کوچ برخی دکترها از طبابت به سوپرمارکت داری؛ پزشکان چقدر درآمد دارند؟

علی سالاریان، در واکنش به ماجرای درآمدهای نجومی جامعه پزشکی، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و باید تصور مردم از درآمدهای پزشکان به روز رسانی شود؛ در چند سال اخیر افتتاح مطب در سراسر کشور را به شدت کم داشته‌ایم. وی با عنوان این مطلب که سالانه بیش از ۵ هزار پزشک از دانشگاه‌های

کد خبر : 213193
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کوچ برخی دکترها از طبابت به سوپرمارکت داری؛ پزشکان چقدر درآمد دارند؟



علی سالاریان، در واکنش به ماجرای درآمدهای نجومی جامعه پزشکی، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و باید تصور مردم از درآمدهای پزشکان به روز رسانی شود؛ در چند سال اخیر افتتاح مطب در سراسر کشور را به شدت کم داشته‌ایم.

وی با عنوان این مطلب که سالانه بیش از ۵ هزار پزشک از دانشگاه‌های علوم پزشکی فارغ التحصیل می‌شوند، افزود: در حال حاضر برخی فارغ التحصیلان پزشکی به سایر مشاغل کوچ می‌کنند؛ برخی پزشکان ما سوپرمارکت دارند یا حتی اگر کار خدماتی داشته باشند، از طبابت منفعت بیشتری دارد و این موضوع قابل اثبات است.

سالاریان خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های دولتی کشور جراح عمومی درآمدی کمتر از ۱۰ میلیون تومان در ماه دارد این تصوری که از درآمدهای پزشکان هست، به هیچ وجه صحت ندارد.

وی تأکید کرد: دستمزد یک جراح عمومی از عمل آپاندیس، زیر ۱۰۰ هزار تومان است و درآمد پزشک از هر ویزیت زیر ۱۰ هزار تومان است، مگر چند ویزیت می‌تواند در ماه داشته باشد.

سالاریان با عنوان این موضوع که بخش زیادی از این درآمد مشمول مالیات می‌شود، گفت: خالص درآمدهای پزشکان باید مبنای محاسبه مالیات باشد نه آنچه وارد حساب آنها می‌شود.

وی ادامه داد: در مطب داری خصوصی نیز باید گفت خرید یک دستگاه ام آر آی یک میلیون یورو هزینه دارد اما یک ام آر آی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای پزشک درآمد دارد، در حالی که فقط هزینه استهلاک و نگهداری آن بیش از اینها است.

سالاریان گفت: میزان پرداختی به پزشکان عمومی در بیمارستان‌های دولتی از ماهیانه ۶ تا ۷ میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود ۲۰ میلیون تومان در روستاهای دورافتاده است.

۲۳۳۲۳۳



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.