کهگیلویه و بویراحمد پر از حادثه، بالگرد اورژانس هوایی ندارد!

[ad_1] هوشمند نیوز/کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ای کوهستانی، سخت گذر و صعب العبور قرار دارد و با وقوع حادثه یا درخواست کمک بیماری در مناطق محروم و دور افتاده امدادرسانی و کمک به بیمار از راه زمینی غیرممکن می‌شود. با این حال با وجود تمامی این مخاطرات و تهدیدها، استان

کد خبر : 387059
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کهگیلویه و بویراحمد پر از حادثه، بالگرد اورژانس هوایی ندارد!

[ad_1]

هوشمند نیوز/کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ای کوهستانی، سخت گذر و صعب العبور قرار دارد و با وقوع حادثه یا درخواست کمک بیماری در مناطق محروم و دور افتاده امدادرسانی و کمک به بیمار از راه زمینی غیرممکن می‌شود.

با این حال با وجود تمامی این مخاطرات و تهدیدها، استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان از داشتن محورهای مواصلاتی مناسب، اورژانس هوایی و زیرساخت‌هایی چون قطار و فرودگاه مناسب محروم است. پیگیری ها و مکاتبات با مسئولان وزارتی برای تامین بالگرد اورژانس هوایی در این استان ادامه دارد که امیدواریم متولیان امر در این زمیه مساعدت‌های لازم را مبذول فرمایند.

اورژانس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک بالگرد داشت که حوالی ساعت ۱۱ پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۶ تیرماه  ۱۴۰۲ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در  روستای “سرآسیاب” دهستان” آجم” از توابع بخش “دیشموک” شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد جهت امدادرسانی به یک بیمار بود که دچار حادثه شد و سقوط کرد ۲۷ روز است که این استان بالگرد اورژانس که همچون فرشته نجات  بود، ندارد و کلا از رده خارج شد.

«صادق حیدری زاده»، مسئول اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار هوشمند نیوز گفت: طی هفت سال فعالیت اورژانس هوایی در این استان تا لحظه ای که سقوط کرد، بیش از ۱۰۰۰ ماموریت امدادی سخت که نیاز سریع و فوری به اقدامات درمانی و انتقال به مراکز درمانی داشتند انجام شد. در برخی روزها چهار تا پنج ماموریت بابالگرد اورژانس داشتیم که در واقع این ماموریت ها نجات جان انسانها را در پی دشت.

وی افزود: بیشتر ماموریت های اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد مناطق سخت گذر و کوهستانی استان از جمله مناطق محروم زیلایی، آجم دیشموک، ارتفاعات باشت، گچساران لنده و بویراحمد و دنا بوده است. این ماموریت ها، بیشتر بیماران قلبی و مغزی، مادران باردار، سقوط از ارتفاع، تصادفی، مار و عقرب گزیدگی، حمله خرس، سوختگی و سایر موارد اورژانسی بوده است.

حیدری زاده اظهارکرد: در زمان فعالیت اورژانس هوایی در استان کهگیلویه و بویراحمد مرگ و میر مادران باردار به جهت انتقال به موقع به مراکز درمانی و امدادرسانی به صفر رسید.

مسئول اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق پُر پرواز اورژانس هوایی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: از روزی که بالگرد اورژانس هوایی استان سقوط کرد تاکنون چندین مورد درخواست فوری کمک با بالگرد برای نجات بیماران و افراد نیازمند داشته ایم اما بدلیل نداشت بالگرد با شرمندگی نتوانسته ایم کمکی به آنها کنیم.

«شهرام مهدوی مطلق»، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در رابطه با بالگرد نداشتن استان و شهرستان بدلیل سقوط بالگرد اورژانس هوایی که در یاسوج مستقر بود، گفت: این مسأله در سطح ملی در حال دنبال و پیگیری است.

«جهانبخش وحدت نژاد»، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار هوشمند نیوز گفت: برای اختصاص بالگرد به اورژانس هوای استان نیازمند حمایت و پیگیری استاندار، مجمع نمایندگان و مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق نهادریاست جمهوری، وزارت کشور و وزارت بهداشت هستیم.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط توپوگرافی، کوهستانی و سخت گذر بودنش اولین یا دومین استان از نظر تعداد و سختی ماموریت اورژانس هوایی در کشور بوده استکه با توجه به سقوط بالگرد اورژانس استان و فاقد بالگرد بودن نیازمند توجه ویژه دارد.

وحدت نژاد اظهارکرد: طی مدتی که اورژانس بالگرد ندارد در مواقع نیاز از استانهای همجوار درخواست بالگرد برای کمک و امداد می کنیم که هر دفعه به بهانه ای راست یا دروغ همکاری نکرده اند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای امدادرسانی و کمک به بیماران نیازمند در مناطق دور افتاده و محروم که بیشتر فاقد جاده ارتباطی مناسب هستند در شرایط عادی حداقل چهار ساعت طول می کشد تا امبولانس اورژانس بر سر بالین بیمار نیازمند کمک حاضر شود این درحالی است که زمان برای بیمارانی که کمک می طلبند حیاتی بوده و نیاز فوری به امداد و کمک دارند.

«سید علی احمد زاده»، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران با اشاره به سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون این استان فاقد بالگرد اورژانس هوایی است، روزی که بالگرد سقوط کرد رئیس جمهور در استان بود و وقتی خبر سقوط را شنیدم به همراه رئیس جمهور در حال عزیمت جهت افتتاح برخی پروژه ها بودیم که این خبر را به رئیس جمهور دادم و از این حادثه مطلع کردم که نیاز به توجه در این خصوص داریم.

وی اظهارکرد: البته پیگیر هستیم که بالگرد جایگزین بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد شود.

همچنین «محمود شهامت»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این رابطه گفت: هم اکنون اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل سقوط در حین ماموریت، بالگرد ندارد و این مسأله یعنی مرگ روزانه یک مادر باردار و از بین رفتن سرپرست یک خانواده بدلیل حوادثی که نیز به امداد فوری و سریع است.

به نظر می رسد که با پیگیری جدی استاندار، مجمع نمایندگان استان و مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از طریق دفتر نهاد ریاست جمهوری، وزارت کشور و وزارت بهداشت مشکل اورژانس هوایی استان که پُر پروازترین پایگاه کشور بوده، قابل حل و رفع باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.