کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی در نهاوند

سرپرست هیأت باستان‌شناسی فصل دوم کاوش «تپه نقاره‌چی» از کشف آرامگاهی از دوره سلوکی در این محوطه باستانی خبر داد و گفت: احتمالا محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های دوره سلوکی است. به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، محسن جانجان با اشاره به محل قرارگیری تپه نقاره‌چی که

کد خبر : 206761
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی در نهاوند


سرپرست هیأت باستان‌شناسی فصل دوم کاوش «تپه نقاره‌چی» از کشف آرامگاهی از دوره سلوکی در این محوطه باستانی خبر داد و گفت: احتمالا محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های دوره سلوکی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، محسن جانجان با اشاره به محل قرارگیری تپه نقاره‌چی که در جنوب شرقی نهاوند (استان همدان) و در بین باغ‌های میوه با ارتفاع حدود هشت متر قرار دارد، افزود: با توجه به نزدیکی این تپه با محوطه «لائودیسه» به منظور یافتن ارتباط بین شهر لائودیسه دوره سلوکی و گور دفن شده در این تپه که در گزارش ناصرالدین شاه نیز به آن اشاره شده انجام این برنامه ضروری به نظر می‌رسید.

او با بیان‌ این‌که اسکندر مقدونی با هدف یونانی کردن ایران معلم، هنرمند، مورخ، تاجر و… را به همراه خود به ایران آورد، اظهار کرد: سلوکی‌ها نیز از این شیوه اسکندر پیروی کردند و شهرهای متعددی بنا نهادند که شهر نهاوند از نمونه شهرهای دوره سلوکی است که در گذشته «لائودیکیا» نامیده می‌شد.

سرپرست هیأت باستان‌شناسی تپه نقاره‌چی گفت: با توجه به کمبود آثار دوره سلوکی در ایران، از وجود معماری شهرهای یونانی و آداب و رسوم تدفین آن‌ها اطلاعی نداریم، بنابراین کشف معبد لائودیسه و یا آرامگاه یک سردار و یا ساتراپ سلوکی می‌تواند سرنخی برای شناخت معماری و آئین تدفین سلوکی‌ها در ایران و تاثیرپذیری احتمالی آن‌ها از ایرانی‌ها باشد.

جانجان افزود: کشف این آرامگاه از دوره سلوکی که احتمالا محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های (شهربان های) دوره سلوکی است می‌تواند در روشن شدن زوایای تاریکی از دوران سلوکی به باستان‌شناسان کمک شایانی کند.

کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی در نهاوند

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.