کمبود بودجه در کانون توجه قرار دارد زیرا کنگو میزبان مذاکرات آب و هوایی قبل از COP27 است

[ad_1] ده‌ها وزیر و نمایندگان ارشد این هفته در جمهوری دموکراتیک کنگو برای یک نشست نهایی قبل از اجلاس آب و هوای COP27 در نوامبر حضور دارند، جایی که کشورهای آسیب‌پذیرتر امیدوارند برای جبران خسارات اقتصادی مرتبط با فجایع آب‌وهوایی تلاش کنند. آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در آغاز این رویداد سه روزه

کد خبر : 262813
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۳۶
کمبود بودجه در کانون توجه قرار دارد زیرا کنگو میزبان مذاکرات آب و هوایی قبل از COP27 است

[ad_1]

ده‌ها وزیر و نمایندگان ارشد این هفته در جمهوری دموکراتیک کنگو برای یک نشست نهایی قبل از اجلاس آب و هوای COP27 در نوامبر حضور دارند، جایی که کشورهای آسیب‌پذیرتر امیدوارند برای جبران خسارات اقتصادی مرتبط با فجایع آب‌وهوایی تلاش کنند.

آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در آغاز این رویداد سه روزه گفت: «تامین مالی موجود در حال حاضر با توجه به بزرگی بلایایی که کشورهای آسیب پذیر و مردم با آن مواجه هستند و با آن مواجه خواهند شد، ناچیز است.

مصر، که میزبان COP27 است، در حال کار بر روی چگونگی گنجاندن این نوع غرامت برای به اصطلاح ضرر و زیان در دستور کار رسمی است – وظیفه ای که به دلیل احتیاط کشورهای صنعتی نسبت به تعهداتی که ممکن است با آن مواجه شوند، پیچیده است.

محمد و سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز بر عدم تحقق تعهد سالانه 100 میلیارد دلاری به کشورهای در حال توسعه تاکید کردند که تاکنون تنها بخشی از آن محقق شده و در سال 2025 منقضی می شود.

محمد همچنین از کسری بیش از 50 درصدی 356 میلیون دلار تعهد شده به صندوق سازگاری آب و هوا در COP26 در سال گذشته انتقاد کرد.

این پیش اجلاس قرار است مجمعی برای کشورها باشد تا دستور کار مذاکرات در مصر را شکل دهند و شانس پیشرفت را افزایش دهند.

ایو بازیبا، وزیر محیط زیست کنگو، ضمن خوشامدگویی به نمایندگان، گفت که نگران است که عدم اجرای تعهدات کشورها به یک امر بدیهی تبدیل شده است.

پیش از این بازیبا به رویترز گفته بود که تمرکز مذاکرات بر این خواهد بود که چگونه ثروتمندترین و صنعتی ترین کشورها باید مسئولیت مالی نقش خود در بحران آب و هوا را بپذیرند.

او روز شنبه در مصاحبه ای گفت: “گروه 20 مسئول 80 درصد آلودگی جهان است.” بحث واقعی این پیش از COP و COP27 بر عهده کشورهای آلوده کننده است.

حدود 12 فعال جوان که در خارج از محل برگزاری تظاهرات کردند، از مقامات کنگو خواستند تا برنامه‌های حفاری نفت و گاز را در سهم خود از دومین جنگل بارانی بزرگ جهان و در زمین‌هایی که میلیاردها تن کربن ذخیره می‌کنند، لغو کنند.

بوناونچر بوندو، فعال، گفت: «ما نمی‌توانیم آنها را در قربانگاه سوخت‌های فسیلی قربانی کنیم.

کنگو، مانند سایر کشورهای آفریقایی، بر حق خود برای توسعه اقتصاد خود با بهره‌برداری از منابع طبیعی عظیم خود پافشاری کرده و متعهد شده است که با استفاده از روش‌های مدرن حفاری و مقررات سخت‌گیرانه، اثرات مخرب زیست‌محیطی بالقوه را به حداقل برساند.

جان کری، فرستاده آمریکا در آب و هوا، قرار است روز سه شنبه با فلیکس شیسکدی، رئیس جمهور کنگو دیدار کند. این دو کشور یک گروه کاری برای کمک به حفاظت از جنگل‌های بارانی و تورب‌زارهای کنگو تشکیل داده‌اند.

(نوشته الساندرا پرنتیس؛ ویرایش توسط آندریا ریچی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.