کشورهای BRICS برای گسترش نفوذ جهانی برای مقابله با “اقدامات مخرب” غرب تلاش می کنند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] بر اساس گزارش ها، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با سفرای بریکس فاش کرد که کشورهای بریکس بر افزایش نقش های بین المللی خود و “تقویت هماهنگی در پلت فرم های کلیدی چندجانبه” تمرکز کرده اند. وی بر ضرورت تلاش مشترک برای مقابله با اقدامات مخرب با هدف تخریب ساختار امنیتی مستقر

کد خبر : 345001
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
کشورهای BRICS برای گسترش نفوذ جهانی برای مقابله با “اقدامات مخرب” غرب تلاش می کنند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

بر اساس گزارش ها، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با سفرای بریکس فاش کرد که کشورهای بریکس بر افزایش نقش های بین المللی خود و “تقویت هماهنگی در پلت فرم های کلیدی چندجانبه” تمرکز کرده اند. وی بر ضرورت تلاش مشترک برای مقابله با اقدامات مخرب با هدف تخریب ساختار امنیتی مستقر تاکید کرد.

BRICS به دنبال گسترش نفوذ جهانی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در نشستی با سفرای کشورهای بریکس بر لزوم تلاش مشترک برای مقابله با “اقدامات مخرب” کشورهای غربی تاکید کرد. کشورهای بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه در پایان این نشست:

لاوروف بر لزوم تلاش‌های مشترک برای مقابله با اقدامات مخرب با هدف تخریب ساختار امنیتی مستقر در راستای سیاست‌های استعماری نوین کشورهای غربی تاکید کرد.

در این دیدار، سفرا در مورد توسعه و تقویت مشارکت های استراتژیک در چارچوب برجام بحث و تبادل نظر کردند. وزارت روسیه تصریح کرد: مسائل جاری در دستور کار جهانی با تاکید بر غیرقابل قبول بودن تضعیف نقش مرکزی سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفت و افزود:

تمرکز کلی بر افزایش نقش بین المللی بریکس و تقویت هماهنگی در پلتفرم های کلیدی چندجانبه بود.

علاوه بر این، لاوروف سفیران بریکس را در مورد نکات کلیدی مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه که تمایل به تعامل گسترده در برجام و چشم انداز نظم جهانی چند قطبی را برجسته می کند، به روز کرد. سپس سفیران بریکس بر تعهد خود به نظم جهانی چندقطبی که مبتنی بر احترام به قوانین بین‌المللی است و حق حاکمیتی برای انتخاب مسیر توسعه خود را به رسمیت می‌شناسد، تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است:

علاقه فزاینده طیف وسیعی از کشورها در همکاری با بریکس که اکنون به عنوان محافظ چندجانبه گرایی واقعی تلقی می شود، مورد توجه قرار گرفت.

طبق گزارش ها، کشورهای بریکس در حال کار بر روی ایجاد شکل جدیدی از ارز هستند، موضوعی که انتظار می رود در نشست بعدی رهبران مورد بحث قرار گیرد. انتقال به ارزهای ملی اولین قدم است. الکساندر باباکوف، معاون رئیس دومای دولتی، گفت: مورد بعدی فراهم کردن گردش دیجیتال یا هر شکل دیگری از یک ارز اساسی جدید در آینده نزدیک است. چندین کشور دیگر از جمله آرژانتین، ایران، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی و مصر برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز علاقه کرده اند. آفریقای جنوبی میزبان اجلاس بعدی بریکس در ماه اوت خواهد بود.

بسیاری از مردم بر این باورند که معرفی ارز بریکس می تواند جایگاه دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی به خطر بیندازد. جیم ریکاردز اقتصاددان هفته گذشته گفت که بزرگترین دشمن دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان، خزانه داری است که دلار را به سلاح تبدیل کرده و ذخایر بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده است. لری لپارد، مدیر سرمایه گذاری، با استناد به دلیلی مشابه، پیش بینی کرد که دلار آمریکا می تواند در پنج سال بیشتر ارزش خود را از دست بدهد.

نظر شما در مورد کشورهای بریکس که به دنبال نفوذ بیشتر و متحد شدن در برابر دلار آمریکا هستند چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.