کویت: همکاری ایران و آژانس تداوم یابد

 طلال الفصام، نماینده دائم کویت در سازمان های بین المللی مستقر در وین در اظهاراتی بر اهمیت تداوم همکاری و گفت‌وگو میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای حل اختلافات باقی مانده درخصوص برنامه هسته ای ایران و احیای برجام تاکید کرد. وی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

کد خبر : 331445
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کویت: همکاری ایران و آژانس تداوم یابد



 طلال الفصام، نماینده دائم کویت در سازمان های بین المللی مستقر در وین در اظهاراتی بر اهمیت تداوم همکاری و گفت‌وگو میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای حل اختلافات باقی مانده درخصوص برنامه هسته ای ایران و احیای برجام تاکید کرد.

وی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گفت که همه کشورها حق تولید، گسترش و استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای در چارچوب معاهده عدم اشاعه سلاح هسته ای را دارند.

الفصام خاطرنشان کرد که کویت تحولات مربوط به پرونده هسته ای ایران را دنبال می کند و امیدوار است که طرف های مذاکره به توافق برسند و برجام احیا شود.

نماینده کویت در وین با تاکید بر لزوم تداوم همکاری میان تهران و آژانس گفت که این مساله باعث می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی از عدم وجود مواد و فعالیت هسته ای اعلام نشده در ایران مطمئن شود و تداوم وضعیت ایران به عنوان کشوری که سلاح هسته ای ندارد، تضمین شود.

پیش از این نیزاحمد بن حسن الحمادی، دبیرکل وزارت خارجه قطر در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که کشورش از توافقات انجام شده میان ایران و آژانس بین المللی المللی انرژی اتمی استقبال می کند.

وی خواستار تداوم گفت‌وگوها میان تهران و آژانس برای حل اختلافات باقی مانده در پرونده هسته‌ای ایران شد.

احمد بن حسن الحمادی تاکید کرد که سفر موفقیت‌آمیز رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و صدور بیانیه مشترک میان دو طرف، سنگ بنای همکاری های گسترده تر در این زمینه برای حل اختلافات باقی مانده است.

این مقام قطری از تلاش های آژانس برای استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای و همراهی مسئولان ایرانی با آژانس در این خصوص تمجید کرد.

دبیرکل وزارت خارجه قطر گفت که همکاری مشترک و مثبت ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و احترام متقابل میان آن ها تنها راه حل مساله ضمانت ها و ایجاد زمینه های فنی برای احیای برجام است.

وی گفت: دوحه از تمام کشورها می خواهد که از رویکرد جدید ایران و آژانس حمایت کنند تا به راه حلی دائم برای تمام مشکلات برسند؛ مشکلاتی که مانع اجرای توافقات قبلی شد.

این مقام قطری همچنین تاکید کرد که دوحه در سال های گذشته تمام توان خود را به کار گرفت تا رویکرد تمام طرف های برجام را به هم نزدیک کند و در آینده نیز به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.