کودتا در ارمنستان خنثی شد/ ۸ نفر بازداشت شدند

[ad_1] سرویس امنیت ملی ارمنستان از خنثی شدن تلاش برای کودتا علیه دولت و نخست‌وزیر این کشور و بازداشت هشت نفر در رابطه با این پرونده خبر داد. سرویس امنیت ملی ارمنستان امروز (یکشنبه دوم مهر ماه، ۲۴ سپتامبر) اعلام کرد که یک گروه هشت نفری از افرادی را که برای «غصب قدرت» در ارمنستان

کد خبر : 406498
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۳۶
کودتا در ارمنستان خنثی شد/ ۸ نفر بازداشت شدند

[ad_1]

سرویس امنیت ملی ارمنستان از خنثی شدن تلاش برای کودتا علیه دولت و نخست‌وزیر این کشور و بازداشت هشت نفر در رابطه با این پرونده خبر داد.

سرویس امنیت ملی ارمنستان امروز (یکشنبه دوم مهر ماه، ۲۴ سپتامبر) اعلام کرد که یک گروه هشت نفری از افرادی را که برای «غصب قدرت» در ارمنستان با استفاده از تسلیحات توطئه کرده بودند، بازداشت کرده است.

در شرایطی که تعداد زیادی از معترضان در «ایروان» پایتخت ارمنستان علیه پاشینیان در پی عملیات اخیر جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی تظاهرات برپا کردند، مقام‌های امنیتی ارمنستان از خنثی شدن عملیات کودتا در این کشور خبر می‌دهند.

وبگاه «نیوز» ارمنستان گزارش کرد، هشت تن از اعضای نهاد غیردولتی میهن‌پرستان به نام «صلیبی‌ها» بر اساس شواهدی که سرویس امنیت ملی ارمنستان می‌گوید با تفتیش خانه‌ها و دفتر این سازمان پیدا کرده است، بازداشت شدند.

در بین اموالی که سرویس امنیت ملی ارمنستان از گروه فوق ضبط کرده است، می‌توان به اسلحه، مهمات، تپانجه، جلیقه ضدگلوله، دستگاههای ارتباط از راه دور، رایانه و دفترچه‌ یادداشت‌هایی حاوی یکسری نوشته‌های مختلف اشاره کرد.

«آلبرت بازیان» شهردار سابق ایروان و نماینده سابق پارلمان ارمنستان نیز در بین هشت‌ نفری بوده است که به اتهام توطئه برای کودتا در ارمنستان بازداشت شدند.

سرویس امنیت ملی ارمنستان می‌گوید که تحقیقات برای یافتن شواهد بیشتر در جریان است و گزارش‌ها حاکی از آن است که کل افراد گروهی که بازداشت شده‌اند در باندهای خلافکار سابقه داشته‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که چهارشنبه شب هفته گذشته، معترضان به عملکرد پاشینیان در جریان بحران منطقه قره‌باغ کوهستانی در ایروان تظاهرات برپا کردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

معترضان در پی تسلیم جدایی‌طلبان ارامنه در منطقه قره‌باغ کوهستانی علیه پاشینیان تظاهرات برپا کردند. توافق آتش‌بس در قره باغ کوهستانی تنها با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز عملیات برق‌آسای جمهوری آذربایجان به دست آمد.

اکثر ساکنان منطقه قره‌باغ کوهستانی را ارامنه تشکیل می‌دهند و رسانه‌های محلی امروز گزارش کردند که در پی جدیدترین تحولات در این منطقه، ۱۲۰ هزار تن از آن‌ها قصد ترک این منطقه را دارند و می‌خواهند به ارمنستان بازگردند و تمایلی ندارند بخشی از جمهوری آذربایجان باشند.

بنا بر گزارش یورونیوز، پیش از این پاشینیان روز سه‌شنبه هفته گذشته از فراخوان برای کودتا علیه دولت خود انتقاد کرده بود.

مخالفان وی پس از جنگ پیشین بین باکو و ایروان در سال ۲۰۲۰، علیه توافق پاشینیان با باکو تظاهرات برپا کرده بودند و او را به خیانت به کشور متهم کردند که در نهایت نخست‌وزیر ارمنستان با برگزاری انتخابات زودهنگام و پیروزی در انتخابات توانست به عنوان نخست‌وزیر ارمنستان همچنان به کار خود ادامه دهد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.