کنار رفتن بنیادی فر از جام ملت‌ها طبیعی بود

[ad_1] حسین عسگری کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره این تصمیم AFC و عدم حضور داوران ما در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا گفت: هیچ اتفاق غیرطبیعی نیفتاده است و تصمیم AFC کاملاً منطقی بوده است. این موضوع طبیعی است که در مرحله حذفی تعداد بازی‌های برگزار شده کم می‌شود و نیازی نیست که همه داوران

کد خبر : 460170
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کنار رفتن بنیادی فر از جام ملت‌ها طبیعی بود

[ad_1]

حسین عسگری کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره این تصمیم AFC و عدم حضور داوران ما در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا گفت: هیچ اتفاق غیرطبیعی نیفتاده است و تصمیم AFC کاملاً منطقی بوده است. این موضوع طبیعی است که در مرحله حذفی تعداد بازی‌های برگزار شده کم می‌شود و نیازی نیست که همه داوران برگزیده در قطر بمانند و تعدادی از آنها مجبور به بازگشت به کشورهای‌شان می‌شوند و در این بین هم تیم داوری ایران مجبور به ترک قطر شد.

وی ادامه داد: ما از منظر دیگری می‌توانیم بازگشت داوران‌مان از قطر را مدنظر قرار دهیم. AFC برای مسابقات مرحله حذفی حدود 25 نفر از باتجربه‌ترین داورانش را نگه داشته است و این طبیعی بود که بنیادی‌فر در این بین نباشد. بنیادی‌فر تجربه بالایی برای قضاوت بازی‌های مهمی مانند جام ملت‌ها نداشت و وقتی به این مرحله رسیدیم، داوران کشورهای دیگر که تجربه و شرایط بهتری داشتند انتخاب AFC بودند. بنیادی‌فر بالاترین سطحی که در بازی‌های بین‌المللی قضاوت کرده، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بوده است که آنهم در مرحله‌ گروهی بوده و بازی‌های بزرگ را قضاوت نکرده است. با این شرایط نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که او را در مراحل بالاتر جام ملت‌های آسیا ببینیم.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با انتقاد از شرایط داوری فوتبال ایران، تصریح کرد: علیرضا فغانی در حال حاضر 46 سال سن دارد و با تجربه بسیار بالایی که پیدا کرده، الان در سطح اول فوتبال دنیا قضاوت می‌کند. فیفا چند سالی است که محدودیت سن را برای داوران برداشته است و ملاکش برای قضاوت داوران را آمادگی جسمانی قرار داده است و اعلام کرده که هر داوری که تست‌های آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذارد صلاحیت قضاوت را دارد. ما این شرایط را در فوتبال خودمان رعایت نمی‌کنیم و همچنان محدودیت سن را برای داوران لحاظ می‌کنیم و پس از 45 سال اجازه قضاوت به افراد را نمی‌دهیم. اشتباهی که در داوری فوتبال ما صورت می‌گیرد این است که همه فکر می‌کنند که خیلی سریع می‌توانند تبدیل به یک داور خوب شوند، در صورتی که کار داوری و قضاوت نیاز به سال‌ها تلاش و زحمت و کسب تجربه دارد. فوتبال ما می‌توانست حداقل یک تیم داوری در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا داشته باشد که متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

254 251

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.