کنترل خشم در زندگی مشترک؛ خانم ها دل شوهر عصبانی رو اینجوری نرم کنید!

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، حل سریع تعارضات و کنترل خشم در زندگی مشترک؛ کلید عبور از سرزنش و پرخاشگری است. اما کنترل خشم در خانواده برای خیلی از افراد کار سختیه، و به یه سری مهارت ها نیاز داره. بسیاری از زندگی ها و روابط عاطفی به خاطر عدم مهارت در کنترل خشم در

کد خبر : 293080
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱:۴۸
کنترل خشم در زندگی مشترک؛ خانم ها دل شوهر عصبانی رو اینجوری نرم کنید!

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، حل سریع تعارضات و کنترل خشم در زندگی مشترک؛ کلید عبور از سرزنش و پرخاشگری است. اما کنترل خشم در خانواده برای خیلی از افراد کار سختیه، و به یه سری مهارت ها نیاز داره.

بسیاری از زندگی ها و روابط عاطفی به خاطر عدم مهارت در کنترل خشم در زندگی مشترک از هم پاشیده شده است.

لذا به شما توصیه میکنیم این مطلب که راهکارهای کنترل خشم در زندگی مشترک؛ پرداخته شده است از دست ندهید.

آدم هایی که زود عصبانی می شوند قابل تغییر هستند؟

در کنترل خشم در زندگی مشترک باید گفت خشم از آسیب ناشی می شود و افراد عصبی  هستند به عشق زیادی نیاز دارند زیرا در غیر اینصورت به علت تنهایی سعی به پرخاشگری و جلب توجه می کنند.

افرادی که عصبی هستند اگر  خودشان هم مایل باشند این شرایط را تغییر دهند قطعا می توانند موفق به کنترل خشم باشند. اگر آنها بتوانند به جنبه های مثبت خود نگاه کرده و دیدگاه خود را تغییر دهند، همه اتفاق های خوب و خوشایند پیش می روند.


در این زمینه بخوانید؛

خطرناک ترین مردان برای ازدواج؛ هرگز عاشق این مردان نشوید!

 

شخصیت شناسی زن ها؛ ذهن خانم ها را از رنگ و مدل آرایش آنها بخوانید!

 

چگونه همسر عصبانی را آرام کنیم؟

کنترل خشم در زندگی مشترک بسیار دشوار است. اینکه چه باید گفت و چه زمان باید گفت یک معادله است. اگر بخواهید همسر عصبانی خود را که  قادر به کنترل خشم است آرام کنید، ایمان و اعتماد را در رابطه القا خواهید کرد و قطعاً قوی تر خواهد شد.

10 استراتژی در برخورد با همسر عصبانی

زندگی با یک همسر عصبی بسیار دشوار است. اگر شریک زندگی شما مایل است روی آنها کار کند و می خواهید به او کمک کنید، این ۱۰ نکته را در مورد نحوه برخورد با همسر عصبانی بررسی کنید:

۱. آرامش خود را حفظ کنید

مهمترین راز در کنترل خشم در زندگی مشترک این است که اول این شما هستید که باید آرامشتان را حفظ کنید تا از اینی که هست بدتر نشود.

مسلماً ممکن است انجام این کار آسان نباشد، مخصوصاً زمانی که با همسری عصبانی سر و کار دارید و او به شما حمله می کند، اما هرچه آرام تر بمانید، شریک زندگی تان سریعتر بر طغیان خود غلبه خواهد کرد.

سپس هنگامی که همسرتان آرام شد، می توانید موضوع را به شیوه ای سازنده تر مطرح کنید.

۲.هیزم بر آتش نریزید

در کنترل خشم در زندگی مشترک این نکته در مورد نحوه برخورد با یک همسر عصبانی به دنبال نکته قبلی می آید . عصبانی شدن در پاسخ به خشم همسرتان در واقع نتیجه معکوس دارد.

اگر به آتش موجود سوخت اضافه کنید، برای مدت طولانی تری می سوزد و نتیجه ای که در پی آن باقی می ماند بسیار آسیب زا خواهد بود. اجازه دهید همسرتان به تنهایی عصبانی باشد و با عدم کنترل خشم دست و پنجه نرم کند.

۳. به رفتار خود فکر کنید

کمی سخت است ولی یکی از مراحل کنترل خشم در زندگی مشترک این است که شما هم به رفتار خود فکر کنید.

تمایل طبیعی همسران عصبانی این است که شما یا شخص دیگری را  به خاطر اینکه عصبانی هستند سرزنش کنند، بنابراین باید در اینجا بسیار مراقب باشید تا تمام سرزنش‌هایی را که با میل و رغبت از آنها می شنوید، جذب نکنید.

به یاد داشته باشید، شما فقط مسئول اعمال خود هستید، نه آنها. اگر چیزی برای عذرخواهی یا اصلاح رفتارتان دارید، این کار را انجام دهید ببینید چجوری آب روی آتش عصبانیت همسرتان ریختید.

۴. توجیه نکنید!

در کنترل خشم در زندگی مشترک به یاد داشته باشید که اگر با شوهر  عصبی زندگی می کنید و او به یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما توهین کرده ، آیا بعد از آن به آرامی به سراغ آن شخص می روید و به او توضیح می دهید که چرا همسرتان به او بی احترامی کرده است؟این واقعا بد نیست؟ هیچگاه عصبانیت او را توجیه نکنید بگذارید تا متوجه عواقب این رفتار خود باشد.

۵. مرزها را تعیین کنید

وقتی در روابط با کنترل خشم در زندگی مشترک مشکل دارید، بسیار مهم است که مرزهای محکمی را تعیین کنید. و تا یک حد مشخصی بی احترامی عصبانیت او را تحمل کنید و اگر دیدید تمام شخصیت شما و خطوط قرمز شما زیر سوال می رود لزومی به تحمل و سازش نیست و او باید متوجه آسیب زا بودن رفتار خود شود.

۶. بی احترامی و بدرفتاری را تحمل نکنید

یکی از کنترل خشم در زندگی مشترک یا  همسری که به شما آسیب می رساند این است که قطعاً باید در مورد جنبه بی احترامی و بدرفتاری او مشخص شود. به قول معروف هیچ بهانه ای برای سوء استفاده وجود ندارد.

۷. شفقت را در خود پرورش دهید

اگر به این فکر می کنید که چگونه کنترل خشم در زندگی مشترک داشته باشید، بدانید که یک فرد عصبانی اغلب کسی است که به شدت آسیب دیده و تصمیم می گیرد از عصبانیت برای محافظت از خود استفاده کند. کوچکترین تهدید یا ناامنی می تواند باعث شعله ور شدن آنها به عنوان یک مکانیسم دفاعی شود. پس با صبر و مهربانی تا حدی که قبلا مطرح شد دل به دل او بدهید و ببینید چطور اوضاع آرام می شود.

۸. از کمک گرفتن غافل نشوید

در کنترل خشم در زندگی مشترک بدانید؛اگر همنشینی با همسر عصبانی تان شما را نیز خشمگین کرده و گاهی اوقات احساس ناامیدی می کنید، لطفاً کمک بگیرید. یک مشاور یا درمانگر پیدا کنید یا با فردی که بتوانید به او اعتماد دارید صحبت کنید.

مشاوره پیش از ازدواج

۹. بدانید چه زمانی باید کنار بروید

 شاید سخت ترین راه کنترل خشم در زندگی مشترک این باشد که  اگر همسرعصبانی شما اذعان کند که مشکلی دارد و مایل است کمک بگیرد و روی مسائل خشم خود کار کند، پس امیدی وجود دارد، مانند نوری در انتهای یک تونل تاریک.

با این حال، اگر هیچ اعتراف به اشتباه یا عذرخواهی سطحی بدون تغییر واقعی یا تلاش برای تغییر وجود نداشته باشد، باید تصمیمات جدی تری در زندگی بگیرید.

۱۰. فراموش نکنید چه کسی هستید

یکی از خطرات جدی داشتن یک همسر عصبانی این است که شما نیز تبدیل به یک فرد عصبانی شوید. به هر حال خشم می تواند کاملا مسری باشد. همیشه به خود و شخصی که می شناسید وفادار بمانید.

خشم شریک زندگی شما از آن اوست که باید با آن مقابله کند ، نه اینکه شما آن را کنار بگذارید. همانطور که به طور مداوم و صبورانه احساسات خود را به روشی بالغ و سالم بیان می کنید، به شریک زندگی خود کمک خواهید کرد تا همین کار را بیاموزد.

جمع بندی

کنترل خشم در زندگی مشترک بستگی زیادی به فرد و شرایط دارد. ممکن است از چند روز تا چند هفته و سال طول بکشد.

بنابراین، اگر شریک زندگی شما از مشکلات خلقی رنج می‌برد و فکر می‌کنید که کنترل خشم در زندگی مشترک را چگونه انجام دهید، این مراحل را دنبال کنید و سعی کنید دردهای ریشه‌دار او را درک کرده و از محل آرامش به آنها گوش دهید. صبور باشید و در صورت نیاز از مشاور خبره کمک بگیرید.

ترجمه و تدوین: هوشمند نیوز

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.