کمک به تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری سلامت با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: حدود ۱۶۰۰ بنگاه اقتصادی بخش خصوصی از جمله هتل، هتل آپارتمان، آژانس خدمات مسافرتی و شرکت‌های خدمات گردشگری در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند که سرمایه‌گذاری این بخش‌ها موجب کمک به دولت در کار تصدی‌گری است. یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با

کد خبر : 463673
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کمک به تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری سلامت با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: حدود ۱۶۰۰ بنگاه اقتصادی بخش خصوصی از جمله هتل، هتل آپارتمان، آژانس خدمات مسافرتی و شرکت‌های خدمات گردشگری در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند که سرمایه‌گذاری این بخش‌ها موجب کمک به دولت در کار تصدی‌گری است.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به محدودیت‌های گردشگری موجود اظهار کرد: سیستم حمل‌ونقل و افزایش نیافتن پروازهای خارجی و داخلی در کنار تحریم‌ها در حوزه گردشگری نقص بزرگی است. به عنوان مثال بسیاری از هتل‌های رزرو شده در ایام نوروز به دلیل نبود پرواز، حتی مسافر داخلی خود را از دست می‌دهند.

وی اضافه کرد: اگرچه در سال جاری حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرمت شده است، اما جاده مناسبی نیز برای سفر به مشهد فراهم نیست. این موارد همگی در کنار هم موجب شده تا تصویر کشور ما به عنوان یک مقصد جذاب که گردشگر بتواند بدون مانع از آن بازدید کند، دیده نشود و گردشگران را به انتخاب‌های دیگری سوق می‌دهد.

بیدخوری گفت: در حوزه گردشگری سلامت به دنبال سه خواسته مشخص هستیم، در حوزه وزارت امور خارجه به دنبال کمک برای ایجاد نرم‌افزاری هستیم که در آن بخش خصوصی با بیش از ۱۳۰ شرکت تخصصی گردشگری سلامت دارای پروانه بهره‌برداری معتبر از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور دارند، تا اخذ ویزا از طریق این شرکت‌ها را به راحتی میسر کرد.

طراحی نرم‌افزار برای پیگیری گردشگران سلامت در کشور

وی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان از طریق شرکت‌های دعوت‌کننده بر روی گردشگران سلامت نظارت داشت، علاوه بر آن در این نرم‌افزار پیش‌بینی شده وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با گردشگری بتوانند مسیر ورود و نحوه انجام کار و میزان هزینه پرداختی گردشگران در حوزه سلامت را به صورت مشخص مشاهده کنند. این موضوع طی جلساتی با وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و اگر به نتیجه برسد، توفیق خوبی در حوزه گردشگری سلامت خواهد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کردیم با آژانس‌هایی که قصد معرفی گردشگران را دارند همکاری کرده و دانشگاه در حوزه تخصصی خود یعنی درمان ورود پیدا کند تا از این طریق به هر چه بیشتر فعال شدن آژانس‌ها کمک شود.  

کمک به تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی

وی با بیان اینکه تمام افرادی که زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند بخش خصوصی هستند، گفت: ۲۷۰ هتل، ۳۰۰ هتل آپارتمان، ۴۰۰ مهان‌پذیر، حدود ۵۰۰ آژانس خدمات مسافرتی و حدود ۱۳۰ شرکت خدمات گردشگری حوزه سلامت از جمله این موارد هستند. سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی موجب کمک به دولت در کار تصدی‌گری است.

بیدخوری در خصوص ساماندهی مترجمین حوزه گردشگری سلامت اظهار کرد: به‌زودی در سامانه تدارک دیده شده، زمینه آموزش برای آن‌ها را فراهم خواهیم کرد. البته هدف ما این نیست که آن‌ها را به داشتن مدارک دانشگاهی خاصی محدود کنیم، بلکه تنها در قالب یکی از شرکت‌‍‌های تأیید شده باید فعالیت کنند تا بتوانیم نظارت بیشتری بر میزان و چگونگی گردشگران حوزه سلامت داشته باشیم.

وی در مورد چگونگی ورود به بازار ترکمنستان خاطرنشان کرد: در حوزه‌های فرهنگی بیش از حوزه‌های سیاسی- تاریخی زمینه فراهم است. تجارب موفقی نیز در این زمینه داشته‌ایم و باز هم می‌توان آن را از سر گرفت.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.