کوبا کمک های مالی ایالات متحده برای “ترویج دموکراسی” را غیرقانونی خواند

[ad_1] دولت بایدن در ماه ژوئیه فراخوانی را برای درخواست اعطای 6.25 میلیون دلار به سازمان های غیردولتی و افراد به عنوان بخشی از یک برنامه چند دهه ای که توسط قانون ایالات متحده مجاز است برای “ترویج تغییرات دموکراتیک مسالمت آمیز و غیرخشونت آمیز در کوبا” اعلام کرد. معاون وزیر امور خارجه کارلوس فرناندز

کد خبر : 250160
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۳۸
کوبا کمک های مالی ایالات متحده برای “ترویج دموکراسی” را غیرقانونی خواند

[ad_1]

دولت بایدن در ماه ژوئیه فراخوانی را برای درخواست اعطای 6.25 میلیون دلار به سازمان های غیردولتی و افراد به عنوان بخشی از یک برنامه چند دهه ای که توسط قانون ایالات متحده مجاز است برای “ترویج تغییرات دموکراتیک مسالمت آمیز و غیرخشونت آمیز در کوبا” اعلام کرد.

معاون وزیر امور خارجه کارلوس فرناندز دی کوسیو به رویترز در هاوانا گفت که این برنامه‌ها – که طی چندین دهه بیش از 200 میلیون دلار برای پروژه‌های مرتبط با کوبا هزینه کرده‌اند – در واقع از بودجه خارجی برای دامن زدن به ناآرامی در جزیره استفاده می‌کنند.

او گفت: «در هر کشوری، این غیرقانونی است.

او گفت: «این دقیقاً همان چیزی است که ایالات متحده امروز در تلاش است در کوبا تبلیغ کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فراخوان آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) در مورد چالش‌ها و خطرات کار در کوبا هشدار داد و گفت که دریافت‌کنندگان “به عنوان عامل یا تحت هدایت USAID عمل نخواهند کرد.”

اتهامات دی کوسیو در حالی مطرح می شود که این کشور جزیره ای بدترین بحران اقتصادی خود را در دهه های اخیر با خاموشی های گسترده و صف های چند ساعته برای تامین مواد اولیه مانند غذا، سوخت و دارو تجربه کرده است.

کوبا مدت‌هاست که تحریم‌های دوران جنگ سرد ایالات متحده و تامین مالی ناراضیان را عامل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود می‌داند، اما دی کوسیو می‌گوید جدیدترین بودجه ایالات متحده برای گروه‌های طرفدار دموکراسی به طور خاص برای سرنگونی دولت کمونیستی ساخته شده است.

دی کوسیو به رویترز گفت: «آنها (ایالات متحده) سطح زندگی مردم را کاهش می دهند و در عین حال میلیون ها دلار مالیات دهندگان آمریکایی را برای تشویق مردم به اقدام علیه دولت {کوبا» سرازیر می کنند.

ایالات متحده خواستار درخواست گروه‌هایی شد که کمک‌های بشردوستانه را برای افراد تحت تعقیب و کسانی که «کوباها را از طریق دسترسی به اطلاعات توانمند می‌سازند» ارائه می‌کنند.

اظهارات معاون وزیر امور خارجه در روز جمعه در پی اولین گفتگوهای سطح بالا بین دو کشور در چهار سال گذشته است که در آن زمان توسط دشمنان دیرینه سازنده توصیف شد.

با این وجود، روابط متشنج باقی مانده است و ایالات متحده و گروه های حقوق بشر کوبا را به سرکوب آزادی بیان و زندانی کردن اشتباه معترضان در پی تظاهرات گسترده ضد دولتی در جزیره در 11 ژوئیه گذشته متهم می کنند. کوبا این اتهامات را رد کرده است.

(گزارش توسط دیو شروود؛ ویرایش توسط جوزی کائو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.