کشف تاق پیروزی رومی – ایسنا

[ad_1] باستان‌شناسان با کاوش در یکی از شهرهای باستانی صربستان بقایای یک تاق رومی را کشف کردند. به گزارش ایسنا، نکته‌ای درباره صربستان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد این است که ۱۷ امپراتور رومی در این سرزمین متولد شده‌اند و «صربستان مرکزی»‌ حدود ۸۰۰ سال تحت حکومت امپراتوری روم بود. شواهد این بخش

کد خبر : 460140
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کشف تاق پیروزی رومی – ایسنا

[ad_1]

باستان‌شناسان با کاوش در یکی از شهرهای باستانی صربستان بقایای یک تاق رومی را کشف کردند.

به گزارش ایسنا، نکته‌ای درباره صربستان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد این است که ۱۷ امپراتور رومی در این سرزمین متولد شده‌اند و «صربستان مرکزی»‌ حدود ۸۰۰ سال تحت حکومت امپراتوری روم بود. شواهد این بخش از تاریخ در ماه دسامبر و زمانی به دست آمد که یک تاق پیروزی در محوطه باستان‌شناسی «ویمیناسیوم»، شهر باستانی واقع در حدود ۷۰ کیلومتری شرق «بلگراد» کشف شد. این تاق که به قرن سوم میلادی بازمی‌گردد، فقط یکی از نمونه‌های انگشت‌شماری است که در تمام منطقه «بالکان» کشف می‌شود.

«رویترز» نوشت «میومیر کوراچ» (Miomir Korac)، باستان‌شناس برجسته صربستانی گفت که این کشف در حین کاوش در خیابان اصلی «ویمیناسیوم»، مرکز استان رومی «موئسیا» انجام شده است.

به گفته «کوراچ»، این نخستین تاق پیروزی با چنین ویژگی‌هایی است که در این محوطه کشف شده است و قدمت آن احتمالا به دهه‌های نخست قرن سوم میلادی بازمی‌گردد.

«ویمیناسیوم» یک شهر رومی بزرگ با ۴۵هزار نفر جمعیت بود که دارای یک هیپودروم (استادیومی برای برگزاری مسابقات اسب‌دوانی و ارابه‌رانی)، استحکامات، کاخ، معابد، یک آمفی‌تئاتر، قنات، حمام و کارگاه بود. این شهر باستانی بین قرن اول و ششم میلادی وجود داشت.

کشف طاق پیروزی رومی

«کوراچ» درباره کشف این سازه تاریخی توضیح داد:‌ «وقتی ردپای مربع‌شکلی از سنگ‌های آهکی عظیم پیدا کردیم شکی نبود که این یک تاق پیروزی بوده است.»

تکه‌ای از یک تخته مرمر با عبارت «CAES/ANTO» روی آن نشان می‌دهد که این طاق برای امپراتور «مارکوس آئورلیوس آنتونیوس»، معروف به «کاراکالا» که از سال ۱۹۸ تا ۲۱۷ میلادی سلطنت می‌کرد، ساخته شده است.

به گفته باستان‌شناسان، گمان می‌رود «کاراکالا» در «ویمیناسیوم» به امپراتور ترفیع یافته باشد.

باستان‌شناسان امیدوارند بقایای بیشتری کشف کنند. کاوشگران تاکنون بقایای ستون و سقف را کشف کرده‌اند،‌ اما امید بر آن است که حکاکی‌های بیشتری کشف کنند.

کاوش در «ویمیناسیوم» از سال ۱۸۸۲ آغاز شده است،‌ اما باستان‌شناسان تخمین می‌زنند که تاکنون فقط ۵ درصد از این مکان ۴۵۰ هکتاری را کاوش کرده‌اند.

از جمله اکتشافات قبلی قابل توجه در این شهر باستانی به دو کشتی رومی،‌ تکه‌های طلا، سکه، مجسمه‌های یشم، اشیاء مذهبی‌، موزائیک،‌ فرسکو، سلاح و بقایای سه ماموت می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.