کشورهای اتحادیه اروپا آماده توافق برای فشار بر روی سند حذف تدریجی سوخت های فسیلی هستند

[ad_1] نتیجه‌گیری اتحادیه اروپا درباره دیپلماسی آب و هوا، که وزرای خارجه کشورهای عضو قصد دارند در نشست روز دوشنبه آن را تأیید کنند، به دنبال تثبیت اولویت‌های اتحادیه پیش از COP28، اجلاس آب و هوای سازمان ملل است که در 30 نوامبر در دبی آغاز می‌شود. پیش‌نویس این نتیجه‌گیری که روز جمعه توسط رویترز

کد خبر : 321363
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۲۱
کشورهای اتحادیه اروپا آماده توافق برای فشار بر روی سند حذف تدریجی سوخت های فسیلی هستند

[ad_1]

نتیجه‌گیری اتحادیه اروپا درباره دیپلماسی آب و هوا، که وزرای خارجه کشورهای عضو قصد دارند در نشست روز دوشنبه آن را تأیید کنند، به دنبال تثبیت اولویت‌های اتحادیه پیش از COP28، اجلاس آب و هوای سازمان ملل است که در 30 نوامبر در دبی آغاز می‌شود.

پیش‌نویس این نتیجه‌گیری که روز جمعه توسط رویترز مشاهده شد، تعهد نزدیک به 200 کشور را در مذاکرات آب و هوایی قبلی سازمان ملل به کاهش تدریجی انرژی زغال‌سنگ تایید کرد – اما گفت که این باید فراتر رود، تا تمام سوخت‌های فسیلی منتشرکننده CO2 از جمله سوخت‌های فسیلی را حذف کنند. نفت و گاز.

در این پیش نویس با اشاره به پانل علوم آب و هوای سازمان ملل آمده است: «تغییر به سمت یک اقتصاد خنثی آب و هوایی مستلزم حذف تدریجی سوخت های فسیلی بدون کاهش در جهان است، همانطور که IPCC تعریف کرده است.

برای جلوگیری از مخرب ترین اثرات تغییرات آب و هوایی، دانشمندان IPCC گفته اند که جهان باید مصرف انرژی سوخت های فسیلی را در این دهه به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در پیش نویس سند آمده است: «اتحادیه اروپا به طور سیستماتیک پیش از سال 2050 به سمت سیستم های انرژی عاری از سوخت های فسیلی بی وقفه ترویج و خواستار حرکت جهانی خواهد شد.

اجلاس آب و هوای سازمان ملل در سال گذشته برخی از کشورها را به دلیل عدم دستیابی به توافق در مورد حذف تدریجی انرژی سوخت های فسیلی ناامید کرد. پیشنهاد هند برای گنجاندن این موضوع مورد حمایت بیش از 80 دولت از جمله کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفت، اما با مخالفت عربستان سعودی و سایر کشورهای نفت خیز و گاز مواجه شد.

آخرین پیش نویس اتحادیه اروپا شامل جمله بندی قوی تری نسبت به نسخه قبلی بود که توسط رویترز گزارش شده بود، که به صراحت از «خروج تدریجی» حمایت نکرده بود. دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفتند آلمان و دانمارک برای عبارت‌های بلندپروازانه‌تر فشار آورده‌اند.

با این حال، پیش‌نویس هنوز در حال مذاکره است و برخی دیپلمات‌ها گفتند که ممکن است بیش از هفته آینده به تعویق بیفتد زیرا برخی کشورها از سایر عناصر متن ناراضی بودند، که موضوعاتی از جمله ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و تلاش‌های اتحادیه اروپا برای توقف استفاده از گاز روسیه را پوشش می‌دهد.

(گزارش توسط کیت آبنت؛ ویرایش توسط مارک پاتر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.