کفاشیان:فعلا نمی‌شود تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ها داد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال می گوید امکان واگذاری حق تبلیغات محیطی به باشگاهها وجود ندارد. او دلایل خود را در این باره بیان می کند. در جریان این ماجرای اخیر بین بعضی باشگاه ها از جمله استقلال و سازمان لیگ هستید؟  بله.  در زمان شما هم این بحث ها

کد خبر : 121905
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۱۶
کفاشیان:فعلا نمی‌شود تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ها داد!



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال می گوید امکان واگذاری حق تبلیغات محیطی به باشگاهها وجود ندارد. او دلایل خود را در این باره بیان می کند.

در جریان این ماجرای اخیر بین بعضی باشگاه ها از جمله استقلال و سازمان لیگ هستید؟ 

بله. 

در زمان شما هم این بحث ها مطرح شد؟

بله بحث هایی بود ولی در هیات رئیسه سازمان لیگ نماینده باشگاه ها هستند. به نوعی در این ماجرا سازمان لیگ نماینده کل تیم های لیگ برتری هم به حساب می آید. آئین نامه مسابقات مشخص است. تبلیغات محیطی همواره در اختیار این سازمان بوده و بر اساس تعداد تماشاگران و میزان توجه به مسابقات آنها، درآمدها را بین باشگاهها تقسیم می کنند. 

در حال حاضر چند باشگاه در تلاش هستند تبلیغات محیطی را مال خود کنند. قاعدتا این پیشنهاد به نفع باشگاههاست تا از این وضعیت مالی نجات پیدا کنند. 

من فکر نمی کنم این موضوع شدنی باشد. وقتی یک بازی برگزار می شود دو تیم در زمین مسابقه حضور دارند. سهم تیم مقابل چه می شود؟ الان شما با یک اسپانسر قرارداد بسته اید که تبلیغات کل ورزشگاه را به او بدهید. مگر فقط شما در زمین هستید؟ تیم رقیب هم باید پول بگیرد. تکلیف آن چیست؟ به نظرم این موضوع باید روشن شود. اگر سهم مشخص باشد، در آن صورت باید بحث کرد. در همه جای دنیا همین است. تبلیغات یک بازی برای دو تیم است. نمی شود شما به عنوان یک طرف بازی تبلیغاتت را به شرکتی بدهی. 

اگر تکلیف درآمد تیم حریف هم مشخص شود، چطور؟

من در کل فکر نمی‌کنم این پروژه انجام پذیر باشد. الان همه چیز مشخص است. سازمان لیگ نماینده باشگاه هاست. پول ها را می گیرد و بسته به چیزهایی که گفتم تقسیم می کند. ایده ای که الان مطرح شده به نظرم قابل اجرا نیست. من استقلال را مثال می زنم. این تیم در طول فصل ۳۰ بازی می کند. با ۳۰ تیم روبرو می شود. تکلیف در آمد آن ۳۰ تیم چیست؟ نمی شود گفت بازی های خانگی مال ما و خارج از خانه مال شما. این ها چیزهایی که باید مورد بحث باشد. در همه جای دنیا راه های درآمد زایی باشگاه ها مشخص است. تبلیغات محیطی هم معمولا به عهده اتحادیه ها یا سازمان های لیگ است. 

یعنی در لیگ برتر اتحادیه فوتبال تبلیغات محیطی را دارد؟

تا جایی که من می دانم همینطور است. 

دوره خود شما هم این تبلیغات محیطی داستان ها داشت. 

اولا این مسئله بر عهده سازمان لیگ است. آئین نامه خودشان را دارند و حتی بنده به عنوان رئیس فدراسیون نمی توانستم در آن دخالت کنم. درآمدها هم کاملا مشخص بود. دوره ای که مشکل خوردیم به خاطر عدم پخش بازی ها بود. اگر یادتان باشد بر سر حق پخش با صدا و سیما به مشکل خوردیم و چند هفته از مسابقات روی آنتن نرفت. خب این مسئله اصلا باب میل شرکت تبلیغاتی نبود. بالاخره توقع داشتند ما به تعهدات مان عمل کنیم. این شد که گفتند ما ضرر کردیم و از رقم اولیه کم کردند. 

۲۵۲ ۲۵۲



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.