کشورهای آسه آن اقداماتی را برای کاهش اتکا به دلار آمریکا برای تسویه حساب های تجاری انجام می دهند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در حال بررسی راه هایی برای کاهش وابستگی کشورهای خود به دلار آمریکا و ترویج استفاده از ارزهای محلی در تسویه حساب های تجاری هستند. جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی گفت: ما باید تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه

کد خبر : 342349
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۳۰
کشورهای آسه آن اقداماتی را برای کاهش اتکا به دلار آمریکا برای تسویه حساب های تجاری انجام می دهند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در حال بررسی راه هایی برای کاهش وابستگی کشورهای خود به دلار آمریکا و ترویج استفاده از ارزهای محلی در تسویه حساب های تجاری هستند. جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی گفت: ما باید تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه روسیه را به خاطر بسپاریم.

کشورهای آسه آن به دنبال کاهش اتکا به دلار آمریکا هستند

وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در روزهای 30 تا 31 مارس در بالی، اندونزی نشستی برگزار کردند. یکی از موضوعات مورد بحث آنها کاهش وابستگی به ارزهای غربی مانند دلار آمریکا بود. آسه آن شامل برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.

در این نشست نمایندگانی از شش کشور بین المللی نیز حضور داشتند
سازمان هایی مانند بانک توسعه آسیایی (ADB)، دفتر تحقیقات کلان اقتصاد ASEAN+3 (AMRO)، صندوق بین المللی پول (IMF)، هیئت نظارت مالی (FSB)، بانک تسویه بین المللی (BIS) و بانک جهانی.

در پایان این نشست دو روزه، وزرای دارایی آسه آن و روسای بانک مرکزی بیانیه مشترکی منتشر کردند و اعلام کردند که توافق کردند «از جمله، از طریق استفاده از پول محلی برای حمایت از تجارت و سرمایه‌گذاری فرامرزی، انعطاف‌پذیری مالی را تقویت کنند. در منطقه آسه آن».

یکی از راهبردهایی که روسای مالی آسه آن برای دور شدن از اتکا به دلار آمریکا مورد بحث قرار دادند، اتخاذ سیستم تراکنش با ارز محلی (LCT) آنها بود. این سیستم گسترش سیستم تسویه حساب قبلی در میان کشورهای عضو آسه آن است که امکان تسویه حساب با ارزهای محلی را فراهم می کند.

هشدار رئیس جمهور اندونزی نسبت به پیامدهای ژئوپلیتیکی اتکا به سیستم های پرداخت غربی

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی اخیراً از ادارات منطقه ای خواسته است تا استفاده از کارت های اعتباری صادر شده توسط بانک های محلی را آغاز کنند و به تدریج استفاده از سیستم های پرداخت خارجی را متوقف کنند. وی توضیح داد که این تغییر برای محافظت از اندونزی در برابر اختلالات ژئوپلیتیک ضروری است و به عنوان مثال تحریم های اعمال شده علیه بخش مالی روسیه به دلیل درگیری در اوکراین را ذکر کرد.

ویدودو توضیح داد که دور شدن از سیستم‌های پرداخت غربی برای محافظت از تراکنش‌های مالی در برابر «عواقب احتمالی ژئوپلیتیکی» ضروری است و افزود:

خیلی مراقب باش. ما باید تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه روسیه را به خاطر داشته باشیم.

رئیس جمهور اندونزی هشدار داد که تحریم های اعمال شده علیه روسیه آسیب پذیری کشورهای متکی به سیستم های پرداخت خارجی را آشکار کرده است. وی بر لزوم آمادگی اندونزی برای احتمال مواجهه با تحریم های مشابه در آینده تاکید کرد. رئیس جمهور اظهار داشت که استفاده از سیستم های پرداخت محلی به محافظت از اقتصاد اندونزی در برابر شوک های خارجی کمک می کند و در عین حال از اقتصاد داخلی با ترویج بانک ها و مشاغل محلی حمایت می کند.

نظر شما در مورد کشورهای آسه آن که به دنبال کاهش وابستگی به دلار آمریکا هستند چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، lev radin

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.