کیشیدا نخست وزیر ژاپن خواستار افزایش سریع دستمزدها برای جلوگیری از رکود تورمی شد

[ad_1] © رویترز. فایل عکس: فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو، ژاپن، در 16 دسامبر 2022 شرکت می کند و به برخی موضوعات مانند استراتژی امنیت ملی، مسائل سیاسی و اجتماعی پیش روی ژاپن در بحران جهانی امروز می پردازد. دیوید مارویل/پی توسط Yoshifumi Takemoto توکیو (رویترز) – فومیو کیشیدا،

کد خبر : 302485
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کیشیدا نخست وزیر ژاپن خواستار افزایش سریع دستمزدها برای جلوگیری از رکود تورمی شد

[ad_1]


© رویترز. فایل عکس: فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو، ژاپن، در 16 دسامبر 2022 شرکت می کند و به برخی موضوعات مانند استراتژی امنیت ملی، مسائل سیاسی و اجتماعی پیش روی ژاپن در بحران جهانی امروز می پردازد. دیوید مارویل/پی

توسط Yoshifumi Takemoto

توکیو (رویترز) – فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، روز پنجشنبه از رهبران تجاری خواست تا افزایش دستمزدها را تسریع کنند و هشدار داد که اگر افزایش دستمزدها با افزایش قیمت ها تاخیر داشته باشد، اقتصاد در معرض رکود تورمی قرار می گیرد.

کیشیدا در گردهمایی سال نو با سه لابی بزرگ تجاری گفت: «هشدارهایی درباره زنگ‌های هشدار وجود دارد مبنی بر اینکه اگر رشد دستمزدها از افزایش قیمت عقب بماند، رکود تورمی پدیدار می‌شود.

رکود تورمی ترکیبی از رشد اقتصادی پایین و تورم فزاینده است که قدرت خرید را از خانوارها سلب کرده و تامین هزینه های زندگی را با مشکل مواجه می کند.

در حالی که فشار بر شرکت‌های سودآور برای افزایش دستمزدها را فشار می‌دهد، دولت کیشیدا بر لزوم تسهیل گردش نیروی کار از طریق آسان‌تر کردن تغییر شغل برای کارمندان ژاپنی که هنوز به اشتغال مادام‌العمر عادت دارند، تاکید کرده است.

دولت متعهد شده است که در پنج سال آینده 1 تریلیون ین (7.5 میلیارد دلار) را برای مهارت آموزی کارگران هزینه کند، در حالی که شرکت ها را تشویق می کند تا مقیاس های دستمزد را برای افزایش دستمزد انعطاف پذیرتر کنند.

شرکت‌های ژاپنی تمایل دارند به جای افزایش دستمزد ثابت، پاداش‌های یکباره را برای عملکرد پاداش‌دهنده ترجیح دهند، بنابراین می‌توانند به راحتی هزینه‌های پرسنل را در زمان‌های خوب یا بد تنظیم کنند.

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ژاپن، معروف به رنگو، در مذاکرات امسال کارگری و مدیریتی خواستار افزایش 5 درصدی دستمزدها شده است. تحلیلگران معتقدند که افزایش دستمزد سالانه در چند سال اخیر به طور متوسط ​​حدود 2 درصد بوده است.

با این حال، سیاستگذاران ژاپنی بر شرکت‌ها فشار آورده‌اند تا افزایش دستمزدی را اعمال کنند که از تورم پیشی گرفته و در نتیجه دستمزدهای واقعی را افزایش دهند. آنها می گویند که این برای ایجاد چرخه با فضیلت رشد در اقتصاد، سومین اقتصاد بزرگ جهان، لازم است.

(1 دلار = 132.54 ین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.