کشف سکه عتیقه با فلزیاب

[ad_1] فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک سکه طلای بیزانسی را در نروژ کشف کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، فردی که در کوهستان‌های جنوب نروژ مشغول کاوش بود، ‌یک سکه طلا به قدمت ۱۰۰۰ سال منقش به چهره مسیح را کشف کرد. این نوع سکه کوچک نخستین‌بار در سال ۹۶۰

کد خبر : 439755
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کشف سکه عتیقه با فلزیاب

[ad_1]

فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک سکه طلای بیزانسی را در نروژ کشف کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، فردی که در کوهستان‌های جنوب نروژ مشغول کاوش بود، ‌یک سکه طلا به قدمت ۱۰۰۰ سال منقش به چهره مسیح را کشف کرد.

این نوع سکه کوچک نخستین‌بار در سال ۹۶۰ میلادی تولید شد. در یک سمت سکه تصویر مسیح درحالی که انجیل در دست دارد، دیده می‌شود و در سمت دیگر تصویری از «باسیل دوم» و «کنستانتین هفتم»، دو برادر که بر امپراتوری بیزانس حکومت کردند، نقش بسته است.

بخش غربی امپراتوری روم در سال ۴۷۶ میلادی سقوط کرد، این درحالی است که امپراتوری بیزانس یا امپراتوری روم شرقی تا ۱۰۰۰ سال دیگر پابرجا ماند.

کشف سکه عتیقه با فلزیاب

باستان‌شناسان با توجه به سه خطی که دور سکه ایجاد شده است، معتقدند این سکه در حوالی ۹۷۷ میلادی تا ۱۰۲۵ میلادی، یعنی در دوران حکومت «باسیل دوم» و «کنستانتین هفتم» ‌ ضرب شده است.  

روی این سکه همچنین دو عبارت وجود دارد که یکی از آن‌ها به لاتین و به معنای «عیسی مسیح، پادشاه کسانی که حکومت می‌کنند» و دیگری به یونانی و به معنای «باسیل و کنستانتین، امپراتوران روم» است.

البته محققان هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که این سکه چطور از کوهستان سر درآورده است، با این حال این فرضیه را مطرح کرده‌اند که شاید این سکه به «هارالد هاردرادا» تعلق داشته باشد که در فاصله ۱۰۴۵ تا ۱۰۶۶ میلادی پادشاه نروژ بود. «هارالد هاردرادا» که با نام «هارالد سوم» نیز شناخته می‌شود، پیش از اینکه به تاج و تخت برسد به عنوان محافظ امپراتور بیزانس فعالیت می‌کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که از این سکه به عنوان هدیه برای ازدواج «هارالد سوم» با دختر شاهزاده «یاروسلاو» از «کی‌یف» استفاده شده باشد.

باستان‌شناسان قصد دارند در سال ۲۰۲۴ به محوطه‌ای از کوهستانی که این سکه تاریخی در آن کشف شده بازگردند و کاوش‌های بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.