کودکانی که به کووید-۱۹شدید مبتلا نمی‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی و بیماری‌های تنفسی از عوامل شایع پرخطر در ابتلا به بیماری کووید-۱۹محسوب می‌شوند. به نقل از مدیکال نیوز، کووید-۱۹ (COVID-۱۹) که به علت سندرم تنفسی حاد شدید کروناویروس سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲) ایجاد می‌شود، بیماری تنفسی است که جمعیت زیادی در سراسر جهان را آلوده کرده و باعث مرگ‌ومیر

کد خبر : 83762
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
کودکانی که به کووید-۱۹شدید مبتلا نمی‌شوند


ایسنا/خراسان رضوی فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی و بیماری‌های تنفسی از عوامل شایع پرخطر در ابتلا به بیماری کووید-۱۹محسوب می‌شوند.

به نقل از مدیکال نیوز، کووید-۱۹ (COVID-۱۹) که به علت سندرم تنفسی حاد شدید کروناویروس سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲) ایجاد می‌شود، بیماری تنفسی است که جمعیت زیادی در سراسر جهان را آلوده کرده و باعث مرگ‌ومیر افراد بسیاری شده است.

آسم و کووید-۱۹

نیاز مستمری برای بررسی ارتباط بین آسم و عفونت سارس-کوو-۲ در مطالعات مبتنی بر جمعیت بر روی کودکان و نوجوانان وجود دارد و آسم، شایع‌ترین بیماری پزشکی مزمن و علت اصلی بستری است.

نتایج چندین تحقیق نشان داده است، افراد مبتلا به آسم کمتر در معرض عفونت سارس-کوو-۲ قرار دارند و کمتر به کووید شدید مبتلا می‌شوند، تا به امروز، بیماران مبتلا به آسم تنها یک تا ۲ درصد از بیماران کووید-۱۹ بستری در سراسر جهان را تشکیل داده‌اند. علاوه بر این، آسم در بین افرادی که آزمایش سارس-کوو-۲ مثبت داشتند در مقایسه با افرادی که از نظر ویروس منفی بودند شیوع کمتری داشته است.

قابل توجه است، این مطالعات بر بزرگسالان متمرکز شده است. در این زمینه، محققان دانشگاه دوک ایالات‌متحده علاقه‌مند به تعیین خطر ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان بین سن پنج تا ۱۷ سال مبتلا به آسم بودند به همین منظور، محققان خطر ابتلا به عفونت سارس-کوو-۲ در وضعیت آسم، کودکانی که تحت مراقبت‌های بهداشتی در شهرستان دورهام، کارولینای شمالی بودند را ارزیابی کردند.

آنان همچنین بررسی کردند که چگونه استفاده از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی (ICS) و وجود بیماری‌های آتوپیک همراه (حساسیت به آلرژن‌ها) ارتباط بین آسم و خطر عفونت سارس-کوو-۲ را تعدیل می‌کند.

نتایج مطالعه

این مطالعه شامل ۴۹هزار و ۴۵۵ کودک بود و در سیستم بهداشت دانشگاه دوک (DUHS)  طی یک دوره هشت ماهه از اول مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ انجام شد. از این کودکان، ۶۵۱۵ (۱۳.۲درصد) مبتلا به آسم بودند. به‌طور کلی، ۱.۱ درصد از کودکان در طول دوره آزمایش از نظر عفونت سارس-کوو-۲ مثبت بودند، از این تعداد ۶۶ (یک درصد) کودک مبتلا به آسم بودند و ۴۹۸ (۱.۲درصد) کودک مبتلا به آسم نبودند.

محققان مطالعه حاضر  که بر روی سرور پیش چاپ medRxiv منتشر شده است، دریافتند که آسم با کاهش خطر ۳۵ درصدی عفونت سارس-کوو-۲ در کودکان همراه است. این کاهش خطر در بین کودکان مبتلا به آسم که کورتیکواستروئید استنشاقی برای آنان تجویز شده یا مبتلا به بیماری‌های آتوپیک بوده‌اند نیز صادق بود.

این یافته نشان می‌دهد که این عوامل بر حساسیت به عفونت سارس-کوو-۲ تاثیر می‌گذارند. جالب توجه است، محققان دریافتند که هیچ یک از کودکان مبتلا به آسم که به سارس-کوو-۲ مبتلا شده‌اند، نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشتند.

هیچ مدرکی دال بر اثبات این که بیماری آسم کودکان را مستعد ابتلا به کووید-۱۹ شدید می‌کند، یافت نشد، این تحقیق یک مشاهده مفید برای ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی و والدین کودکان دارای آسم است.

مفاهیم تحقیق

در حالی که تحقیقات قبلی حاکی از آن است که استفاده از ICS خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی عمومی را قبل از کووید-۱۹ افزایش می‌دهد، داده‌های فعلی نشان می‌دهد که این داروها حساسیت به عفونت سارس-کوو-۲ یا شدت کووید-۱۹ را در کودکان افزایش نمی‌دهند. برعکس، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از ICS ممکن است در کاهش خطر ابتلا به  سارس-کوو-۲در کودکان نقش داشته باشد.

بنابراین، محققان بر اهمیت ادامه مصرف این داروها در طول بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ تاکید کردند. استفاده از ICS و بیماری‌های آتوپیک همراه ممکن است به ارتباط بین آسم و حساسیت سارس-کوو-۲ کمک کند.

عوامل مختلفی ازجمله کاهش بیان گیرنده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین -۲ (ACE۲)، سرکوب اینترفرون‌ها و قرار گرفتن در معرض نسبتا کمتر سارس-کوو-۲ در کودکان مبتلا به آسم و استراتژی‌های کاهش خطر، همه ممکن است در ایجاد کاهش حساسیت کودکان مبتلا به آسم به کووید-۱۹ کمک کند.

نتیجه

آسم در کودکان و نوجوانان مبتلا به کووید-۱۹با نتایج بدتری همراه نیست. بدیهی است که کودکان مبتلا به آسم در معرض خطر کمتری از عفونت سارس-کوو-۲ هستند و به‌طور کلی علائم خفیف کووید-۱۹ دارند. بنابراین، محققان اکیدا توصیه می‌کنند که کودکان مبتلا به آسم طی روند همه‌گیر کووید-۱۹ به درمان و برنامه‌های درمانی آسم خود ادامه دهند.

*تذکر مهم

medRxiv گزارش‌های علمی مقدماتی را منتشر می کند که توسط همکاران بررسی نمی‌شوند  بنابراین نباید به‌عنوان یک نتیجه‌گیری، راهنمای عمل بالینی / رفتار مرتبط با سلامتی  یا به‌عنوان اطلاعات ثابت شده تلقی شوند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.