کلاهبرداری با رسید‌های جعلی؛ متهم دستگیر شد

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از خراسان، به دنبال افزایش پرونده‌های کلاهبرداری از طریق رسید‌های جعلی در مشهد، تحقیقات گسترده پلیس هنگامی وارد مرحله عملیاتی شد که یکی از مال باختگان، اموال مسروقه خود را در سایت دیوار شناسایی کرد و پلیس را در جریان موضوع گذاشت. طولی نکشید که با دستور سرهنگ

کد خبر : 381677
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
کلاهبرداری با رسید‌های جعلی؛ متهم دستگیر شد

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از خراسان، به دنبال افزایش پرونده‌های کلاهبرداری از طریق رسید‌های جعلی در مشهد، تحقیقات گسترده پلیس هنگامی وارد مرحله عملیاتی شد که یکی از مال باختگان، اموال مسروقه خود را در سایت دیوار شناسایی کرد و پلیس را در جریان موضوع گذاشت.

طولی نکشید که با دستور سرهنگ جعفر عامری (رئیس کلانتری آبکوه) گروهی از نیرو‌های تجسس با ارائه آموزش‌های لازم به مرد مال باخته، از وی خواستند با نظارت و هماهنگی پلیس با فروشنده کالای سرقتی قرار صوری بگذارد.

ساعتی بعد تلاش‌های غیرمحسوس عوامل انتظامی به نتیجه رسید و جوان ۲۰ ساله‌ای به نام «عرفان» سر قرار حاضر شد. او که باور نمی‌کرد در محاصره نیرو‌های انتظامی قرار گرفته است، حیرت زده دستانش را در اختیار دست بند‌های آهنین قانون قرار داد و در حالی راهی کلانتری شد که پلیس او را از درز دیوار بیرون کشیده بود.

این جوان که خود را شاگرد نانوایی ومجرد معرفی می‌کرد در بازجویی‌های تخصصی افسران دایره تجسس گفت: وقتی متوجه شدم که با نرم افزار‌هایی می‌توان رسید جعلی تهیه کرد وسوسه شدم و تصمیم گرفتم از این راه به درآمد هنگفتی برسم، این بود که با فروشندگان کالا‌های صوتی و برخی لوازم گران قیمت قرار می‌گذاشتم و با ظاهری آراسته به محل قرار می‌رفتم تا کالایی را که در سایت دیوار به فروش گذاشته بودند، خریداری کنم.

از سوی دیگر برای آن که فروشندگان متوجه ترفند رسید جعلی نشوند، ابتدا با آن‌ها سر مبلغ و تخفیف چانه زنی می‌کردم و سپس رسید جعلی را از طریق گوشی تلفن به آن‌ها نشان می‌دادم، اگر برخی از آن‌ها در جست وجوی پیامک ارسالی از سوی بانک برمی آمدند بلافاصله سوار موتورسیکلت می‌شدم و از محل می‌گریختم تا دستگیر نشوم چرا که می‌دانستم هیچ پیامکی از طرف بانک برای فروشنده ارسال نمی‌شود!

تحقیقات نیرو‌های تجسس در حالی به سرپرستی سرگرد طیوری (رئیس دایره تجسس کلانتری آبکوه) برای کشف سرقت و کلاهبرداری‌های گسترده این متهم جوان ادامه دارد که وی تاکنون به ۲۵ فقره کلاهبرداری با این شیوه در مناطق قاسم آباد، فرامرز عباسی، کوی امیرالمومنین (ع)، سناباد، سجاد و … اعتراف کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.