کیف پول کاغذی بیت کوین چیست؟

[ad_1] کیف پول کاغذی روش اولیه ای است که برای محافظت از بیت کوین آفلاین استفاده می شود. روش‌های بهتری جایگزین آن شده‌اند، اما مردم همچنان از کیف پول‌های کاغذی برای ذخیره ایمن و ارزان بیت‌کوین استفاده می‌کنند. کیف پول کاغذی چیست؟ کیف پول کاغذی یک سند یا شیء فیزیکی است که حاوی یک آدرس

کد خبر : 339983
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
کیف پول کاغذی بیت کوین چیست؟

[ad_1]

کیف پول کاغذی روش اولیه ای است که برای محافظت از بیت کوین آفلاین استفاده می شود. روش‌های بهتری جایگزین آن شده‌اند، اما مردم همچنان از کیف پول‌های کاغذی برای ذخیره ایمن و ارزان بیت‌کوین استفاده می‌کنند.

کیف پول کاغذی چیست؟

کیف پول کاغذی یک سند یا شیء فیزیکی است که حاوی یک آدرس عمومی کاملاً جدید و یک کلید خصوصی است که چاپ شده است. این به کاربران خود اجازه می دهد تا بیت کوین ارسال شده از کیف پول دیگری را برای نگهداری بهتر ذخیره کنند. کیف‌پول‌های کاغذی ذخیره‌سازی سرد غیرقانونی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا کاربران کلیدهای خصوصی را کنترل می‌کنند که می‌توانند و باید به‌صورت آفلاین چاپ شوند، بنابراین خطرات قرار گرفتن آنها در معرض هک‌های اتصال اینترنتی را از بین می‌برند.

تنها یک راه برای یک بازیگر مخرب وجود دارد که بتواند کلید خصوصی شما را در دست بگیرد و وجوه شما را بدزدد: کنترل فیزیکی تکه کاغذ شما در جایی که کلید خصوصی چاپ شده است.

در حالی که استفاده از کیف پول های کاغذی در طول سال ها کاهش یافته است زیرا دستگاه های دیجیتالی ایمن مانند کیف پول های سخت افزاری جایگزین آن ها شده اند، اما هنوز هم به دلیل امنیت و مقرون به صرفه بودن در بین بیت کوین ها مورد توجه قرار می گیرند. امروزه بیشتر به عنوان رسید خودپرداز بیت کوین استفاده می شود.

چطورکار می کنند

برنامه های اختصاصی ژنراتور برای ایجاد کیف پول کاغذی استفاده می شود. آنها یک آدرس عمومی برای دریافت بیت کوین و یک کلید خصوصی چاپ می کنند که برای اثبات مالکیت آن نیاز دارید و در نتیجه بیت کوین خود را خرج می کنید. کیف پول کاغذی یا سند ممکن است دارای یک کد QR نیز باشد تا بتوان آن را به راحتی اسکن کرد و برای انجام تراکنش امضا کرد.

(منبع: Github)

برای جلوگیری از شناسایی کلید خصوصی توسط هکرها، بسیار توصیه می شود که از هر برنامه تولید کننده کیف پول کاغذی به صورت آفلاین استفاده شود. روش خوب دیگر این است که رایانه یا تلفن هوشمند خود را با نرم افزار امنیتی اسکن کنید تا مشخص شود که آیا توسط بدافزار یا هر حمله سایبری دیگری در معرض خطر قرار گرفته است یا خیر.

برخی از تولیدکنندگان کیف پول کاغذی گزینه ای را برای ذخیره کلیدهای خصوصی و عمومی در رایانه شما در قالب PDF ارائه می دهند. این به شدت توصیه نمی شود زیرا PDF به طور مداوم در معرض تهدیدات آنلاین است. به همین ترتیب، برای جلوگیری از شناسایی آنها توسط هکرها، باید از تصاویر دیجیتال یا اسکن کیف پول خودداری شود.

همچنین مطمئن شوید که بی سیم و بلوتوث دستگاه شما خاموش است زیرا هکرها می توانند از این سیگنال ها برای دسترسی به دستگاه شما سوء استفاده کنند.

باید اقدامات بیشتری برای محافظت از وجوه ذخیره شده در کیف پول کاغذی انجام دهید. به غیر از کار آفلاین هنگام تولید کیف پول کاغذی، چاپ سند از دستگاهی که از طریق یک اتصال سیمی و نه بی سیم به چاپگر متصل است، ایده خوبی خواهد بود. پس از چاپ، مطمئن شوید که هر چیزی را که می تواند کلیدها را به صورت دیجیتالی در طول یا بعد از فرآیند تولید ذخیره کند، دور بریزید.

همچنین، می‌توانید کیف‌پول‌های کاغذی متعددی تولید کنید و از آنها استفاده کنید، به عنوان مثال، برای هزینه‌هایی که با استفاده از بیت‌کوین پرداخت می‌کنید، کیف پول متفاوتی تولید کنید، و از کیف پول‌های مختلف برای ذخیره‌سازی طولانی‌مدت بیت‌کوین استفاده کنید.

مزایا و معایب

مزایای:

کیف پول کاغذی دارای مزایایی است، از جمله:

  • حداکثر محافظت در برابر حملات سایبری، خرابی های سخت افزاری، خطاها و خرابی های سیستم عامل، به نام چند.
  • برای ذخیره طولانی مدت وجوه مفید است.
  • می توان به راحتی به عنوان هدیه تولید کرد، اگرچه Opendime و Satscard امروزه راه حل های بهتری برای هدیه دادن هستند.
  • تولید و چاپ آنها آسان است.

معایب:

آنها همچنین دارای معایب زیر هستند:

  • در صورت مفقود شدن، سرقت یا تخریب کاغذ، کاربر هرگز نمی تواند به آدرسی که وجوه خود در آن است دسترسی داشته باشد. اگر این روش را انتخاب کردید، مطمئن شوید که یک صندوق امانات یا یک روش ذخیره امن دیگر برای کیف پول کاغذی دارید.
  • تخریب همچنین می تواند در صورت سیل و آتش سوزی، دو نقطه اصلی شکست، رخ دهد.
  • بر خلاف کیف پول‌های سخت‌افزاری، برای جابجایی بیت‌کوین، کلید خصوصی باید به نرم‌افزار وارد شود.
  • هنگامی که بخشی از وجوه خود را برداشت می کنید، به دلیل نحوه برخورد بیت کوین با تغییرات در تراکنش ها، خطر از دست دادن مانده باقی مانده را دارید.

(منبع: reddit)

ملاحظات:

کیف پول های کاغذی به راحتی قابل بازیابی هستند و در صورت نیاز به محافظت سریع و مستقیم از دارایی بیت کوین خود می توانید کلیدهای خصوصی خود را در عرض چند دقیقه بدست آورید و ذخیره کنید.

با این حال، روش‌های کاربردی‌تر و امن‌تر مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری که هنوز به‌صورت آفلاین کار می‌کنند، جایگزین آن‌ها شده‌اند. مانند کیف پول های کاغذی، بسیار ایمن هستند اما از خطراتی مانند از بین رفتن اسناد کاغذی بالقوه رنج نمی برند.

ذخیره سازی:

ذخیره سازی کیف پول کاغذی احتمالاً باید دغدغه اصلی کاربران آن باشد، زیرا کاغذ شکننده، فاسد شدنی است و به راحتی گم می شود. بنابراین، باید در جعبه های امن، ضد حریق و ضد آب یا صندوق های امانات شخص ثالث با دقت فراوان نگهداری شود.

شما همچنین باید از کیف پول کاغذی خود در برابر گم شدن یا سرقت محافظت کنید و توصیه می شود حداقل دو نسخه از آن تهیه کنید و آنها را به طور ایمن ذخیره کنید – البته نه به صورت آنلاین. همچنین باید به لمینیت کیف پول کاغذی خود فکر کنید. هنگام انجام این کار، مطمئن شوید که با خیال راحت انجام می شود و کلیدهای خصوصی شما در معرض عوامل مخرب قرار نمی گیرند.

چاپ:

قبل از چاپ کلیدهای خصوصی خود، باید هر چیزی که ممکن است در دستگاه شما مشکل دارد را کشف کنید و مشکل را پیش بینی کنید. به عنوان مثال، گیر کردن کاغذ، لکه‌های جوهر یا تراز نامناسب سر چاپگر می‌تواند منجر به مشکلاتی در هنگام ایجاد کیف پول کاغذی شما شود.

بهترین کار این است که کیف پول کاغذی خود را با یک چاپگر با عملکرد خوب و روی یک تکه کاغذ محکم ایمن کنید، زیرا خراب شدن کاغذ دلیل اصلی خودداری افراد از استفاده از این نوع ذخیره سازی است. همچنین، روی رایانه عمومی یا کاری چاپ نکنید و پس از آن صف چاپ خود را پاک کنید. بعد از آن می توانید چیز دیگری را چاپ کنید تا مطمئن شوید که صف چاپ واقعاً پاک شده است.

خلاصه

در حالی که کیف‌پول‌های کاغذی راه‌حلی عملی برای کاربران اولیه بیت‌کوین بود که می‌خواستند دارایی‌های خود را ایمن ذخیره کنند، در حال حاضر روش‌های امن‌تر و کاربردی‌تری مانند کیف‌پول‌های سخت‌افزاری وجود دارد که ناکارآمدی کیف‌پول‌های کاغذی را برطرف می‌کند.

مردم همچنان از آنها برای آزمایش این روش استفاده می کنند و بیت کوین را به طور موقت ذخیره می کنند تا زمانی که راه حل مناسب تری پیدا کنند. هنگام استفاده از ابزارهای آنلاین برای انتقال یا ذخیره داده ها به صورت آنلاین، اقدامات احتیاطی بیشتری لازم است. اگر باید از کیف پول کاغذی استفاده کنید، توصیه می شود برای ایمن ماندن از دستورالعمل های این مقاله پیروی کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.