کمیته بازل قوانین مربوط به قرار گرفتن بانک در معرض دارایی های رمزنگاری شده را نهایی می کند – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] کمیته بازل، سازمانی که مسئول تنظیم استانداردهای بانکی جهانی است، قوانین جدید خود را در مورد بانک ها و قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال نهایی کرده است. این سند دو کلاس مختلف دارایی های کریپتو را ایجاد می کند، از جمله دارایی های واقعی و استیبل کوین های رمزگذاری شده در یکی، و

کد خبر : 295333
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کمیته بازل قوانین مربوط به قرار گرفتن بانک در معرض دارایی های رمزنگاری شده را نهایی می کند – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

کمیته بازل، سازمانی که مسئول تنظیم استانداردهای بانکی جهانی است، قوانین جدید خود را در مورد بانک ها و قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال نهایی کرده است. این سند دو کلاس مختلف دارایی های کریپتو را ایجاد می کند، از جمله دارایی های واقعی و استیبل کوین های رمزگذاری شده در یکی، و سایر ارزهای رمزنگاری شده در دیگری، و تبعیض در وثیقه و مقداری که بانک ها ممکن است برای هر یک نگه دارند، وجود دارد.

کمیته بازل قوانین نهایی را برای قرار گرفتن در معرض کریپتو تعریف می کند

با ورود بانک‌ها به حوزه خدمات ارزهای دیجیتال، سازمان‌های استاندارد اکنون راه‌هایی را تعریف می‌کنند که در آن موسسات مالی سنتی می‌توانند رمزنگاری را نگه دارند. کمیته بازل، که سازمان تنظیم استاندارد برای بانک‌ها در سطح جهانی است، قوانینی را نهایی کرده است که الزاماتی را برای بانک‌ها برای مجاز به قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال تعریف می‌کند و دارایی‌ها را به دو گروه مختلف تقسیم می‌کند.

گروه اول شامل استیبل کوین ها و دارایی های توکن شده است، در حالی که گروه دوم شامل سایر ارزهای دیجیتال است.

از جمله دستورالعمل‌های جدیدی که در 16 دسامبر توسط این موسسه اعلام شد، ایجاد حداکثر میزان ارز دیجیتالی است که بانک‌ها می‌توانند داشته باشند. توصیه می شود که این 1٪ از سرمایه ردیف 1 آنها باشد که شامل دارایی های اصلی چنین موسساتی مانند ذخایر و سهام است. با این حال، کمیته بازل 2٪ را به عنوان حداکثر مقدار رمزنگاری که بانک ها می توانند نگه دارند تعیین می کند.

استیبل کوین‌هایی که جزء گروه اول هستند، باید قوانین سخت‌گیرانه‌ای را رعایت کنند تا به عنوان وثیقه در نظر گرفته شوند.

تکامل چارچوب

این گروه جدید از قوانین نتیجه سومین جلسه مشورتی بین اعضای گروه است که پس از دریافت انتقادات شدید برای برخی از تصمیمات اتخاذ شده به عنوان بخشی از تکرار دوم این مجموعه قوانین که در 30 ژوئن منتشر شده است. به عنوان مثال، بیشترین نسخه اخیر سند شامل پوشش دارایی های رمزنگاری شده است و هزینه سرمایه 100% برای آن تعیین می کند، در حالی که در نسخه قبلی هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود.

پابلو هرناندز د کاس، رئیس کمیته بازل و رئیس بانک اسپانیا، درباره اهمیت این چارچوب رمزنگاری اظهار داشت:

استاندارد کمیته در مورد دارایی های رمزنگاری شده نمونه دیگری از تعهد، تمایل و توانایی ما برای اقدام به روشی هماهنگ جهانی برای کاهش خطرات ثبات مالی در حال ظهور است.

در ماه اکتبر، کمیته بازل تشخیص داد که بانک‌های سراسر جهان در معرض ۹ میلیارد دلار دارایی‌های ارز دیجیتال قرار دارند.

قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال از 1 ژانویه 2025 اعمال خواهند شد و با نظارت کمیته بر رفتار وضعیت ارزهای دیجیتال با بانک ها، تغییرات بیشتری در آنها اعمال خواهد شد.

نظر شما در مورد مجموعه قوانین جدید ارزهای دیجیتال که توسط کمیته بازل صادر شده است چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.