گاز طبیعی افزایش داده‌های ذخیره‌سازی، قطعی کارخانه‌های اروپا، هوای گرم‌تر را افزایش می‌دهد

[ad_1] اشتراک گذاری: گاز طبیعی در روز جمعه افزایش یافت، هرچند با سرعت کمتری چون دلار آمریکا یک کف در پشت فدسپیک جنگ‌طلب پیدا کرد. آخرین محرک این خبر است که کارخانه گاز گرونینگن در هلند احتمالاً در اکتبر 2023 بسته می شود، یک سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد. کاهش

کد خبر : 362011
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۶
گاز طبیعی افزایش داده‌های ذخیره‌سازی، قطعی کارخانه‌های اروپا، هوای گرم‌تر را افزایش می‌دهد

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • گاز طبیعی در روز جمعه افزایش یافت، هرچند با سرعت کمتری چون دلار آمریکا یک کف در پشت فدسپیک جنگ‌طلب پیدا کرد.
  • آخرین محرک این خبر است که کارخانه گاز گرونینگن در هلند احتمالاً در اکتبر 2023 بسته می شود، یک سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد.
  • کاهش ارزش دلار آمریکا به دنبال افزایش تندروانه بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، سوخت بیشتری به رالی XNG/USD می‌افزاید.

قیمت گاز طبیعی تا کنون بیش از 14 درصد در این هفته افزایش یافته است که به دلیل داده‌های ذخیره‌سازی کمتر از حد انتظار، شرایط آب و هوایی گرم‌تر (از گاز برای سرمایش و گرمایش استفاده می‌شود)، گزارش‌های مربوط به قطعی برق در اروپا، به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. ضعیف تر شدن دلار آمریکا و انتظار افزایش تقاضا از آسیا.

XNG/USD در روز جمعه بالاتر معامله می‌شود، شروع قدرتمندی را گسترش می‌دهد و در زمان نگارش این مقاله با 2.707 دلار MMBtu مبادله می‌شود.

اخبار گاز طبیعی و محرکان بازار

  • شایعات گزارش شده توسط بلومبرگ مبنی بر اینکه کارخانه گاز گرونینگن در هلند ممکن است یک سال زودتر از موعد انتظار تعطیل شود – به دلیل افزایش شکایات به دلیل فشارهای سیاسی ناشی از زلزله‌های ناشی از آسیب‌دیدگی نیروگاه به خانه‌های ساکنان محلی، به دلیل افزایش شکایت‌ها به دلیل فشارهای سیاسی ناشی از زلزله‌های ناشی از آسیب‌رسانی به خانه‌های ساکنان محلی، گاز طبیعی به دست می‌آید. .
  • داده های هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) کاهش غیرمنتظره داده های تغییر ذخیره سازی گاز طبیعی را به 84 میلیارد فوت مکعب در هفته قبل که 95 میلیارد فوت مکعب پیش بینی شده بود، نشان داد که نشان می دهد تقاضا بیشتر از عرضه است.
  • بر اساس گزارش رویترز، کارخانه فرآوری گاز نیهامنا در نروژ با مشکلات فنی مواجه است که به مدت یک ماه به تولید پایان می دهد. این بسیار طولانی تر از حد انتظار است و اعتماد به عرضه نروژ را متزلزل می کند.
  • ردیابی داده های تعهد معامله گران (COT) موقعیت های معاملات آتی گاز هفته گذشته نشان داد بسیاری از معامله گران معاملات آتی گاز طبیعی کوتاه داشتند. بسیاری از این معامله گران در این هفته در یک “فشار کوتاه” گرفتار شدند، که منجر به پوشش وحشت زدگی شد و بیشتر به رالی افزود.
  • XNG/USD پس از آنکه بانک مرکزی اروپا (ECB) در نشست روز پنجشنبه خود، افزایش شدید نرخ بهره را اجرا کرد و یورو را تقویت کرد و بر شاخص دلار آمریکا (DXY) تأثیر گذاشت، روند صعودی بیشتری را نسبت به تضعیف قابل توجه دلار تجربه کرد.
  • این کلید از سوی بانک مرکزی اروپا بود که پیش بینی های خود را برای تورم اصلی در سال 2023-2023 اصلاح کرد.
  • کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از نشست، به صراحت اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا درها را برای افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده باز خواهد داشت.
  • با این حال، اظهارنظرهای جنگ طلبانه کریستوفر والر از فدرال رزرو در روز جمعه به حمایت از دلار آمریکا کمک می کند، همانطور که نتیجه بالاتر از حد انتظار برای سنجش احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان نیز کمک می کند.
  • قیمت گاز طبیعی بیشتر تحت تاثیر انتظارات افزایش تقاضای آسیایی و اختلال در خط لوله روسیه است.
  • تابستان گرمتر از حد انتظار باعث افزایش تقاضا برای گاز طبیعی مورد استفاده در سرمایش می شود و قیمت ها را تقویت می کند.

تجزیه و تحلیل فنی گاز طبیعی: بهبود در یک روند نزولی بلند مدت

قیمت گاز طبیعی از زمانی که از اوج 9.960 دلار MMBtu که در آگوست 2022 به دست آمد، در یک روند نزولی بلندمدت باقی مانده است. با این حال، حرکت نزولی از فوریه 2023 به طور قابل توجهی کاهش یافته است، همانطور که همگرایی صعودی شاخص قدرت نسبی نشان می دهد. RSI) شاخص حرکت با قیمت، از ماه مه شروع می شود. همگرایی صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به پایین‌ترین حد خود برسد اما RSI نتواند کپی کند. می‌تواند نشان‌دهنده یک بازگشت صعودی باشد.

با این وجود، مگر اینکه گاز طبیعی بتواند بالاتر از آخرین اوج پایین روند نزولی بلندمدت در 3.079 دلار MMBtu بشکند، شانس همچنان به دنبال گسترش روند نزولی و شورت بر بلندمدت است.

شکستن کمتر از 2.110 دلار MMBtu پایین‌ترین سطح سالیانه تا به امروز، چشم‌انداز نزولی را تقویت می‌کند و ادامه کاهش تا هدف 1.546 دلار MMBtu را نشان می‌دهد، یعنی افزایش 61.8 درصدی فیبوناچی از ارتفاع دامنه تثبیت تقریباً جانبی که در طول سال 2023 آشکار شده است.


گاز طبیعی: نمودار هفتگی

با توجه به نمودار روزانه، می توان دید که قیمت اکنون از 50 و نه میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA)، که یک علامت صعودی کوتاه مدت است، شکسته است.


گاز طبیعی: نمودار روزانه

با نگاهی به نمودار 4 ساعته، این جفت از ابتدای ژوئن 2023 در یک روند صعودی کوتاه مدت قرار داشته است و به طور متوالی اوج و پایین‌ترین سطح را به ثبت رسانده است.


گاز طبیعی: نمودار 4 ساعته

این با همگرایی RSI صعودی مشاهده شده در نمودار هفتگی مطابقت دارد.

با این حال، در نمودار 4 ساعته، RSI اکنون چشمک می زند “بیش از حد خرید” (بالای 70)، که سیگنالی برای گاوها برای اضافه نکردن موقعیت های خرید جدید است. در صورت خروج RSI از منطقه اشباع خرید و بازگشت به قلمرو خنثی، سیگنالی برای گاوهای افق کوتاه مدت خواهد بود که موقعیت های خرید خود را به طور کامل ببندند و احتمالاً نشان دهنده عقب نشینی قیمت پس از افزایش های قوی اخیر است.

سوالات متداول دلار آمریکا

دلار آمریکا چیست؟

دلار آمریکا (USD) واحد پول رسمی ایالات متحده آمریکا و واحد پول “عملی” تعداد قابل توجهی از کشورهای دیگر است که در آنها در کنار اسکناس های محلی در گردش است. بر اساس داده های سال 2022، این ارز پرمعامله ترین ارز در جهان است که بیش از 88 درصد از کل گردش مالی جهانی ارز خارجی یا به طور متوسط ​​6.6 تریلیون دلار در روز معاملات را به خود اختصاص می دهد.
پس از جنگ جهانی دوم، دلار آمریکا از پوند انگلیس به عنوان ارز ذخیره جهان خارج شد. در بیشتر تاریخ خود، دلار آمریکا توسط طلا پشتیبانی می‌شد، تا اینکه توافقنامه برتون وودز در سال 1971 که استاندارد طلا از بین رفت.

تصمیمات فدرال رزرو چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

مهمترین عامل منفرد تأثیرگذار بر ارزش دلار آمریکا، سیاست پولی است که توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت (کنترل تورم) و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این دو هدف، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابند و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، فدرال رزرو نرخ ها را افزایش می دهد که به ارزش دلار کمک می کند. زمانی که تورم به زیر 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد که بر گرین‌بک تأثیر می‌گذارد.

تسهیل کمی چیست و چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

در شرایط شدید، فدرال رزرو همچنین می تواند دلار بیشتری چاپ کند و تسهیل کمی (QE) را اعمال کند. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد.
این یک اقدام سیاستی غیراستاندارد است که زمانی استفاده می‌شود که اعتبار خشک شود، زیرا بانک‌ها به یکدیگر وام نمی‌دهند (به دلیل ترس از نکول طرف مقابل). زمانی که صرفاً کاهش نرخ بهره بعید است به نتیجه لازم دست یابد، آخرین راه حل است. این سلاح منتخب فدرال رزرو برای مبارزه با بحران اعتباری بود که در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 رخ داد. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه دولتی ایالات متحده عمدتاً از موسسات مالی است. QE معمولاً منجر به ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا می‌شود.

انقباض کمی چیست و چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

انقباض کمی (QT) فرآیندی معکوس است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در سررسید نگهداری می‌کند، مجدداً سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولا برای دلار آمریکا مثبت است.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.