کمبود واکسن کرونا در انگلیس دردسرساز شد

ایرنا: منابع خبری انگلیس روز جمعه از کمبود واکسن کرونا و لغو نوبت داوطلبان برای تزریق دومین واحد این واکسن خبر دادند که این مساله با اعتراض نهادهای بهداشتی و افکار عمومی رو برو شده است. به نقل از منابع محلی، نوبت‌ داوطلبان بعضا به سه ماه بعد موکول یا هنوز زمانی برای آن تعیین

کد خبر : 945
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کمبود واکسن کرونا در انگلیس دردسرساز شد


ایرنا: منابع خبری انگلیس روز جمعه از کمبود واکسن کرونا و لغو نوبت داوطلبان برای تزریق دومین واحد این واکسن خبر دادند که این مساله با اعتراض نهادهای بهداشتی و افکار عمومی رو برو شده است.

به نقل از منابع محلی، نوبت‌ داوطلبان بعضا به سه ماه بعد موکول یا هنوز زمانی برای آن تعیین نشده است. این در حالیست که طبق جدول زمان بندی قرار بود که دومین واحد این واکسن ۲۱ روز بعد از دریافت اولین واحد تزریق شود.

انجمن پزشکی بریتانیا به این خبر واکنش نشان داده و آن را اقدامی ناعادلانه خوانده است. اما مقام های درمانی این کشور می‌گویند که برنامه تغییر کرده و آنها قصد دارند تا نخستین واحد واکسن کرونا را به افراد بیشتری تزریق کنند تا مانع گسترش انفجار گونه ویروس کرونا در این کشور شوند.

کمبود واکسن کرونا در انگلیس دردسرساز شد

شناسایی گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که ۷۰ درصد مسری تر از گونه اصلی است مقام های این کشور را به شدت نگران کرده است.

این ویروس که می تواند کودکان را به همان اندازه بزرگسالان آلوده و بیمار کند اولین بار ۲۱ سپتامبر گذشته در منطقه کنت انگلیس مشاهده شد؛ اما سه ماه بعد مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس در ۱۴ دسامبر این موضوع را با پارلمان در میان گذاشت و ۱۹ دسامبر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس آن را به طور علنی اعلام کرد.

آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس روزانه به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است. گزارش‌ها از افزایش سرسام‌آور مراجعین به بیمارستان‌ها در این کشور حکایت دارد و ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز بهداشتی تکمیل است. اوضاع در حدی وخیم است که گفته می‌شود برخی بیماران در بیمارستان‌های جنوب شرقی انگلیس داخل آمبولانس و در بهترین حال در راه‌روهای درمانگاه ویزیت می‌شوند.

دولت انگلیس برای مهار ویروس جدید که به گفته وزیر بهداشت، مهار آن از دست دولت خارج شده، بیشتر مناطق کشور را در بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی قرار داده است. به این ترتیب بالغ بر ۴۴ انگلیسی تنها در شرایط اضطراری قادر به خروج از خانه هستند و پیش بینی می‌شود که این محدودیت‌ها تا یک ماه اینده ادامه پیدا کند.

بالاترین مقام‌های مسئول در امور بهداشت و درمان انگلیس، ولز و اسکاتلند و ایرلند شمالی امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما باید تعداد افرادی را که مشمول دریافت واکسن هستند به حداکثر برسانیم. تنها مانع ما در این رابطه، دسترسی به واکسن است که یک مشکل جهانی است و احتمالا تا چند ماه آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد و تاکنون بالغ بر ۹۵۰ هزار نفر این واکسن را در انگلیس دریافت کرده‌اند.

دولت جانسون با تشکیل معاونت نظارت بر واکسن کرونا در وزارت بهداشت امیدوار بود تمام شهروندان کشور را تا تابستان واکسینه کند. کارشناسان پیشتر گفته بودند که انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا آن زمان واقع بینانه نیست.

جرمی هانت وزیر بهداشت پیشین و رییس کمیته پارلمانی بهداشت انگلیس چندی پیش هشدار داده بود که ذخیره این واکشن در کشور ته کشیده است.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.