کشف یک غار جدید در مسیر مهران ایلام

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از کشف یک غار جدید در مسیر منتهی به شهرستان مهران ایلام خبر داد. فرزاد شریفی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام امروز چهارم خرداد ۱۴۰۱ از کشف یک غار جدید در مسیر منتهی به شهرستان مهران ایلام خبر داد و خبر اظهار

کد خبر : 211165
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کشف یک غار جدید در مسیر مهران ایلام


سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از کشف یک غار جدید در مسیر منتهی به شهرستان مهران ایلام خبر داد.

فرزاد شریفی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام امروز چهارم خرداد ۱۴۰۱ از کشف یک غار جدید در مسیر منتهی به شهرستان مهران ایلام خبر داد و خبر اظهار کرد:

این غار در جریان تعریض مسیر ایلام – مهران به‌صورت اتفاقی کشف شده است. کارگرانی که در حین احداث تونل در مسیر ایلام – مهران بودند، متوجه وجود یک حفره کوچک در دل کوه شدند. کارگران با ورود به داخل این حفره متوجه وجود یک غار با قندیل‌ها و سنگ‌های آهکی شدند.

او یادآور شد:

این غار مورد کنکاش و بررسی اولیه کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام قرار گرفت تا در صورت قابلیت داشتن، ثبت ملی شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد:

باید مطالعات زمین‌شناختی، نوع بافت سنگ‌ها، قدمت غار، طول و عرض آن، موجودات زنده احتمالی، تعداد دالان‌ها و تالارها و سایر موارد مورد بررسی ومطالعه بیشتر قرار بگیرد.

او اضافه کرد:

لرزش‌ها و تکان‌های ناشی از عملیات برش کوه منجر به تخریب و سقوط قندیل‌های آویزان از سقف در داخل غار شده و مسیرهایی از این غار بسته شده است.

شریفی ابراز امیدواری کرد:

با توقف عملیات کوه‌بری در این ناحیه متوقف شده و با انجام اقدامات حفاظتی و هماهنگی با اداره حفاظت محیط‌زیست استان زمینه ثبت اضطراری این اثر طبیعی فراهم شود.

او افزود:

این غار می‌تواند به‌عنوان یک اًثر جاذب گردشگری وطبیعی در مسیر زائران اربعین‌حسینی و با اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز خدمات نقش داشته باشد مطالعات تکمیلی و نهایی به‌لحاظ تاریخ و دالان‌های منشعب از آن ادامه دارد.

این غار در بالادست روستای مهدی‌آباد و در جوار تونل جدید حفر شده مسیر ایلام – مهران برای تسهیل در تردد زائران اربعین قرار دارد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.