کشف تماشاخانه «نِرون» – خبرآنلاین

[ad_1] ویرانه‌های «تماشاخانه نرون»، ‌ تماشاخانه سلطنتی که در متون روم باستان به آن اشاره شده است، ‌ اما پیش‌تر هیچ شواهدی از آن پیدا نشده بود، ‌ اخیرا زیر باغ یک هتل در حال ساخت، واقع در نزدیکی «واتیکان» کشف شد. نام این سالن تئاتر از «نرون کلاودیوس سزار آگوستوس ژرمانیکوس» گرفته شده است

کد خبر : 381059
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کشف تماشاخانه «نِرون» – خبرآنلاین

[ad_1]

ویرانه‌های «تماشاخانه نرون»، ‌ تماشاخانه سلطنتی که در متون روم باستان به آن اشاره شده است، ‌ اما پیش‌تر هیچ شواهدی از آن پیدا نشده بود، ‌ اخیرا زیر باغ یک هتل در حال ساخت، واقع در نزدیکی «واتیکان» کشف شد.

نام این سالن تئاتر از «نرون کلاودیوس سزار آگوستوس ژرمانیکوس» گرفته شده است که از سال ۵۴ پس از میلاد تا زمان مرگش در سال ۶۸ به عنوان امپراتور روم فعالیت کرد. مقامات، کشف این تماشاخانه را که درست در شرق شهر واتیکان قرار دارد، «استثنایی» توصیف کرده‌اند. بر اساس گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، ‌این تماشاخانه احتمالاً همان جایی بود که «نرون» در آن شعر تمرین می‌کرد و تماشاگرِ اجراهای موسیقی بود.

«نرون» ‌بیش از هزار سال پس از مرگش، هنوز یکی از بدنام‌ترین فرمانروایان روم باستان است که متهم به نواختن ساز خود درحال آتش‌سوزی مهیب شهر است. با اینکه در مورد قساوت و ضعف در حکومت‌داری دوران فرمانروایی او مطالب زیادی نوشته شده است و او ظاهراً مادر و دو همسرش را کشته و پول‌های روم را با ولخرجی استفاده می‌کرده، اما از او به عنوان یک عاشق موسیقی و هنر نیز یاد می‌شود که در نهایت، اجراهای عمومی در تماشاخانه‌اش را پیشنهاد داد. این اقدامی بود که از اغلب اشراف‌زادگان انتظار نمی‌رفت. «نرون»‌ به ویژه شیفته نواختن «کیتارا» نوعی چنگ قابل حمل و نقل بود که از هفت زِه تشکیل شده بود.

زمانی که «گارد پرایتوری قدرتمند»، سربازان ویژه مسؤول حفاظت از امپراتور، حمایت از «نِرون» ‌را سلب کردند، او جان خود را گرفت.

کشف تماشاخانه «نِرون»

کاوشگران انواع آثار باستانی را که در میان ویرانه‌های این بنا پراکنده شده بودند نیز کشف کردند. از جمله این آثار تاریخی به هفت جام نفیس قرون وسطایی، دیگ و خمره‌های سفالی، ظروفی برای پخت نان، چندین سکه، شانه‌های ساخته‌شده از استخوان و قطعات متعددی از آلات موسیقی می‌توان اشاره کرد.

همچنین از بقایای ساختمان تماشاخانه، ستون‌های مرمرین و گچ‌های تزئینی ساخته‌شده از ورق طلا کشف شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این کشف زمانی رخ داد که کارگران در حال کار در «Della Rovere»، یک کاخ قرون وسطایی بودند تا در بخشی از آن یک هتل مجلل جدید ساخته شود. بقایای این تماشاخانه در زیر باغ این کاخ کشف شده است.

آثار تاریخی که اخیرا در این مکان کشف شده است برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.