کورودا از BOJ نسبت به سقوط سریع و یک طرفه ین هشدار داد توسط رویترز

[ad_1] 2/2 © رویترز. اسکناس ین ژاپن با نمودار نرخ ارز در این تصویر تصویری که در 16 ژوئن 2022 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر 2/2 نوشته لیکا کیهارا واشنگتن (رویترز) – هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن، روز چهارشنبه گفت: حرکت سریع و یک طرفه ین برای اقتصاد بد خواهد بود و

کد خبر : 266696
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱:۲۱
کورودا از BOJ نسبت به سقوط سریع و یک طرفه ین هشدار داد توسط رویترز

[ad_1]

2/2

© رویترز. اسکناس ین ژاپن با نمودار نرخ ارز در این تصویر تصویری که در 16 ژوئن 2022 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر

2/2

نوشته لیکا کیهارا

واشنگتن (رویترز) – هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن، روز چهارشنبه گفت: حرکت سریع و یک طرفه ین برای اقتصاد بد خواهد بود و نشان می دهد که سرعت سقوط آن – به جای سطوح – نگرانی اصلی سیاست گذاران به عنوان ارز است. پایین ترین سطح 24 سال اخیر.

کورودا همچنین گفت که افزایش ارزش دلار احتمالاً یکی از موضوعات کلیدی بحث در نشست این هفته گروه 20 و صندوق بین المللی پول (IMF) در واشنگتن خواهد بود.

او در نشست سالانه موسسه گفت: «احتمالاً این بار در واشنگتن دی سی، بسیاری از اقتصادهای نوظهور از افزایش تقریباً جهانی دلار در برابر سایر ارزها شکایت خواهند کرد، که باعث شد نرخ بهره را بیش از آنچه برای اقتصادشان مناسب بدانند افزایش دهند. امور مالی بین المللی

پس از انتشار داده‌های مربوط به قیمت تولیدکننده آمریکا که قوی‌تر از حد انتظار بود، دلار روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در 24 سال گذشته یعنی 146.80 ین رسید. در حال حاضر بالاتر از سطحی است، درست نزدیک به 146، که باعث مداخله ارزی ژاپن در ماه گذشته شد.

کورودا گفت که تصمیم دولت برای مداخله در بازار ارز برای جلوگیری از کاهش یک طرفه ین “کاملا مناسب است” و افزود BOJ به نظارت بر تاثیر حرکت ارز بر اقتصاد ادامه خواهد داد.

کورودا گفت: «کاهش ارزش ین ممکن است تأثیر خوبی بر کل اقتصاد کلان داشته باشد، اما بخش‌هایی وجود دارند که از ضعف ین آسیب می‌بینند».

او گفت: «اگر حرکت ارز تا این حد سریع و (یک طرفه) باشد که احتمالاً ناشی از سفته‌بازی است، برای اقتصاد بد خواهد بود زیرا برنامه‌ریزی شرکت‌ها را دشوارتر می‌کند.»

کورودا و شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، هر دو برای شرکت در نشست G20 و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن هستند، جایی که سیاست‌گذاران با چالش رسیدگی به تورم فزاینده بدون وارد کردن اقتصاد جهانی به رکود مواجه هستند.

ژاپن ماه گذشته در بازار ارز مداخله کرد تا از کاهش شدید ین جلوگیری کند که عمدتاً ناشی از واگرایی سیاست بین افزایش شدید نرخ بهره ایالات متحده و تصمیم بانک مرکزی برای حفظ سیاست پولی فوق العاده سست بود.

کورودا بر تعهد BOJ به پایین نگه داشتن نرخ های بهره تاکید کرد و استدلال کرد که اقتصاد هنوز سطوح قبل از همه گیری را بهبود نیافته است و تورم در مقایسه با اقتصادهای غربی کم مانده است.

کورودا در حالی که ابراز امیدواری کرد که تورم در سال‌های آینده به طور پایدار به 2 درصد افزایش یابد، گفت که بانک مرکزی آمریکا باید در برداشتن محرک‌ها خیلی زود محتاط باشد.

کورودا گفت: «حقوق دستمزدها هم اکنون در حال افزایش است، اما برای تضمین تورم 2 درصدی به شیوه ای پایدار و باثبات کافی نیست.

او گفت: “شما نمی توانید به سادگی به این نتیجه برسید که ما می توانیم در دو سال یا یک سال به تورم 2 درصدی دست پیدا کنیم تا بتوانیم سیاست پولی را هم اکنون تغییر دهیم. این درست نیست.”

BOJ در میان موج جهانی بانک‌های مرکزی که سیاست‌های پولی خود را برای مبارزه با تورم فزاینده تشدید می‌کنند، به دلیل تمرکز بر پشتوانه یک اقتصاد شکننده، یک نقطه پرت باقی می‌ماند.

در حالی که تورم مصرف کننده از هدف 2 درصدی او فراتر رفته است، کورودا تاکید کرده است که تورم فشار هزینه اخیر باید با رشد دستمزد بالاتر همراه شود تا سیاست فوق العاده آسان را در نظر بگیرد.

کورودا دیدگاه خود را تکرار کرد که تورم مصرف کننده اصلی ژاپن احتمالاً با از بین رفتن اثرات یکباره مانند افزایش هزینه سوخت، به زیر هدف 2 درصدی BOJ در سال مالی آینده کاهش خواهد یافت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.