کپسول اسپیس ایکس خدمه چهار نفره را از ماموریت ایستگاه فضایی بازگرداند

[ad_1] واشنگتن (رویترز) – چهار خدمه کپسول SpaceX Crew Dragon روز شنبه در سواحل خلیج فلوریدا سقوط کردند و به سلامت از یک ماموریت علمی پنج ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی بازگشتند. کپسول اسپیس ایکس با نام استقامت، درست بعد از ساعت 9 شب به وقت شرقی (0200 GMT) با دو فضانورد ناسا، یک فضانورد

کد خبر : 332272
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
کپسول اسپیس ایکس خدمه چهار نفره را از ماموریت ایستگاه فضایی بازگرداند

[ad_1]

واشنگتن (رویترز) – چهار خدمه کپسول SpaceX Crew Dragon روز شنبه در سواحل خلیج فلوریدا سقوط کردند و به سلامت از یک ماموریت علمی پنج ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی بازگشتند.

کپسول اسپیس ایکس با نام استقامت، درست بعد از ساعت 9 شب به وقت شرقی (0200 GMT) با دو فضانورد ناسا، یک فضانورد ژاپنی و یک فضانورد روسی پس از یک پرواز تقریباً 9 ساعته از آزمایشگاه تحقیقاتی مداری، با چتر به آب‌های سواحل تمپا پرتاب شد. پخش اینترنتی ناسا-اسپیس ایکس نشان داد.

تیم Crew-5 در 6 اکتبر از فلوریدا پرتاب شد تا علم معمولی را در ایستگاه انجام دهد. آنا کیکینا، فضانورد 38 ساله، که اولین روس بود که طی 20 سال با فضاپیمای آمریکایی پرواز کرد، و فرمانده پرواز ناسا، نیکول آوناپو مان، 45 ساله، اولین زن بومی آمریکایی که به مدار فرستاده شد، بود.

خلبان ناسا، جاش کاسادا، 49 ساله، و فضانورد ژاپنی، کویچی واکاتا، 59 ساله، کهنه کار چهار پرواز فضایی قبلی نیز در این هواپیما بودند.

فضاپیمای Crew Dragon، غلاف قطره‌ای شکل که برای پرتاب بر فراز موشک‌های فالکون 9 اسپیس ایکس طراحی شده است، صبح روز شنبه از ایستگاه فضایی خارج شد و حوالی ساعت 8:11 بعد از ظهر به وقت شرقی (0111 GMT یکشنبه) وارد جو زمین شد و گرمای اصطکاکی را تحمل کرد. دمای خارج از کپسول را به 3500 درجه فارنهایت (1930 درجه سانتیگراد) رساند.

دو مجموعه چتر نجات برای ترمز فرود کپسول تا 15 مایل در ساعت (24 کیلومتر در ساعت) درست قبل از سقوط به کار گرفته شدند.

این ماموریت ششمین پرواز خدمه اسپیس ایکس برای ناسا از زمانی بود که فضاپیمای Crew Dragon آن برای اولین بار در ماه می 2020 با انسان ها پرواز کرد، زمانی که پرتاب های خدمه از خاک آمریکا را پس از نزدیک به یک دهه وابستگی ایالات متحده به برنامه روسیه سایوز برای پروازهای ایستگاه فضایی بازسازی کرد.

کیکینا، تنها زن در سپاه فضانوردان روسیه، اولین روس بود که بر اساس توافقنامه تمدید شده در سال 2022 بین ناسا و آژانس فضایی روسیه برای انجام پروازهای مشترک، با فضاپیمای آمریکایی پرواز کرد. فرانک روبیو فضانورد ناسا که در حال حاضر در ایستگاه است، در ماه سپتامبر با موشک سایوز به آنجا پرتاب شد.

(گزارش توسط جوی رولت؛ گزارش اضافی توسط گرام اسلاتری؛ ویرایش توسط دایان کرافت و جیمی فرید)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.