کمبود دارو در آلمان/ دسترسی دشوار به بیش از ۲۵۰ قلم دارو

براساس داده‌های اخیر “اتحادیه داروخانه‌داران آلمان” شمار زیادی از داروها از شربت ضدتب گرفته تا داروهای ضدسرطان، اغلب و بعضا برای مدتی طولانی در دسترس نیستند. به گزارش هوشمند نیوز، معاون اتحادیه داروخانه‌داران آلمان در این باره گفت: در حال حاضر این کشور با کمبود بیش از ۲۵۰ قلم دارو روبروست و عمده‌فروشان دارو قادر

کد خبر : 256470
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کمبود دارو در آلمان/ دسترسی دشوار به بیش از ۲۵۰ قلم دارو



براساس داده‌های اخیر “اتحادیه داروخانه‌داران آلمان” شمار زیادی از داروها از شربت ضدتب گرفته تا داروهای ضدسرطان، اغلب و بعضا برای مدتی طولانی در دسترس نیستند.

به گزارش هوشمند نیوز، معاون اتحادیه داروخانه‌داران آلمان در این باره گفت: در حال حاضر این کشور با کمبود بیش از ۲۵۰ قلم دارو روبروست و عمده‌فروشان دارو قادر به ارسال این اقلام به داروخانه‌ها نیستند.

وی ضمن اشاره به جدی بودن این مشکل در آلمان خاطر نشان کرد: کمبود دارو گهگاه اتفاق می‌افتد چرا که برای مثال یک تولیدکننده دچار مشکل می‌شود ولی در حال حاضر محدودیت داروهای کمیاب و همچنین طولانی شدن مدت زمان عدم دسترسی به آنها در بازار، ابعاد نگران کننده پیدا کرده است.

او اضافه کرد که در سال‌های گذشته کمتر پیش آمده که حتی نیمی از این شمار اقلام دارویی به یک باره و برای مدتی طولانی در بازار موجود نباشد.

همچنین بنابر گزارش دویچه وله، مشکل کمبود صرفا به داروهای کم‌مصرف برنمی‌گردد بلکه اقلامی معمولی مانند داروی مسکنی مانند ایبوپروفن یا داروهای فشار خون و دیابت هم در بازار کمیاب شده‌اند. در برخی از موارد شاید بشود داروهای مشابهی را به بیمار تحویل داد ولی در مورد شماری از داروها این امکان وجود ندارد.

به گفته معاون اتحادیه داروخانه‌داران آلمان، کمبود داروهای یادشده دلایل چندگانه‌ای دارد که دو دلیل بیش از همه مهم هستند؛ اولین دلیل، کاهش تنوع تولید و برچیده‌شدن شماری از خطوط تولید در سطح اروپاست. برای مثال حالا دیگر کمتر یک شرکت دارویی در اروپا داروی ضدتب تولید می‌کند چرا که با توجه به بهایی که بیمه‌ها برای این گونه داروها می‌پردازند، تولیدشان صرفه اقتصادی ندارد.

دلیل دیگر اختلال در زنجیره واردات است به خصوص که بسیاری از داروها یا مواد اصلی آنها در حال حاضر در کشورهایی مانند چین و هند تولید می‌شوند. وقتی که در این کشورها مثلا به خاطر کرونا کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند یا رفت و آمد کشتی‌های باری محدود می‌شود اثراتش را چندی بعد در کمبود دارو در داروخانه‌های آلمان هم می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

مواردی هم پیش می‌آید که داروی ارسالی به علت آلودگی قابل فروش و مصرف نیست.

با توجه به علل یادشده، اتحادیه داروسازان آلمان از زبان معاون خود دوباره بر این خواسته تاکید کرده است که تولید دارو در اروپا از سرگرفته شود و دولت‌ها باید به گونه‌ای اضطراری و فوری شرایط و مقدمات را برای راه‌انداختن خط تولید این مواد فراهم کنند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.