کیکی که در غیاب صاحبش بریده شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم یادبود زنده‌یاد بابک برزویه عکاس سینما و تئاتر روز گذشته ۲۳ شهریور ماه همزمان با شب تولد این هنرمند با اجرای فرزاد حسنی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در ابتدای این مراسم مستند «لحظه‌های بودن» با محوریت بابک برزویه برای حاضران در مراسم پخش شد و در ادامه سعید

کد خبر : 255776
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کیکی که در غیاب صاحبش بریده شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم یادبود زنده‌یاد بابک برزویه عکاس سینما و تئاتر روز گذشته ۲۳ شهریور ماه همزمان با شب تولد این هنرمند با اجرای فرزاد حسنی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مستند «لحظه‌های بودن» با محوریت بابک برزویه برای حاضران در مراسم پخش شد و در ادامه سعید صادقی کارگردان این مستند گفت: «لحظه‌های بودن» یکی از انسانی‌ترین و لذت‌بخش‌ترین فیلم‌هایی بود که ساختم، سه سال پیش وقتی به همراه بابک برای فیلمبرداری این اثر رفتم، فکر نمی‌کردم سه سال بعد در شب تولدش جایی جمع شویم و فیلم او را ببینیم در حالی که خودش نیست. دوست دارم خانواده بابک این فیلم را به عنوان هدیه از من بپذیرند و امیدوارم لحظه‌های خوبی را از او ثبت کرده باشم.

در ادامه علی نیک‌رفتار عضو هیات مدیره انجمن عکاسان سینمای ایران روی صحنه آمد و بیان کرد: ترجیح می‌دهم از عشق صحبت کنم، بابک عاشق عکاسی بود و عکاسی برای او زندگی بود. همیشه دوربینش همراهش بود، حتی اگر امکان حمل دوربین را نداشت با موبایلش این کار را می‌کرد. هیچ‌وقت او را غمگین ندیدم، هیچ‌وقت ندیدم موج منفی داشته باشد، همیشه حضورش همراه با هیجان و شور بود و وارد هر جمعی که می‌شد، همین انرژی را داشت. او بمب انرژی بود. بابک قطعا ما را نظاره می‌کند پس تولد او را تبریک می‌گویم.

وی بیان کرد: از خانه هنرمندان ایران می‌خواهم که بخشی را در این خانه به نام بابک اختصاص دهد. هرچند بابک هیچ‌وقت از ذهن و خاطره ما پاک نخواهد شد.

سپس ستاره اسکندری بازیگر سینما روی صحنه آمد و ضمن تبریک تولد بابک برزویه با ذکر خاطره‌ای عنوان کرد: هر وقت هر اتفاقی برای هرکسی رخ می‌داد بابک بلافاصله دست به تلفن می‌شد، کمک می‌کرد و پر از انرژی بود. جای بابک برای ما خالی خواهد بود. انگار کم‌کم تمام پل‌های ارتباطی از بین می‌روند و ما داریم از هم جدا می‌افتیم. مطمئنم تک‌تک همکاران من یاد و خاطره بابک را از یاد نمی‌برند.

وی در ادامه خطاب به بابک برزویه مطرح کرد: به نظرم مرگ یا نبودن برای تو معنایی ندارد، تو همیشه هستی، تولدت بر همه ما مبارک. تصویر تو و تصاویری که ثبت کردی برای همیشه در این دنیا باقی می‌ماند.

در ادامه این مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس اسبق سازمان سینمایی روی صحنه آمد و گفت: بابک فرزند سینما بود. در آن روزهای سختی که در سازمان سینمایی بودم او همراه ما بود، امروز در مقابل همسر گرامی او اعلام و اعتراف می‌کنم که در آن روزها یکی از عواملی که من را سر پا نگه می‌داشت حضور بابک برزویه بود. مهر و لبخند او به من انرژی می‌داد چون پر از انرژی مثبت بود. گویا جسم بابک توان و تحمل این روح بلند و بی‌قرار را نداشت. خیلی‌ها می‌آیند و می‌روند ولی چقدر تفاوت است بین برخی از انسان‌هایی که می‌آیند و آمدنشان منشأ برکت است. بابک در میان ما هست و خواهد بود. این را هم باید بگویم که او بسیار انسان بخشنده‌ای بود. من عاشق بابک بودم و هستم و چقدر خوب است که در روز تولد او چنین مراسمی برگزار شد.

سپس ابوالحسن داوودی کارگردان سینما پشت تریبون قرار گرفت و گفت: بودن با بابک برای خود من هم یک تجربه بود، وقتی اولین بار دیدمش متوجه شدم یک جوان پرانرژی است، او عکاس یکی از آثار من بود و تمام مدت مشغول خندیدن و شوخی با همه بود. من خیلی آدم اجتماعی نیستم و برایم ارتباط برقرار کردن سخت است اما خوشحال بودم کسی سر صحنه است که هر زمان برای ما گرفتاری پیش می‌آید، به ما کمک می‌کند، گاهی از این میزان انرژی مهارنشدنی او تعجب می‌کردم. بابک بیشترین میزان علاقه‌مندی و تلاش را نسبت به آزمودن چیزهای جدید داشت، مثلا دوست داشت دوربین‌های جدید را امتحان کند. او عکاس بسیار خوبی بود از بابک هیچ چیزی به جز لبخندش و آن حس سرخوشی که به ما می‌داد، یادم نیست.

مجید رضاییان از روزنامه‌نگاران پیشکسوت هم سپس روی صحنه آمد و ‌گفت: اینکه تو با دوربینت تبادل معنا کنی عالی است، عکاسانی داریم که عکس‌هایشان حرف دارند. من این افتخار را داشتم که در جاهای مختلف در خدمت بابک بودم، لبخندهای او را هیچ‌کس فراموش نمی‌کند.

سپس نضال شاه‌طلایی همسر بابک برزویه بیان کرد: از همه کسانی که به بابک عشق داشتند، تشکر می‌کنم.

در پایان فرزین برزویه پدر بابک برزویه در سخنانی کوتاه عنوان کرد: انرژی زیاد بابک باعث می‌شد او همه کاری کند.

در ادامه محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران تندیس سرو هنر این خانه و امیر عابدی هدیه موزه سینما را تقدیم خانواده بابک برزویه کردند.

پایان‌بخش این مراسم بریدن کیک ۵۳ سالگی زنده‌یاد بابک برزویه بود.

۵۵۲۴۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.