«کنیسه یهودیان» همدان مرمت شد/ تملک کنیسه بی‌نتیجه ماند

[ad_1] ایسنا/همدان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از مرمت و استحکام‌بخشی «کنیسه یهودیان» شهر همدان خبر داد. اتابک صفری‌تورج در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال عملیات مرمت و استحکام‌بخشی «کنیسه یهودیان» شهر همدان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و در

کد خبر : 407092
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
«کنیسه یهودیان» همدان مرمت شد/ تملک کنیسه بی‌نتیجه ماند

[ad_1]

ایسنا/همدان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از مرمت و استحکام‌بخشی «کنیسه یهودیان» شهر همدان خبر داد.

اتابک صفری‌تورج در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال عملیات مرمت و استحکام‌بخشی «کنیسه یهودیان» شهر همدان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و در راستای اقدامات مرمتی در عرصه ثبت‌ جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مرمت جداره‌های داخلی و بیرونی تقریباً به صورت کامل انجام شده است، مطرح کرد: توافقاتی در زمینه تملک کنیسه در سال‌های قبل صورت پذیرفته بود که تاکنون به علت عدم تأمین اعتبار تملک به نتیجه نرسیده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در ادامه اعلام کرد: مرمت کوچه «استر و مردخای» و بالکن آن هم در سال‌جاری با اعتباری حدود پنج میلیارد ریال انجام شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر بناهای یاد شده در شهر همدان کلیساهای متعددی مربوط به ارامنه وجود دارد که مهمترین آنها مجموعه کلیساهای گریگوری استپانوس مقدس واقع در محوطه باستانی هگمتانه است که مشتمل بر دو کلیسای مذاهب ارتدوکس و پروتستان، مدرسه ارامنه، گورستان ارامنه، خانه کشیش و حمام ارامنه است.

به گزارش ایسنا، «کنیسه یهودیان» در کوچه جراحان خیابان باباطاهر شهر همدان قرار دارد و متعلق به دوره قاجار است، این بنا در ۱۶ بهمن ماه سال ۸۹ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شده و هم اکنون در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.