کمتر از ۵ درصد مردم سیل‌زده کالپوش بیمه داشتند

[ad_1] هوشمند نیوز/سمنان رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان سمنان گفت: شرکت‌های بیمه‌ای استان در یک سال اخیر ۹۵۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌شدگان پرداخت کردند. هادی امیری امروز (یکشنبه، پنجم آذر ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تولیدی استان سمنان در این یک سال، یک هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر : 435728
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۲۴
کمتر از ۵ درصد مردم سیل‌زده کالپوش بیمه داشتند

[ad_1]

هوشمند نیوز/سمنان رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان سمنان گفت: شرکت‌های بیمه‌ای استان در یک سال اخیر ۹۵۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌شدگان پرداخت کردند.

هادی امیری امروز (یکشنبه، پنجم آذر ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تولیدی استان سمنان در این یک سال، یک هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی سهم استان سمنان از حق بیمه تولیدی در کشور را ۰.۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: امسال سهم بیمه‌شدگان استان از خسارت‌های پرداختی بیمه‌های کشور ۰.۹۳ درصد بوده است.

فعالیت ۷۹۳ نمایندگی بیمه در سمنان

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان از فعالیت ۷۹۳ نمایندگی بیمه در این استان خبر داد و افزود: همه شرکت‌های بیمه‌ای کشور در استان خراسان شمالی شعبه دارند.

وی به فعالیت ۲۲ شرکت بیمه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بیمه در مجموع ۳۸ شعبه فعال در شهرستان‌های هشتگانه این استان دارند.

ضریب نفوذ ۱.۴۲ درصدی بیمه در استان سمنان

او ضریب نفوذ بیمه در استان سمنان را ۱.۴۲ درصد دانست و اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۴۴ درصد و در جهان هفت درصد است.
وی با اشاره به تفاوت معنادار ضریب نفوذ بیمه در ایران و جهان، بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید و بیان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی در این بخش توجه بیشتری کنند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان بر ضرورت آگاهی‌رسانی درباره مزایای صنعت بیمه و آشنایی مردم با این صنعت تاکید و اظهار کرد: بیمه یکی از مهمترین راه‌های مقابله با ریسک و ایجاد آرامش در جامعه است.

امیری با اشاره به وقوع بلایای طبیعی و حادثه‌خیز بودن ایران، افزود: مردم با بهره‌گیری از بیمه‌های مختلف می‌توانند در شرایط بحران و در حوادث، آسودگی بیشتری داشته باشند.

کمتر از ۵ درصد مردم منطقه سیل‌زده کالپوش بیمه بودند

او با بیان اینکه مردم از ظرفیت بیمه‌ها کم استفاده می‌کنند، اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌ای خدمات متعدد بیمه‌ای به مردم شهروندان ارائه می‌دهند.

وی به وقوع سیل اخیر در کالپوش اشاره کرد و گفت: متاسفانه کمتر از پنج درصد مردم این منطقه بیمه حوادث داشتند. این در حالی‌ است که در صورت بهره‌مندی مردم از بیمه، شرکت‌های بیمه‌ای همه خسارت‌های آنها را پرداخت می‌کردند. در جریان این سیل، کارشناسان بیمه‌هایی که فرد بیمه‌شده‌ای در مناطق سیل‌زده داشتند، بلافاصله در منطقه حضور یافتند و خسارت‌های بیمه‌شدگان را ارزیابی کردند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان با بیان اینکه مردم می‌توانند با پرداخت حق بیمه، خسارت‌های خود از حوادث را به حداقل برسانند اظهار کرد: انتظار می‌رود نهادهای حاکمیتی مانند استانداری نیز در زمینه بیمه روستاییان حمایت بیشتری داشته باشند.

وی بر لزوم پرداخت به‌موقع خسارت به بیمه‌شدگان تاکید و بیان کرد: پرداخت به‌موقع خسارت‌ها به بیمه‌شدگان، یک عامل بسیار موثر در فرهنگسازی بیمه و اقبال بیشتر مردم به شرکت‌های بیمه‌ای است. شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند خسارت‌ها و حقوق بیمه‌شدگان را مطابق با قوانین پرداخت کنند. اگر بیمه‌ای از پرداخت‌ها سر باز بزند، می‌توان از طریق مجاری قانونی موضوع را پیگیری کرد.

او با بیان اینکه انتظار می‌رود بیمه‌شدگان شناخت بیشتری از بیمه و قوانین آن پیدا کنند، اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها و نهادها قراردادهایی با شرکت‌های بیمه‌ای می بندند که حق بیمه کمتری پرداخت کنند. بدیهی است پرداخت خسارت‌ها به این بیمه‌شده‌ها نیز متفاوت است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.