کنیا شروع به اخذ مالیات بر درآمد کسب شده توسط صرافی های رمزنگاری می کند – بیت کوین نیوز

[ad_1] بر اساس مقررات منتشر شده توسط وزیر خزانه داری این کشور، صرافی های رمزنگاری جهانی که توسط 4 میلیون کاربر تخمینی کنیا مورد استفاده قرار می گیرند، شروع به پرداخت مالیات 1.5 درصدی بر درآمدهای کسب شده خواهند کرد. پلتفرم‌های دارایی دیجیتال برای جلوگیری از مالیات وزارت خزانه داری کنیا گفته است که شروع

کد خبر : 352590
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کنیا شروع به اخذ مالیات بر درآمد کسب شده توسط صرافی های رمزنگاری می کند – بیت کوین نیوز

[ad_1]

بر اساس مقررات منتشر شده توسط وزیر خزانه داری این کشور، صرافی های رمزنگاری جهانی که توسط 4 میلیون کاربر تخمینی کنیا مورد استفاده قرار می گیرند، شروع به پرداخت مالیات 1.5 درصدی بر درآمدهای کسب شده خواهند کرد.

پلتفرم‌های دارایی دیجیتال برای جلوگیری از مالیات

وزارت خزانه داری کنیا گفته است که شروع به وضع مالیات بر درآمدهای حاصل از مبادلات ارزهای دیجیتالی می کند که توسط حدود 4 میلیون ساکن محلی استفاده می شود. بر اساس گزارش Business Daily Africa، مقامات کنیا به خدمات مالیات دیجیتال 1.5 درصدی که از اول ژانویه 2021 اجرایی شد، تکیه خواهند کرد.

مالیات دیجیتال که در ابتدا در سال 2020 پیشنهاد شد، تلاش دولت کنیا برای استخراج درآمد از مبادلات رمزنگاری پیشرو و پلتفرم‌های دارایی دیجیتالی است که از مالیات اجتناب می‌کنند. همانطور که توسط Bitcoin.com News در اوایل ژانویه 2021 گزارش شد، اداره درآمد کنیا (KRA) گفت که انتظار دارد 45.5 میلیون دلار (5 میلیارد شیلینگ کنیا) از این مالیات دریافت کند.

در همین حال، همانطور که در مالیات بر ارزش افزوده مقررات سال 2023 (تامین بازار الکترونیک، اینترنت و دیجیتال) که توسط وزیر خزانه داری Njuguna Ndung’u منتشر شده است، نشان داده شده است، کنیا اکنون می تواند صرافی های جهانی ارزهای دیجیتال را هدف قرار دهد.

مقررات منتشر شده می‌گوید: «برای اهداف این مقررات، عرضه الکترونیکی، اینترنتی یا دیجیتالی مشمول مالیات شامل… تسهیل پرداخت آنلاین، مبادله یا انتقال دارایی‌های دیجیتال به استثنای خدمات مستثنی شده بر اساس این قانون است».

در کنار نیجریه و آفریقای جنوبی، کنیا یکی از بالاترین نسبت‌های آفریقا را در بین جمعیت صاحب ارز دیجیتال دارد. با این حال، کنیا مانند همتایان خود در این قاره، ارزهای دیجیتال را به رسمیت نشناخته است. بانک مرکزی کنیا (CBK) و رئیس آن به ساکنان نسبت به معامله با دارایی های رمزنگاری مانند بیت کوین هشدار داده اند.

علیرغم هشدارها، ساکنان کنیا به خرید و تجارت ارزهای رمزنگاری شده ادامه می‌دهند و این امر دولت را بر آن داشته تا به دنبال راه‌هایی برای وضع مالیات بر تراکنش‌های رمزنگاری باشد.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.