کشف کلاه‌خود باستانی – ایسنا

[ad_1] باستان‌شناسان یک کلاه‌خود یونان باستان را در یکی از شهرهای باستانی واقع در ایتالیا از دل خاک بیرون کشیدند. به گزارش ایسنا به نقل از انشنت اوریجینز، ‌باستان‌شناسانی که در قلعه شهر باستانی «الئا» واقع در ایتالیا مشغول کاوش بودند یک کلاه‌خود یونان باستان را کشف کردند که سومین مورد از کلاه‌خودهای مشابهی است

کد خبر : 419034
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کشف کلاه‌خود باستانی – ایسنا

[ad_1]

باستان‌شناسان یک کلاه‌خود یونان باستان را در یکی از شهرهای باستانی واقع در ایتالیا از دل خاک بیرون کشیدند.

به گزارش ایسنا به نقل از انشنت اوریجینز، ‌باستان‌شناسانی که در قلعه شهر باستانی «الئا» واقع در ایتالیا مشغول کاوش بودند یک کلاه‌خود یونان باستان را کشف کردند که سومین مورد از کلاه‌خودهای مشابهی است که تاکنون در این محوطه باستانی کشف شده است.

ساختاری که داخل «قلعه الئا» توسط باستان‌شناسان کشف شده‌ است درحقیقت پس از نبرد مهم «آلالیا» ‌به عنوان محوطه‌ای برای ارائه پیشکش و قربانی به «آتنا»، ‌ الهه یونان باستان مورد استفاده قرار می‌گرفت. «نبرد آلالیا» (Battle of Alalia) در فاصله بین ۵۴۱ تا ۵۳۵ پیش از میلاد در دریای تیرنی انجام شد و در نهایت به پیروزی یونانیان بر اتروسکی‌ها و کارتاژها منجر شد.

در این محوطه همچنین شواهدی از وجود معبدی برای «آتنا» کشف شده است. باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که این کلاه‌خود پس از نبرد یا در طول نبرد به عنوان پیشکش به «آتنا» هدیه شده است.

 برای تولید کلاه‌خود یونانیان باستان از طراحی و روش ساخت خاصی استفاده می‌شد. از مشهورترین این کلاه‌خودها به «کلاه‌خودهای کورینتیان» می‌توان اشاره کرد که بارزترین ویژگی آن پوشاندن تمام بخش‌های صورت است. این نوع کلاه‌خودها که بیشتر از جنس برنز ساخته می‌شدند، علاوه‌بر حفاظت از جنگجویان، امکان طراحی و تزئین را تسهیل می‌کردند.

علاوه‌بر این بقایای یک دیوار آجری رنگ‌آمیزی‌شده در کنار بلوک‌های چندضلعی پیدا شد که یکی از ویژگی‌های متمایز معماری یونان باستان است. کشف قطعاتی از گلدان سرامیکی که کلمه «مقدس» روی آن حک شده است بر اهمیت مذهبی و آیینی این مکان تاکید دارد.

بررسی‌های بیشتر ساختاری که اخیرا در «الئا» ‌کشف شده است، نشان می‌دهد عمر قدیمی‌ترین بخش‌های این محوطه به حوالی ۵۴۰ تا ۵۳۰ پیش از میلاد می‌رسد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.