کیهان: چرا می گویید روسیه مقصر است؟!

این روزنامه‌ها در حالی در مقام توجیه عهدشکنی غربی‌ها و در حقیقت در نقش سخنگویی دولت آمریکا و کشورهای اروپایی برآمده و ندادن امتیازات بیشتر در برجام از سوی ایران را دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن این توافق عنوان کرده و به نوعی پیشاپیش جمهوری اسلامی را مقصر شکست احتمالی مذاکرات دانسته‌اند که تا به

کد خبر : 240968
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۱
کیهان: چرا می گویید روسیه مقصر است؟!



این روزنامه‌ها در حالی در مقام توجیه عهدشکنی غربی‌ها و در حقیقت در نقش سخنگویی دولت آمریکا و کشورهای اروپایی برآمده و ندادن امتیازات بیشتر در برجام از سوی ایران را دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن این توافق عنوان کرده و به نوعی پیشاپیش جمهوری اسلامی را مقصر شکست احتمالی مذاکرات دانسته‌اند که تا به امروز حتی‌اندیشکده‌ها و رسانه‌های غربی نیز چنین ادعایی را مطرح نکرده بودند!

اصرار اصلاح‌طلبان بر مقصر جلوه دادن روسیه
روزنامه شرق در گزارشی درباره مذاکرات وین بار دیگر به ادعای مخالفت روسیه با توافق برجام پرداخته و نوشته است: «کاهش قیمت نفت در حالی رخ می‌دهد که روسیه با مخارج سنگین جنگ دست‌وپنجه نرم می‌کند و به یمن افزایش قیمت انرژی، اقتصاد خود را از آسیب‌های جنگ دور نگه داشته است. این معادلات سبب شده عده‌ای از تحلیلگران معتقد باشند احیای برجام به نفع روسیه نیست.»
در بخشی دیگر از این گزارش آمده: «دور پنجم مذاکرات احیای برجام به پایان رسید و هیئت‌های سیاسی همچنان حرف‌هایی را تکرار می‌کنند که در 16 ماه گذشته بارها به زبان آورده‌اند. دراین‌میان اخباری از مخالفت چین و روسیه با متن نهایی اتحادیه اروپا منتشر شد. هرچند این اخبار از سوی دو کشور چین و روسیه تأیید نشد؛ اما بازار انرژی جهان یک پای ثابت تحلیل‌هایی است که این روزها درباره نتیجه مذاکرات برجام شنیده می‌شود. برخی اعتقاد دارند آمریکا و اروپا برای مهار بازار انرژی نیاز دارند که حتما از گفت‌وگوهای برجامی با دست پر خارج شوند و علت اصرار آمریکا برای ادامه این گفت‌وگوها و خودداری از اعلام شکست مذاکرات، بازار انرژی است و برخی دیگر معتقدند احیای برجام با منافع روسیه در بازار انرژی تعارض دارد.»
چنان‌که خواندید در متن شرق ادعا شده که آمریکا و اروپا به ادامه مذاکرات اصرار دارند و در مقابل این روسیه و چین هستند که انعقاد توافق برجام را مخالف منافع خود می‌بینند. ادعاهای این متن تحریف‌کننده اظهارات نمایندگان روسیه و چین است.
به غیر از این منحرف کردن ذهن مخاطبان از موانع اصلی شکل گیری توافق برجام یک ترفند رسانه‌ای در راه خوش خدمتی به آمریکا و اروپا است. چرا که این آمریکا است که با بهانه جویی‌های بی‌اساس و عدم ارائه تضمین در عدم تکرار بدعهدی مانع اصلی توافق است.

23302



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.