کویت سفیر سوئد را احضار کرد

[ad_1] در پی هتک حرمت قرآن کریم توسط یک تندرو در پایتخت سوئد وزارت خارجه کویت عصر امروز “لیزلوت آندرسون” سفیر این کشور در کویت را احضار و یادداشت اعتراضی به وی تحویل داد. هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم، موجی از

کد خبر : 368702
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۸
کویت سفیر سوئد را احضار کرد

[ad_1]

در پی هتک حرمت قرآن کریم توسط یک تندرو در پایتخت سوئد وزارت خارجه کویت عصر امروز “لیزلوت آندرسون” سفیر این کشور در کویت را احضار و یادداشت اعتراضی به وی تحویل داد.

هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی به دنبال داشته است.

آیت الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالی عراق نیز پنج شنبه شب در بیانیه‌ای و پیامی به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره هتک حرمت به قرآن کریم و مجوز دولت سوئد گفت: احترام به آزادی بیان نمی‌تواند این رفتار شرم‌آور را که تعرض آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان است، توجیه کند.

دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرد: در طول سالیان گذشته، چنین رفتارهای اهانت‌آمیزی بارها در کشورهای مختلف رخ داده است اما نکته قابل توجه این است که این بار با مجوز رسمی پلیس سوئد و با ادعای آزادی بیان انجام شده است.

در این پیام آمده‌است: احترام به آزادی بیان هرگز نمی‌تواند مجوزی برای این رفتار شرم‌آور باشد که بیانگر تعدی آشکار به مقدسات بیش از ۲ میلیارد مسلمان در جهان است.

وی افزود: این اقدام به ایجاد فضای مناسب برای گسترش افکار رادیکال و تندروی و رفتارهای اشتباه منجر می‌شود.

در پیام آیت الله سیستانی تأکید شد: مرجعیت عالی دینی عراق ضمن ابراز انزجار از این اقدام و محکوم کردن رفتار اهانت‌آمیز، از سازمان ملل می‌خواهد تا تدابیر موثر جهت جلوگیری از تکرار چنین رفتارهایی را درپیش گیرد و کشورها را به تجدیدنظر در تصویب قانون‌هایی وادارد که وقوع این حوادث را مجاز می‌داند.

آیت الله سیستانی در پایان خواستار تحکیم ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان مختلف و تدوین برنامه‌های درسی فکری مبتنی بر حقوق و احترام متقابل برای همه شده است.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.