی اروپا چیست و چگونه بر یورو تأثیر می گذارد؟

بانک مرکزی اروپا (ECB) در فرانکفورت آلمان، بانک ذخیره منطقه یورو است. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تعیین می کند و سیاست های پولی منطقه را مدیریت می کند.
دستور اصلی بانک مرکزی اروپا حفظ ثبات قیمت است که به معنای حفظ تورم در حدود 2 درصد است. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این هدف، افزایش یا کاهش نرخ بهره است. نرخ های بهره نسبتاً بالا معمولاً منجر به تقویت یورو می شود و بالعکس.
شورای حاکم ECB در جلساتی که هشت بار در سال برگزار می شود، تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. تصمیمات توسط روسای بانک های ملی منطقه یورو و شش عضو دائمی از جمله رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد گرفته می شود.

تسهیل کمی (QE) چیست و چه تاثیری بر یورو دارد؟

در شرایط شدید، بانک مرکزی اروپا می‌تواند ابزار سیاستی به نام تسهیل کمی را اعمال کند. QE فرآیندی است که در آن بانک مرکزی اروپا یورو را چاپ می‌کند و از آن برای خرید دارایی‌ها – معمولاً اوراق قرضه دولتی یا شرکتی – از بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی استفاده می‌کند. QE معمولا منجر به یورو ضعیف تر می شود.
زمانی که صرفاً کاهش نرخ بهره برای دستیابی به هدف ثبات قیمت ها بعید است، QE آخرین راه حل است. بانک مرکزی اروپا از آن در طول بحران بزرگ مالی در سال‌های 11-2009، در سال 2015 که تورم سرسختانه پایین بود و همچنین در طول همه‌گیری کووید، استفاده کرد.

سفت کردن کمی (QT) چیست و چگونه بر یورو تأثیر می گذارد؟

سفت کردن کمی (QT) معکوس QE است. پس از QE زمانی که بهبود اقتصادی در جریان است و تورم شروع به افزایش می کند، انجام می شود. در حالی که در QE بانک مرکزی اروپا (ECB) اوراق قرضه دولتی و شرکتی را از موسسات مالی خریداری می کند تا نقدینگی آنها را تامین کند، در QT بانک مرکزی اروپا خرید اوراق قرضه بیشتر را متوقف می کند و سرمایه گذاری مجدد اصل سررسید روی اوراقی را که از قبل در اختیار دارد متوقف می کند. معمولاً برای یورو مثبت (یا صعودی) است.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.